en akvarelltjej utanför dörren..:)

deam

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2003
Hoj
KTM 525 EXC-03
det ringde precis på dörren, och när jag öppna stod där en ganska söt tjej, jag sa hej och då tog hon upp en lapp där det stod ungefär såhär,

jag är en student från ryssland och säljer mina akvarell tavlor som jag målat för att ha råd att bo och gå i skola här i sverige etc etc..

jag sa bara nej tack och stängde dörren, men sen kände jag mig jättedum.
men va hade ni gjort, hade ni köpt nåt lr e det bara bluff, som jag tror det är...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Har själv tackat nej till sånt. Vill inte köpa det.....behöver mina pengar till allt annat.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Ett tips, be om att få titta på en , plocka fram ett sudd och sudda ut blyertsen dom har ritat med ;). Du blir nog inte helt förvånad när det dyker upp datorprintade streck bakom ;). Har för mig att det är "debian art" de flesta skriver ut bilderna ifrån och fyller i själva men hittar inte sidan. Fanns en tråd på sweclockers om det för något år sedan :], samma tavla dom sålde fanns med på sidan.

edit: tror det var denna sidan http://www.deviantart.com/

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ahh hon står där för att hon e söt o många som du faller för de :rolleyes: visst har vi killar ett starkt psyke :tungan

tänk om där hade stått en stor grov karl (smirnov el likn)
då hade du inte ens funderat..

jaja..jag skulle heller aldrig lägga penga på nå likn då dom behövs till mina hojar :tummenupp

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Kom en "sån" hit för någon vecka sedan. Visste inte riktigt hur man skulle få iväg honom på ett trevligt sätt så jag stack till honom en tjuga.
"Tiiisen tack, tiisen tack. :Bugar"

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag har haft en lapp på dörren på typ 8 olika språk där jag förklarar att jag inte vill köpa massa skit. En dag var lappen bortriven, har funderat på att göra en ny men har inte haft några bekymmer med liknande folk numera.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Twosaint skrev:
Jag har haft en lapp på dörren på typ 8 olika språk där jag förklarar att jag inte vill köpa massa skit. En dag var lappen bortriven, har funderat på att göra en ny men har inte haft några bekymmer med liknande folk numera.

Är det ett trevligt område du bor i? 8 språk?!
:skrämd

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Chris Ash skrev:
För i helvete! Det är ryska spioner! Har ni inte hört talas om tavelförsäljare!

:mad: :mad: :mad:

Ja...dom får man passa sig för. Dissar dom och sen får man sig väl en dos Curare efteråt kanske... ;)

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
För i helvete! Det är ryska spioner! Har ni inte hört talas om tavelförsäljare!

:mad: :mad: :mad:

Du lever kvar i 70-80 talets komunist skräck, det där är inte aktuellt längre, om du nu inte ironiserar förstås...då är du rolig... :7peta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
tassen skrev:
Du lever kvar i 70-80 talets komunist skräck, det där är inte aktuellt längre, om du nu inte ironiserar förstås...då är du rolig... :7peta

Man skojar inte om Spetsnaz! Pianotråden sitter runt halsen innan du anar det! Besätt eldställningarna!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
deam skrev:
men va hade ni gjort, hade ni köpt nåt lr e det bara bluff, som jag tror det är...

Klart det är bluff, egentligen säljer de inte tavlor. De säljer knark, inbakat i färgen som är på tavlan. Ful-knark till och med, det är därför det är så billitt.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Samma grej hande mig har i Dublin, men jag kopte skiten ("blyerts potratt"). Nar killen gatt sag jag ju tom bildpunkterna (dumma lolla :rolleyes: ). Men jag bestamde mig there and then att man far se det som en donation. E man villig att ge det sa gor det, plus att du far en tavla pa kuppen som man sakert inte skulle en ta i med pincett i en affar, annars e det bara att saga nej. Jag kommer nog att saga nej nasta gang.

Gillar konspirations teorierna om knark i fargen dock hehe :hihi
Kram

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast det roligaste var när en polare inte orkade öppna för tavelförsäljaren. Han gick tillbaka till datan efter att han kollat i titthålet.
Då går tavelförsäljaren ut på bakgården och knallar fram till balkongdörren och känner ifall den är låst. (polaren bor på markplan)
Varpå polaren hoppar upp ur datahörnan och springer fram rycker upp dörren och slänger ur sig en massa svordommar.
Tavelförsäljaren får panik och lubbar därifrån.
Kvar på platsen ligger en väska innehållandes 1 simpelt dyrksett, lite skruvmejslar, kofot och en hammare. Plus den fula tavlan, givetvis.
Polaren lämnar allt till polisen nästa dag.

Säger givetvis inte att alla tavelförsäljare är tjuvar. Men vissa...

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Man ska ha hund när dom kommer , och är dom då hundrädda så säger dom säkert typ. -nej hjälp bit mig inte, trots att dom nyss stuckit en lapp skriven på svenska i näven på en där det står att dom är en student från ukraina och behöver pengar till ett nytt kärnkraftverk

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024