Elgitarr

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Har precis borjat lara mig spela gitarr och vill kopa nagot trevligt.

Javligt sugen pa en Mayones Setius GTM 6. Nagra gitarrister har som kanner till, eller kanske rent av har en sadan?

Forst var jag inne pa nagot klassikst typ Gibson SG eller Fender Strat, men Mayonesen ar ju forbannat snygg (viktigt!), ar lite mer udda och har hyfsat omdome pa natet..

Nagra invandingar eller andra ideer?

Tack :)

Tjita1

Guest
Även om jag håller med dig om att den var ögonskärande vacker, så vet jag inte om jag skulle vilja ha en gitarr som heter Majonäs.. :p

Skämt åsido, kika på om det är bra komponenter, kolla efter recensioner på youtube osv, så kan du nog bilda dig en uppfattning.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Även om jag håller med dig om att den var ögonskärande vacker, så vet jag inte om jag skulle vilja ha en gitarr som heter Majonäs.. :p
Bara coolt :)

Vill forsoka ta reda pa om det ar lika mycket 'substance' som 'style'

[/QUOTE]Skämt åsido, kika på om det är bra komponenter, kolla efter recensioner på youtube osv, så kan du nog bilda dig en uppfattning.[/QUOTE]
Har tralat internet i ett par dagar, och det finn inte manga omdomen, men de jag har satta ar valdigt overvagande bra. Lyssna pa youtube lar ju inte ge nagon speciellt bra uppfattning om hur det egentligen later..

Kan ju inte gitarrer alls sa hur komponenter osv ar vet jag ju inte, bla annat sadant jag skulle vilja fa reda pa :)

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ingen javel?

Maste vara forsta gangen i sporthojs historia ett svar inte kan frambringas!

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
INGEN har en gitarr som heter majonäs, så enkelt är det! :krama

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
INGEN har en gitarr som heter majonäs, så enkelt är det! :krama
Nja nagon javel har ju, namnet bekommer mig ikke.

Gibson SG eller les paul är kärlek :yoparty

SG yes!, Les paul... meh

Kollar pa en helsvart strat fran 79 som ar fin som satan, men Majonasen ar cool for den ar udda, fran Polen och snygg.

Sen verkar ju namnet sticka i ogonen pa folk och det ar ju heavy metal bara det, ironiskt va? :rofl:rock

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
http://www.ultimate-guitar.com/revi...ex.html?utm_source=ultimate&utm_medium=guitar

Med den budgeten kan du hitta en Ibanez Artist sent 70-tal. Erkänt asbra.
Men det är ju en fråga om tycke och smak i övrigt. Provspela innan köp, alla märken har sina pro's and con's...

My 2c

Tack!

Har last den recensionen och en del andra, men dom kommer alltid fran folk som sjalv ager gitarren. Och man vet ju hur folk ar, det dom har ar bast. Sen nar dom koper nagot annat ar det bast...

Nu ar jag sa mycket nyborjare att jag kanner att om jag provspelar eller ikke har val liten betydelse. Allt lar ju lata skit och jag kommer nog inte marka skillnad.

Alltsa jag vill ha en gitarr jag tilltalar mig, men som ar erkant bra av folk som vet.. :) Ibanesen ar inte min stil. Strat-stuk blir det nog. Och kansla maste finnas, masstillverkad Yamaha eller dyligt blir det inte

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Vet inget om dessa gitarrer men jag är av uppfattningen att ju mer man gillar sin gitarr ju mer kommer man att spela på den. Ifall den har fått bra omdöme och du gillar den så är det nog med andra ord ett bra köp.

Personligen tycker jag PRS gör snygga gitarrer och har lite egen design, ifall du gillar sånt. Kanske kan vara ett alternativ.

http://www.thomann.de/se/search.htm...id7=8270&wgfid8=8271&wgfid9=9720&wgfid10=9719

http://www.thomann.de/se/search.htm...id7=8285&wgfid8=9891&wgfid9=9892&wgfid10=9893

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Provspela även om du är newbie, man känner ganska fort om den är "bekväm"/lättspelad även om man inte är Yngwie Malmsteen. Det beror på massor med grejor, handstorlek, rund/platt hals, lackad/oljad greppbräda, tyngd, ligger bra i knät, balans...
"Bra" kvalitetsmässigt och ljudmässigt är en helt annan femma men för 12 kkr är du ju förbi det mesta i skräpväg iallafall.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning