Em o Rookie 1000 i Karlskoga 28-29 juli

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Tänkte kolla om det fanns intresse att åka o se Em plus Rookie 1000 helgen den 28-29 juli.
Tävlingarna går av stapeln i Karlskoga. Kostnad endast 200 bagis för smc:are, 250 för övriga. Då ingår alles...kamping, biljett till racen, tillgång till festen, mm. Dessutom får smc:are 20 procent på mat o dyligt...inte dåligt!
Skulle va kul om vi kunde bli ett gäng som åker ner. Har ett sprittnytt tält som behöver invigas.
Skriv in er här eller pm:a vid intresse.
Våra lokala stjärnor behöver vårt stöd...eller nja behöver gör de ju inte. De tar ju pallplatser till höger o vänster ändå... tungt!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
I år skall jag fanimej försöka ta mig dit. *lovar inget*

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag ska dit med 95% säkerhet, dock inget bestämt än...
(tyvärr blir det som publik och inte som förare)

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag tänkte vara med å förhoppningsvis slåss om segern i R1000. Alltid kul med publik från Uppsala så ju fler, ju bättre!

Mr Moody

Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Ja det var vad jag också tänkte...men de verkar vara lite svårflörtade tyvärr.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det klart att ni ska åka dit! Frugan och jag åker dit på måndagen och vi bjuder gärna på fika i depåtältet!

Förhållningsschema för Bikeweek:

Lördag 21/7 - ERF (REC) 6-timmars och 250 SP
Söndag 22/7 - Körning för Bikes prenumeranter 9-15 + licensträning 15-18
Måndag 23/7 - Allmänhetens åkning 9-15, licensträning 15-18
Tisdag 24/7 - Allmänhetens åkning 9-15, licensträning 15-18
Onsdag 25/7 - Allmänhetens åkning 9-15, licensträning 15-18
Torsdag 26/7 - ERF (NEC) 4-timmars samt BoTT (Battle of the Twins) och 125jr
Fredag 27/7 - Friträning EM-klasser (125GP, 250 GP, SS600, SST600, SST 1000) samt kval 1 för R600 + R1000
Lördag 28/7 - Kval EM-klasser samt kval 2 R600 och R1000 + Race R1000
Söndag 29/7 - Race EM-klasser samt R600

Mycket att titta på alltså!

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Har tyvärr annat planerat, fasiken då jag jävligt mycket vill kika på våra uppsala
Grabbar.
Lycka till som fan iaf!

Mr Moody

Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Ja intresset verkar lite svalt... Ni kanskingar vad säger ni???

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Efter lite letande, de verkar inte vara så intresserade av att få mycket publik..., så ser jag att startlistan är klart haltande.

Vill man se alla finaler, alla utom Rookie1000 ska man åka ner på söndag passen går då mellan 9-11.05.

På lördagen är det 13 pass under hela dagen, inkl final Rookie1000. Mycket mer alltså.

Hmmm... hur ska man göra? Jag tänker åka ner en dag och hade bespetsat mig på söndagen men nu vet jag inte. Dubbelt så mycket rejs att titta på på lördagen.

Hurru Dansken, du får inte glömma att heja på Torbjörn, han kör också. :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Är bortrest denna helg, annars hade det varit kul som fan. Och GRATIS kan man ju nästan säga.

Ni som kör, lycka till & håll er på hjulen.

// Ullis

Mr Moody

Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Är bortrest denna helg, annars hade det varit kul som fan. Och GRATIS kan man ju nästan säga.

Ni som kör, lycka till & håll er på hjulen.

// Ullis

Intresset verkar minst sagt kyligt tyvärr,:huvet det var likadant förra året. Jag har nu bokat in en bandag istället så det blir väl bara en dagstripp...det finns ju alltid nästa år...:rolleyes:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Intresset verkar minst sagt kyligt tyvärr,:huvet det var likadant förra året. Jag har nu bokat in en bandag istället så det blir väl bara en dagstripp...det finns ju alltid nästa år...:rolleyes:

Det är ju som det alltid är under semestertider. Man har för mycket man vill hinna med, och för lite tid.....ALLTID *aarrrrrg*

Och med den nästan totalt värmefria sommaren, så drar jag drar till ( om möjligt) ännu kallare ställe, Skottland. Ibland tänker man inte rationellt helt enkelt :3freak

Mr Moody

Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Det är ju som det alltid är under semestertider. Man har för mycket man vill hinna med, och för lite tid.....ALLTID *aarrrrrg*

Och med den nästan totalt värmefria sommaren, så drar jag drar till ( om möjligt) ännu kallare ställe, Skottland. Ibland tänker man inte rationellt helt enkelt :3freak

Ja om det endå e kallt så what the heck, lite kallare spelar ju ingen roll. Ska du dit på hoj eller???
Ha de gött o njut av vägarna om du ska köra dit. De e grymma.:yoparty

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Ja om det endå e kallt så what the heck, lite kallare spelar ju ingen roll. Ska du dit på hoj eller???
Ha de gött o njut av vägarna om du ska köra dit. De e grymma.:yoparty

Nope, det blir flygvägen så inga fina vägar för mej. Ja, ska ju hyra bil men det e ju långt ifrån lika kul.

Blir till att prova diverse whiskeysorter å sånt, det håller en varm iaf. Sen kan det ju vara kul med en resa utan press på att man måste "passa på" att ligga på stranden & steka sej.

Så ikväll drar jag ut med tjejerna & kör lite hoj, fullpackad. Sen raka vägen till Sthlm för att åka därifrån till Arlanda i morrn bitti.

Ha det så gott allihop!!!!

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
På grund av lite trist familjegrejs så blir det bara jag i bilen och jag tänker åka i morgon, lördag, då det är mycket mer rejs att titta på än några få timmar på söndagförmiddagen.

Någon som är sugen att åka med? Jag åker i svinottan och hem efter det att Rookie1000 kört finalen. Alternativt om det finns någon ledig plats i en bil åt mig?

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
På lördag är det bara rookie 1000 som tävlar, all annan körning är träning/kval. Alla andra klasser kör sina tävlingar på söndagen.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Tack alla som kom ner och stöttade och hejjade på oss som körde. Ni ska veta att det är skönt att se lite bekanta ansikten bland alla konkurrenter! *ler*

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning