ELMIA mässan..

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Vilken dag det har varit.. Jag sprang runt o yra me min sporthojströja men jag såg inte röken av någon annan sporthojare.. lite synd tycker ja.. JSM, har ni inte varit där, de e ju nära o bra :tummenupp det fanns egentligen inte mycke o titta på, det fanns GOTT om brudar där kan ja lova.. de va nästan så man fick springa några extra varv på dasset ;) (riktigt så farligt var det väl inte men nära..) Den STORA höjdpunkten var iaf Kevin Carmichael :bow vikken kille.. det är en sak o se stuntfilmer och kolla live.. o den killen kunde sina grejor.. (bilder kommer på han). Det enda tältet man kunde stå och snacka vett vid var SMC's tält.. stod o snackade me en schysst kille ett tag o det var väl bara dom och allt om mc som visade upp hojar.. (harley och de gamla husqvarnorna räknas väl knappt ;)) Allt om mc's streetfighterprojekt var hyffsat snyggt.. kommer nog bli rätt grym när den blir klar.

Som sagt, en helt okej dag förutom alla 60-talsraggare o fulla harley-killar. Något som ja inte får glömma o nämna var att köra crosskart.. första gången.. ni skulle ha varit där och sett GranaT's uppvisning.. han var den enda som lyckades mangla en kon.. han ställde hela bilen över konen o knäckte den.. men bromsen var ju sönder, eller hur var det ? :rolleyes:

Bilder kommer by GranaT snarast skulle jag tro :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vart fan kunde man köra crosskart där!!?? Det missade jag totalt, lika mycket som jag missade den näst grymmaste bilen på mässam, RS200 :gråta Fast den grymmaste dregglade jag på iaf, Ford gt40:an som stod och blänkte! Väckte det största habegär jag någonsin känt!

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Åkte aldrig dit. Ångrar det nästan nu. Men man kan få mycket rolig körning för 150riksdaler.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Dee_cati skrev:
Vart fan kunde man köra crosskart där!!?? Det missade jag totalt, lika mycket som jag missade den näst grymmaste bilen på mässam, RS200 :gråta Fast den grymmaste dregglade jag på iaf, Ford gt40:an som stod och blänkte! Väckte det största habegär jag någonsin känt!

var du där ida ?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Blev inte Elmia även fast jag tänkt mig det och det är ganska nära. Stannade hemma och drog loss elsystemet på hojen istället. :D

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
jag kan ju inleda min novell med att CROSSCART SUGER (om bromsvätskan e slut), nä fy fan, 60 spän rakt ner i skithålet...

tillbax till MC snacket;
jo som sagt jag o skorvan rände runt som höns o checka snygga brudar o skratta åt raggare, men ingen sporthojjare såg vi.. ILLA !! men dagens höjdpunk, denna Carmichael.. vikken hjälte... (se idolbilden under). ja ja, skorvan fick me det mesta.. nästa gång förväntar jag mejj ett kungligt välkomnande av JSM, annars ! :fatta!

bilder från dagens strappatser..

Bifogat

• resumén.jpg
    resumén.jpg
    93.2 KB · Visningar: 353

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
bilderna e i dålig kvalle jag vet, sporthoj e kräsna me storleken så jag drog till med dålig kvalité.... om ni klaga tillräckligt mycke gör jag en bättre imorgon

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
SkorvKalle skrev:
Vilken dag det har varit.. Jag sprang runt o yra me min sporthojströja men jag såg inte röken av någon annan sporthojare.. lite synd tycker ja.. JSM, har ni inte varit där, de e ju nära o bra :tummenupp det fanns egentligen inte mycke o titta på, det fanns GOTT om brudar där kan ja lova.. de va nästan så man fick springa några extra varv på dasset ;) (riktigt så farligt var det väl inte men nära..) Den STORA höjdpunkten var iaf Kevin Carmichael :bow vikken kille.. det är en sak o se stuntfilmer och kolla live.. o den killen kunde sina grejor.. (bilder kommer på han). Det enda tältet man kunde stå och snacka vett vid var SMC's tält.. stod o snackade me en schysst kille ett tag o det var väl bara dom och allt om mc som visade upp hojar.. (harley och de gamla husqvarnorna räknas väl knappt ;)) Allt om mc's streetfighterprojekt var hyffsat snyggt.. kommer nog bli rätt grym när den blir klar.

Som sagt, en helt okej dag förutom alla 60-talsraggare o fulla harley-killar. Något som ja inte får glömma o nämna var att köra crosskart.. första gången.. ni skulle ha varit där och sett GranaT's uppvisning.. han var den enda som lyckades mangla en kon.. han ställde hela bilen över konen o knäckte den.. men bromsen var ju sönder, eller hur var det ? :rolleyes:

Bilder kommer by GranaT snarast skulle jag tro :tummenupp

Hade varit kul o åkt dit men stanade hemma o skruvade med hojen o drack lite öl istället.
Jobbarkompisen har ställt ut sin H-d på Elmia.

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hmm.... Verkar som jag missade allt roligt!!! :( Ingen RS2000, ingen Gt40, inget streetfigtherprojekt.... :( Men jag var där....
Carmichael var hyfsat grym.... Inte dålig alls :tummenupp :tummenupp
Topfuel dragstern var också roligt att lyssna på.. :) :)

HA DE GÔTT

Bifogat

• carmichel 5.jpg
    carmichel 5.jpg
    22.8 KB · Visningar: 327

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Ludde: du kan väl inte ha missat mej, me sporthojströjan o allt ;).. hade vatt ball om du hade kommit fram o hälsat ju :D

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
SkorvKalle skrev:
Ludde: du kan väl inte ha missat mej, me sporthojströjan o allt ;).. hade vatt ball om du hade kommit fram o hälsat ju :D

Jag missade nog dig ändå.... Annars hade jag kommit å hälsat.... :) :hej

HA DE GÔTT

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Vi var där idag.. vi såg dig när du stod o glodde på Carmichael.. men du stod för långt in i högen för att vi skulle kunna säga hej.. men vi såg dig iaf.. :D Jag o Ikon hade oxå Sporthojtröjor på oss.. :tummenupp :hej

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Måste instämma i de andras lovord över Carmichel, killen kan köra, riktigt riktigt underhållande... tog två långa kliv upp på idolpallen ;) Synd bara att man vart helt lomhörd efter topfuelkärran.

btw, den där indycarsimulatorn var bra mycket roligare än jag trodde, men sätt er för guds skull inte i mitten.. jag har blåmärken över båda knäskålarna

ner med brylecreme, öl och skinnväst.. blev dödligt nervös när en bunt raggare parkerade nästan sidanom min 4hjuling, den stackars renulten som stod där hade ett fint veck mitt i dörrsidan sen.

// Jimmy

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tacl för att du ringde....... men jag körde glass lite berusad :rolleyes:

750RR

Anna

tuff brud i lyxförpacknin
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Drag star 1100-03
Maverick skrev:
Ni få ju höra av er innan.. de e ju inte så lätt o gissa sig till vilka som kommer.. :D :öl :öl
Hade man inte brylkräm, stålkam, skinnväst och trätofflor kände man inte sej så välkommen.... 90% raggare var där i fredags ialla :mad:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...