En dag i misär

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I torsdags kväll lastade jag och Sphyrnis våra hojar på kärra för att åka ner till Kinnekulle ring. Det skulle bli min tredje bandag i år och jag såg fram emot att få få tillbaka förtroendet för hojen efter fadäsen på Rörken häromveckan. Vad kan vara bättre för känslan än att smiska Kullens långa svepande kurvor? Fräscha sulor hade monterats både fram och bak så att hojen skulle vara i trim för lite bansmiska.

Anlände till mina parenteser där vi övernattade vid 23-tiden på torsdagskvällen riktigt slitna. Bums i säng för att hinna få lite välbehövlig sömn, vi skulle nämligen vara på Kullen klockan åtta på fredagsmorgonen.

Prognosen hade utlovat en mulen morgon men efterhand ett lättande molntäcke, så trots bristen på sol var vi vid relativt gott mod när vi anlände till kullen. Vi hade dock inte mer än lastat av hojarna förrän det började duggregna. Eftersom det kunde sluta när som helst så var vi dock inte avskräckta, utan tillsammans med några andra deltagare fick vi ta ut bilarna på banan och köra ett par varv för att se om vi kunde få fram ett torrt spår. Regnet tilltog dock och slutade aldrig.......

Kontentan var att vi körde inte en meter på banan under dagen med hojarna. De flesta andra körde men eftersom både jag och Sphyrnis har kört på kullen förr, och båda har en krasch färskt i minnet så avstod vi hellre än att utmana ödet. Istället stod vi och skrattade bittert åt de andras inte så grymma kurvhastigheter.

Så här såg det ut:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Hade man haft en rejshoj med regndäck kanske man kunde tagit några varv och fått ut nåt av det:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Trist......

Kul bana annars...
Har Krachat 3 gånger samma dag där :tummenupp
Träning , tidsträning å rejset...

Har inte åkt en meter bana i år alls... :(

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vad tragiskt Pingvinen. Åka så långt för att bara kunna titta på. :(

Penguin skrev:
JoS är alltid med där det händer... :cool:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Va surt,jag lider med dig ! :(

Måndagen den 14´e Juli skall solen stå högt och värma upp Gelleråsen, så det så ! :mattias

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Fy fasen va surt :mad:
Jag lider med er grabbar :(

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Japp, den dagen sugade fett!
Något litet nöje var det väl att fräsa runt banan 4-5 varv i Mazda-kombin, men inte mer nöje än att det nynnades på Fredmans Epistel no 81 på vägen därifrån. (Märk hur vår skugga....)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping