El-scooter Elsparkcykel värsting

Elitemek

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2021
Hoj
2018,Honda,CRF450
Tjenare!
Nu blev man av med körkortet då det gick lite fort hem från jobbet. 4 Månader blev domen.
Surt givetvis, men sånt är livet. Tänkte införskaffa mig en elsparkcykel.
Kosta va fan det vill. Jag skall ha den sjukaste på marknaden. :smasha

Blir galen på allt googlande. Finns mycket kina skräp för 2-3 tusen. Även sett någon för 15tusen men gick då bara i 20km/h
Är det någon vänlig själ som har nördat ner sig i detta ämne? Isf, länka gärna en cool rackare.

Ända kravet är att den skall kunna ha lång räckvidd och gå snabbt. Vikbar modell hade inte vart fel heller.

Ska tillägga att det kommer tillverkas en pryl så man kan haffa på cykelkärran med. Bilder kommer senare när sparkcykeln är införskaffad.

Ni kritiker som skall gnälla på att det blir olovlig körning med mera kan bespara sig.

Fridens alla

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Skaffa en elcykel istället, klart me stabilare än en elspark..

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Surt... Jag hade liknande tankar då jag blev av med lappen och behövde ta mig till jobbet ca 3 mil enkel väg. Men elcykel låg bättre till och att då bygga om en MTB med bra skivbromsar och en navmotor god för rejäl fart (dock köra lugnt i stan för att inte väcka uppmärksamhet förstås, men spetta på ute på småvägarna på landsbygden).

Men jag lyckades prata till mig bara en månad och hade väldig tur med schyssta poliser. Så det som hade kunnat bli ett år utan lapp, blev fyra korta veckor där jag istället jobbade hemifrån eller fick skjuts ett par gånger

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag bytte bara bil och fortsatte köra dom 12 månaderna jag var av med kortet. Med laglig hastighet o betende.

Sedan finns det något mono wheel som gör 70+km o dom är väll inte reglerade alls

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Beställ en navmotor på 1000w från Kina o montera på en mountain/hybrid-hoj du redan har. Myyycket billigare, bättre och snabbare. Och väldigt olagligt.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Hur långt har du till jobbet? En laglig elcykel gör lätt 25 km/h med kärra bakpå samt går ännu snabbare i nerförsbackarna. Beroende på avstånd samt vad du har för vägar till jobbet så går det nästan lika fort att cykla som att köra bil. Om det är stad så går det gärna snabbare med elcykel än med bil. Jag kör barnen med bil 3 km till skolan och då är det ibland en lärare som elcyklar samtidigt och kommer fram samtidigt som oss. Då är det 40-50-60 med en rondell, cykelvägen blir väl några meter kortare. En kompis elcyklar 1,5 mil enkel väg til jobb. Elsparkcykel är fint som hjälpmedel på sommaren om man på grund av sjukdom/skada inte kan trampa. Elcykel är överlägset som transportmedel om man klarar lätt trampande, fungerar även bra på vintern.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Det här är bara dumt.

Du vet att det är olagligt.
Du har inte satt en budget.
Du har inte skrivit hur snabbt det ska gå.
Du har inte skrivit hur lång räckvidd du behöver.
Sluta.

Är det något som drar till sig polisen så är det feta elsparkcyklar.
1674731605043.png

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...