En försmak av 6 april?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad tror ni? Var helgens resultat en försmak av hur säsongen kommer att se ut? Säkert är i alla fall att Rossi inte har några stora marginaler längre. Själv är jag förvånad över hur dåligt det gick för Checa (långsammare än Melandri) och Bayliss (1,4 sek efter Capirossi). För att inte tala om McCoy. McWilliams på KR3:an var snabbare...

1 Loris Capirossi Ducati Marlboro Team Ducati 1:43.634
2 Alex Barros Gauloises Yamaha Team Yamaha 1:44.154
3 Valentino Rossi Repsol Honda Honda 1:44.324
4 Max Biaggi Camel Pramac Pons Honda 1:44.326
5 Tohru Ukawa Camel Pramac Pons Honda 1:44.487
6 Daijiro Kato Telefonica Movistar Honda Honda 1:44.496
7 Sete Gibernau Telefonica Movistar Honda Honda 1:44.695
8 Marco Melandri Fortuna Yamaha Team Yamaha 1:44.922
9 Carlos Checa Fortuna Yamaha Team Yamaha 1:44.992
10 Troy Bayliss Ducati Marlboro Team Ducati 1:45.076
13 John Hopkins Suzuki Grand Prix Team Suzuki 1:45.624
14 Nicky Hayden Repsol Honda Honda 1:45.626
20 Kenny Roberts Suzuki Grand Prix Team Suzuki 1:46.552

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kul med en Ducati i topp, eftersom de är nya i gemet. Att Kawasaki återfinns först på 17:e plats är mycket förvånande.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det jag ser fram emot nästan mest, är när McWilliams får slänga benet över den nya KR 5:an. Får de ordning på den hojen så kan han nog överraska då och då. Den mannen har en vilja av stål!

Jag tror nog dessutom att om Ducati har löst sina tillförlitlighetsproblem så lär de nog vara med och kriga i toppen från början. Den verkar ju gå utav bara helskotta Desmosedicin!

Det var även kul att se att det gick såpass bra för Hopkins och Gibernau på testet i helgen! :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Träning är en sak, race något helt annat.
Jag tror inte på Capirossi.
Jag tippar på Rossi och Biaggi kommer slåss om 1:a platsen,
på tredje plats Barros och Kato på fjärde.

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
imponerad av Loris o tror att han kan rufsa till första linjen på gridden.
Är även impad att Ducati lyckas plocka fram en maskin som inte bara är tuff i motorn men även alla andra komponenter verkar spela bra ihop ... något jag absolut inte trodde från början.

Men vad hände med Edwards?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
grandmaster skrev:
imponerad av Loris o tror att han kan rufsa till första linjen på gridden.
Är även impad att Ducati lyckas plocka fram en maskin som inte bara är tuff i motorn men även alla andra komponenter verkar spela bra ihop ... något jag absolut inte trodde från början.

Men vad hände med Edwards?

Han hade gjort illa handen (lindrigt). Vet däremot inte varför man inte skickade ut Haga på Valencia. De åker i alla fall till Suzuka för att testa nu.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
McB skrev:
Ja. Lite jämnare borde det vara. 17:e plats! Ducati har ju också en helt färsk konstruktion, men de lyckas ändå hålla sig på topp.

Kawan kan väl knappast kallas helt färsk.. I grunden är det ju egentligen en bonntrimmad ZX7R, vilket iofs inte gör resultatet så förvånande ..

Däremot var det första gången den "definitiva" verisionen av desmosedicin luftades, allt vi sett innan har varit utvecklingshojar..

/B

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Bj.O.rn skrev:
Kawan kan väl knappast kallas helt färsk.. I grunden är det ju egentligen en bonntrimmad ZX7R, vilket iofs inte gör resultatet så förvånande ..

/B

I stil med att Yamaha'n aer en bonntrimmad produktionshoj? Kawa har nog kommit en bra bit ifraan den ZX7-ram och uppborrade motor man borjade experimentera med forra varen!...

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Don Quixote skrev:
I stil med att Yamaha'n aer en bonntrimmad produktionshoj? Kawa har nog kommit en bra bit ifraan den ZX7-ram och uppborrade motor man borjade experimentera med forra varen!...

Njae.. Det är rätt stor skillnad på pengapungen.. Titta hur motorn ser ut exteriört, rätt likt en "bonntrimmad" ZX7R eller hur?

/B

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bj.O.rn skrev:
Njae.. Det är rätt stor skillnad på pengapungen.. Titta hur motorn ser ut exteriört, rätt likt en "bonntrimmad" ZX7R eller hur?

/B

Svårt att säga. Inga detaljbilder på motorn har ju släppts. Hur som helst är det en förbannat brutal hoj.

Bifogat

• ninja_zx-rr_5_lg.jpg
    ninja_zx-rr_5_lg.jpg
    45.7 KB · Visningar: 304

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Kato före Rossi, Biaggi, Capirossi och Barros? Nja, det låter som en djärv gissning som visserligen skulle innebära en jäkligt kul start på säsongen - men troligt? Nej. Vi får väl snart starta en tråd där vi tippar top 5 på Suzuka.

Jag kan förstå att man tycker Kawasakin är ful. Vad jag gillar är det brutala och industriella uttrycket. Den skulle passa perfekt som rekvisita i en Star Wars film. Ram, sving och bakdel ser aggressivt och elakt ut. Ingen finkänslighet här inte. :tummenupp

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag vågar mig på att den oerhört djärva gissningen Rossi. Vore kul att se en strid mellan de tre italienarna Rossi, Biaggi och Capirossi, men det vet det sjutton om Duccen håller hela rejset. Det blir nog Barros och en någorlunda djärv gissning: Ukawa som kommer att vara med där uppe.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Kato före Rossi, Biaggi, Capirossi och Barros? Nja, det låter som en djärv gissning som visserligen skulle innebära en jäkligt kul start på säsongen - men troligt? Nej. Vi får väl snart starta en tråd där vi tippar top 5 på Suzuka.

Jag kan förstå att man tycker Kawasakin är ful. Vad jag gillar är det brutala och industriella uttrycket. Den skulle passa perfekt som rekvisita i en Star Wars film. Ram, sving och bakdel ser aggressivt och elakt ut. Ingen finkänslighet här inte. :tummenupp

Varför inte? Han har visat att han kan matcha tempot i täten på RCV:n och var snabbast på försäsongstesterna på Sepang. Men den stora anledningen är att han var helt sjukt överlägsen där i 250. Kato KAN Suzuka utan och innan.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Inte lång tid kvar nu, damn, jag vill se motoGP nu, orkar inte sitta och nojja mig över testtider längre.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Inte lång tid kvar nu, damn, jag vill se motoGP nu, orkar inte sitta och nojja mig över testtider längre.

Håller med! Tyvärr är det tråkerbike och inte Motogp nästa helg...

Detta är nog den värsta abstinensen jag haft innan en GP-säsong....

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum