Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Elitserietråden!

Jao. Eftersom FotbollsAllsvenskan är slut, svenska cupen snart lider mot sitt slut är ju Elitserien i Ishockey återigen högaktuell. (Visserligen har den varit det hela tiden.)

Underbart att Frölunda knäppte MODO på hemmais ikväll. Det borde aldrig blivit sudden, men men.

Jag är RIKTIGT jävla trött på all mediauppvaktning av Foppa, visst, han må vara världens bästa spelare, men har han näst minst speltid (som idag, ungefär) i laget borde han inte få all den uppmärksamheten han får. Otroligt jobbigt, tänker senast på kvällens hockeykväll. Han presterade INGENTING, men fick ändå ohyggligt mycket tid i programmet. Fanns många i MODO idag som spelade bättre.

Tänkte även på en annan sak, Tommy Salos utlåtande att han inte ville spela i Tre Kronor, yeah right, han är för dålig, hoppas aldrig att han klär på sig den gul/blåa tröja igen.

Ventilera, vad har ni för tyckanden? Åsikter? Favvolag?

Inte en massa stora jäkla bilder och grejer, inte massa mobbning, bara hockeysnack!

/hd
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Foppa presterade ingenting? Han assisterade båda Modos mål och gick upp poängligans topp. :yoparty Han är ju inte ens fulltränad ännu då han inte kunde genomföra någon barmarksträning i sommar.

Salo har varit väldigt bra på slutet och räddat Modo massor av gånger. Blev jag behandlad som honom av media skulle jag inte heller ställa upp. Nu är det slut och det gör jobbet lättare för förbundskaptenen.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja, okej, han kämpade bra. MEN han spelar knappast så otroligt mycket bättre än alla andra att han "förtjänar" all den uppvaktning och tid han får i media, det är ju lite tröttsamt, bara lite... :rolleyes:

Spelar ingen roll vilken spelare det hade vart, egentligen, lyft fram nya profiler istället, hade vart skojigare...
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Jag är ju ett HV 71 fan....men det går inte så bra för dom just nu.Men det kan vända snabt ,så man vet inte vem som vinner SM-guld.Så kul med hocky :yoparty .....synd bara att det är så dyrt att gå och kolla på matcherna live:( .
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
A-star skrev:
.....synd bara att det är så dyrt att gå och kolla på matcherna live:( .
Kostar väl runt 2-hundringen/match. Nu när hojen är avställd blir det ju en del slantar över varje månad...
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
hållundan skrev:
Tänkte även på en annan sak, Tommy Salos utlåtande att han inte ville spela i Tre Kronor, yeah right, han är för dålig, hoppas aldrig att han klär på sig den gul/blåa tröja igen.


/hd

Alla gnäller så mycket på Salo, visst han gjorde EN tabbe. Men kom ihåg allt bra han gjort för svenskhockey oxå! VM-guld och OS-guld. Glöm inte heller att det inte endast var Salos miss som var förödande, det var ett genomdåligt jobb från alla spelare. Salos miss skulle egentligen ha varit Vitrysslands enda mål där Sverige redan skulle ha haft 6-0.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
De yngre här i forumet har väl inte sett Salo i storform utan bara Hardys regi då vi alltid förlorade när det började dra ihop sig. Knappast Salos fel som sagt.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Salo HAR varit en stormålvakt. Inget snack om saken. Vet inte om det är mig du kallar för yngre, men men.

Han fick stå i OS1994 i Lillehammer för att Håkan Algotsson åkte hem för att föda barn. :rolleyes:

Som sagt, han har varit bra, men att inte Lundqvist fick stå i World Cup var ett grovt tjänstefel av dåvarande ledningen för Tre Kronor. Visserligen inte Salos fel, men han har ju inte varit bra (landslagsklass) på 2-3 år iallafall.
 

HanneZ

Guest
De lilla ja sett av salo i höst så va ha totalt kass. Fast fassan sa att han va bra senast mot frölunda!

edit: stavfle
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
HanneZ skrev:
De lilla ja sett av salo i höst så va ha totalt kass. Fast fassan sa att han va bra senast på frölunda!
Jo, Salo spelade allt rätt bra igår i Scandinavium. Han har dock inte alls samma jämna stabila klass han hade för cirka 2-3 år sedan. Alltså INTE landslagsaktuell längre när det finns flera "nya" målvakter som är bra mycket bättre.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Varför måste man dissa honom när han redan tackat nej till allt framtida landslagsspel? :confused: Kom ihåg vinsterna med honom i stället, de sista åren med Hardy kunde ju inget proffs spela på sin rätta nivå så det ska vi nog bortse ifrån, det blir sån fokus kring en målvakts dåliga spel medan massor av utespelare floppar utan större kritik. Jag gissar på att Salo kommer att betyda mycket för Modo i år, han startade trögt men börjar komma igång nu. Det är inte bara i sista matchen han var bra, han är på väg uppåt i målvaktsligan nu också.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Här dissas ingen, inte så värst mycket iallafall =) Han är oförlåtelig för Vitryssland, så är det bara :) Men visst, han har betytt mycket för svensk hockey, inget snack om saken.

Nu är det bara att blicka framåt. Hoppas det kan bli roliga matcher med Tre Krononer med Janne och Bengt-Åke vid rodret.
 

Berg

antee
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Z1000-07
Ni kanske såg att det skulle behövas en före detta modoit :D och tom kasse för att frölunda skulle vinna också :tummenupp allvarligt så håller jag med om allt snack om foppa (bor ju själv i ö-vik) men man kan ju inte låta bli att snegla på poängen han skaffat sig!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Berg skrev:
Ni kanske såg att det skulle behövas en före detta modoit :D och tom kasse för att frölunda skulle vinna också :tummenupp allvarligt så håller jag med om allt snack om foppa (bor ju själv i ö-vik) men man kan ju inte låta bli att snegla på poängen han skaffat sig!
Självklart är han bra, inget snack om saken, men det börjar bli LITE överdrivet.

Tom kasse för att VF skulle vinna?! :va Visserligen var det ju så, men VF var rätt mycket bättre i matchen, trots att MODO inte var speciellt dåliga.

Längtar till SM-guld! :banana
 

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Njaaa...
Timrå ser vassa ut och har ju "Z" som producerar massor med poäng.
Tror faktiskt att de tar guldet i år

Modo skulle aldrig ha släppt Wernblom :kocko nu har de ju ingen som "krigar" på isen.
Och Salo är definitivt inte vad han en gång var utan lever mest på gamla meriter.

Om ett par veckor gör Olli Jokinen debut i SSK och då kommer det smälla i sargerna :yoparty :hihi

Väntar fortfarande på att AIK ska komma tillbaka :huvet :6surkart
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kan vi inte prata fotboll lite till? Snälla...?

Detta blir mitt enda inlägg i denna tråden så ni kan låta bli att häckla mig.

Mif Redhawks får respass i år, tack o hej.

I Malmö finns det tre lag:

Di blåe.
Di gule o
Di Redde
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Näjj! Ingen fotboll i denna tråd! :fakta :)

Ska bli kul att se Jokinen, likaså om Sundin kan tillföra något till DIF efter jul, de lär ju behöva något uppryck iallafall. Kanske Wikegårds plats snart står till förfogande?!

TUR att Wernblom inte är kvar i Elitserien. Han och Jämtin är de spelarna jag AVSKYR mest av alla :tungan Fast det är ju det dom vill...
 

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Njaaa...
hållundan skrev:
TUR att Wernblom inte är kvar i Elitserien. Han och Jämtin är de spelarna jag AVSKYR mest av alla :tungan Fast det är ju det dom vill...

Det är såna spelare alla lagen vill ha...Riktiga "krigare" på isen :)
SSK har Robert Carlsson och han var den enda som var bra hela matchen mot HV senast.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top