En dröm

Status
Ej öppen för fler svar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vet du om att du kan utplåna nästan hela Kina med EN vätebomb?

Lika troligt som att när jag somnade i Exitemes soffa igår så drömde jag om att jag renoverade en växellåda på en hoj - SURE THING! :tungan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vet, men bara när jag läste vad det var för en explosion nyheten handlade om (inte för att dem är direkt likartade explosionsmässigt igentligen hehe).

Drömmar är då knepiga!

Och jag drömde även att jag vaknade upp... 3 ggr... alltså, jag vaknade ur en dröm, i en dröm, och ur en dröm. hm
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
cRoC skrev:
Man kan utplåna jorden med EN vätebomb.

Nej, det kan man nog inte. hur fan ska du tillverka sådan fusion i ett så litet hölje?

Bomb lika stort som Japan? :3freak

Provsprängningen av vätebomben i mitten på 80-talet i den fiktiva staden visade ju att allt blev parkering, men jorde gick ju inte under för det.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag har sett program på discovery där de säger att man kan utplåna hela jorden eftersom en vätebomb kan byggas i stort sett hur stor som helst.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
cRoC skrev:
Jag har sett program på discovery där de säger att man kan utplåna hela jorden eftersom en vätebomb kan byggas i stort sett hur stor som helst.

Vad är människans största konstruktion då? Hela Hong Kong kanske?

Även om en vätebomb skulle vara så stor skulle den inte utplåna hela jorden.

Sen skulle det ta 200år att bygga den och skulle ingen komma på att stoppa det då ja - då förtjänar vi väl att bli utplånade av dumhet lr nåt :3freak
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
En vätebomb (fusionsbomb, termonukleärbomb) är en tvåstegsbomb där det första steget är en atombomb. Trycket och värmen (ca 100 miljoner grader) som atombomben skapar utnyttjas för att skapa fusion i bombens andra steg där deuterium (väteisotop med en neutron) och tritium (väteisotop med två neutroner) genom fusionen övergår till helium. En vätebomb är mycket kraftfullare än en atombomb, typiskt över 1000 gånger kraftfullare. Vätebomben är dessutom 50 miljarddels sekund långsammare än en atombomb.

Hoppas ni förstog vad jag skrev! :kocko
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Joker skrev:
En vätebomb (fusionsbomb, termonukleärbomb) är en tvåstegsbomb där det första steget är en atombomb. Trycket och värmen (ca 100 miljoner grader) som atombomben skapar utnyttjas för att skapa fusion i bombens andra steg där deuterium (väteisotop med en neutron) och tritium (väteisotop med två neutroner) genom fusionen övergår till helium. En vätebomb är mycket kraftfullare än en atombomb, typiskt över 1000 gånger kraftfullare. Vätebomben är dessutom 50 miljarddels sekund långsammare än en atombomb.

Hoppas ni förstog vad jag skrev! :kocko

Långsamma jäla sk*tbomber :mad:

Neutronbomber är bäst - kostar inte så mycket :hihi
 

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Renr teoretiskt går det nog att spränga hela jorden med en jättestor kinasmällare eller dyligt... Iaf om den är lika stor som solen och ligger tätt omlindad jorden...

Men som ni säger, någon skulle nog upptäcka det och stoppa mig om jag försökte :)
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Mavve skrev:
Långsamma jäla sk*tbomber :mad:

Neutronbomber är bäst - kostar inte så mycket :hihi

Jaha du?
En neutronbomb är ett kärnvapen i form av en atombomb eller vätebomb som modifierats för att byta sprängverkan (tryckvåg) mot omedelbar strålning.

Alltså, för oskyddade mål, som städer och människor, spelar det ingen större roll om de utsätts för ett vanligt kärnvapen eller en neutronbomb. För allt kommer ändå förintas av tryckvågen!

Neutronbomber är därför endast meningsfulla som vapen mot mål som kan överleva tryckvågen, men som är känsliga för strålning. Ett exempel på det är grupper av stridsvagnar är ett typiskt sådant mål.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Advance4Stroke skrev:
Renr teoretiskt går det nog att spränga hela jorden med en jättestor kinasmällare eller dyligt... Iaf om den är lika stor som solen och ligger tätt omlindad jorden...

Men som ni säger, någon skulle nog upptäcka det och stoppa mig om jag försökte :)

För att spränga jorden skulle man vara tvungen att lägga en atombomb med 10km avstång från varandra runt hela jorden och sen måste de sprängas samtidigt.

Just den beräkningen är gjord på "Thinman" - bomben som de tappade över Hiroshima.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Känner mej lite osäker bland alla galningar hära...

Joker >> Kan du fixa smällare åt mej iår? du verkar veta vad du snackar om :banana :brinnerup
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Itacha75 skrev:
Känner mej lite osäker bland alla galningar hära...

Joker >> Kan du fixa smällare åt mej iår? du verkar veta vad du snackar om :banana :brinnerup

Varför betala för att höra en smäll??? :3freak

Kan inte förstå fyrverkerier. Kommunen har ju fint fyrverkerispel - kolla på det.
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Mavve skrev:
För att spränga jorden skulle man vara tvungen att lägga en atombomb med 10km avstång från varandra runt hela jorden och sen måste de sprängas samtidigt.

Just den beräkningen är gjord på "Thinman" - bomben som de tappade över Hiroshima.


När dom bombade använde dom sig av en luftdetonation, vilket innebär att bomben sprängs på en höjd på upp till några kilometer över markytan. Genom en luftdetonation maximeras området på marken som utsätts för bombens tryckvåg. Denna metod är effektivast mot oskyddade mål, såsom städer, trupper, fartyg och t.o.m. mot flygplan i luften. Bomberna dom släppte över Hiroshima och Nagasaki var luftdetonationer. Viken är den typiska användningen av Atombomber!

Det finns även Markdetonation..

Så finns det Underjordsdetonation ..

Men dom årkar jag inte förklara! (har även inget med ämnet att göra)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Joker skrev:
När dom bombade använde dom sig av en luftdetonation, vilket innebär att bomben sprängs på en höjd på upp till några kilometer över markytan. Genom en luftdetonation maximeras området på marken som utsätts för bombens tryckvåg. Denna metod är effektivast mot oskyddade mål, såsom städer, trupper, fartyg och t.o.m. mot flygplan i luften. Bomberna dom släppte över Hiroshima och Nagasaki var luftdetonationer. Viken är den typiska användningen av Atombomber!

Det finns även Markdetonation..

Så finns det Underjordsdetonation ..

Men dom årkar jag inte förklara! (har även inget med ämnet att göra)

Jag vet. Sen detonerade inte bomben några kilometer upp i luften, den släpptes nog där, men detonerade på 600m höjd.
Minns inte vilken höjd Fatman detonerade på, men den var ju mycket kraftfullare över Nagasaki så kanske högre?
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Mavve skrev:
Jag vet. Sen detonerade inte bomben några kilometer upp i luften, den släpptes nog där, men detonerade på 600m höjd.
Minns inte vilken höjd Fatman detonerade på, men den var ju mycket kraftfullare över Nagasaki så kanske högre?


Den typiska användningen utgörs av en luftdetonation, vilket innebär att bomben sprängs på en höjd på upp till några kilometer över markytan - samma prinsip användes för Nagasaki, bara de att bomben använde var kraftfullare över Nagasaki!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Joker skrev:
Den typiska användningen utgörs av en luftdetonation, vilket innebär att bomben sprängs på en höjd på upp till några kilometer över markytan - samma prinsip användes för Nagasaki, bara de att bomben använde var kraftfullare över Nagasaki!

Ööööhhh, ja(?)!

Hähä, nu snackar vi drömmar istället. Nån som drömt att han rider på en atombomb som just ska detonera? :lol
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Itacha75 skrev:
Känner mej lite osäker bland alla galningar hära...

Joker >> Kan du fixa smällare åt mej iår? du verkar veta vad du snackar om :banana :brinnerup


Itacha75 - ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top