Då har man fått känna på en sån här rymdraket. Jag vet inte riktigt om jag ska vara imponerad eller rädd. Den accelererade ju inte, utan den vred ju jorden runt sin axel tills den var på rätt plats.
Imponerad för att den gav en helt ny (för mig) upplevelse. Den initiala accelerationen går inte att jämföra med något annat jag provat, ingen MC, annan elbil, eller ens fritt fall kommer nära.
Rädd för att man får köra den på allmän väg, sättet den sticker iväg är på gränsen till farligt!
Självklart så förstår jag att man kan använda kärran som en normal bil och inte behöver köra hela tiden som en idiot, men på något sätt så känns det som att den passerat gränsen på hurdan prestanda man kan få för pengarna.
Den är ju i sammanhanget ändå överkomlig i pris om man ser till vad man får för sina slantar. Köper man en valfri superbil för några miljoner, eller bygger en racer själv så förväntar man ju sig att farten finns där, och man har ändå förhoppningsvis en viss kunskap, förståelse och respekt för grejerna, den här går att missta för vilken svensontesla som helst för att i följande sekund vara parkerad i närmsta träd.