Elstart?

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Undrar om nsr från årsmodell 89 har elstart? Har en Tzr89 nu men jag tänkte sälja den och köpa en nsr(helst nya modellen från 94) men av de gamla modellerna från innan 90, vad är det för skillnad? vilken är bäst?

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Chaa! Jo dte är El start på Nsr 89. Jag tycker 89 orna har det mästa som dom nya har. 6 växlade, skiva fram o bak och vattenkylning. Men dom nyare är ju lite snyggare.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Iofs förstår jag inte varför man skulle byta en TZR mot en NSR det är ju i princip samma hoj men olika märken o dom går ju ungefär lika fort

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
KawaF3771 skrev:
Iofs förstår jag inte varför man skulle byta en TZR mot en NSR det är ju i princip samma hoj men olika märken o dom går ju ungefär lika fort

NSR drar TZR lite i ax och toppfart.

Honda NSR 125 R -89--> har elstart. Honda NSR2 125 har kick. den fanns innan 89 har jag för mej.

EDIT: Den hette ju nsr2...

Last edited:
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
KawaF3771 skrev:

ja var inne i detta spåret innan osså... ville byta till en nsr, men efter att ha testat o så tyckte inte ja det var lönt :fakta
+ att nsr e lite dyrare.... jag tycker du ska behålla din tzr!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Det är bara det att det är litte moppevarning på att ha kick! men sånt kommer man väl över... ska nog byta den mot en cagiva 92 istället... med lite pengar inskjutna! det är en eddie lawson replica... en av de snyggaste 125orna någonsin tycker jag!

Ha det pojkar

____________-
ät lingon

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Lingonpoeten skrev:
Det är bara det att det är litte moppevarning på att ha kick! men sånt kommer man väl över... ska nog byta den mot en cagiva 92 istället... med lite pengar inskjutna! det är en eddie lawson replica... en av de snyggaste 125orna någonsin tycker jag!

Ha det pojkar

____________-
ät lingon

kickvarning?? hmmmm.... med tanke på att nästan alla nya moppar har elstart förutom crossmodeller så kan det väll knappast vara nått moppe över kick?? :cool: kolla på alla enstånkare i 600 klassen... alla me kick! :tummenupp

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
hah... säger du det så! men har har du fixat ditt tonad kåpglas och ensitscuts? kan inte få tag på det någonstans...
Så du har höjt din förrästen? blir det inte mycket annorluna vägegenskaper?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...