Snart kommer moralkärringarna igång
Skön rulle och grym väg, man blir sugen på att dra ut och köra
Snyggt kört.
Det låg nytt oljegrus på större delen av Hökensås för några dagar sedan, iaf norra delen av den här vägen, och avstickare från den.
Hittade nån liten avstickare som va rikigt kurvig men okörbar just nu.
Oskyltat va gruslagningarna ju såklart också.
Ska neråt och leta nya kurvor i dagarna, har du tips på riktigt kurviga småvägar?
(om jag kallar denna för för rak, så vet du vad jag söker)
Om det inte är för långt bort så är vägen mellan Jönköping (eller rättare sagt Taberg) till Tranemo och en bit längre. Väg 156 är det. Kör så långt det är roligt!
/ Jens
Bra att de lägger nytt på norra Hökensås. Hoppas att de hyvlat också för biten i västergötland har varit riktigt dålig på sistone. Jag har kört vägen över Daretorp och semesterbyn istället för Fridhem-Velinga de senaste gångerna. Surt att de inte skyltar dock! Livsfarligt!nej fanken det är inte för långt borta, bara den är jävelkurvig.
tröttnat helt på vanliga 70vägar, där man måste åka 150+ för att det ska börja svänga och bli kul.
Knäskrap på 50vägar måste hittas snart, eller så blir hojen till salu.
Tyvärr ser den inte värst kurvig ut på eniro, förutom vid sjön precis före Tranemo.
F, rustrerad
Bra att de lägger nytt på norra Hökensås. Hoppas att de hyvlat också för biten i västergötland har varit riktigt dålig på sistone. Jag har kört vägen över Daretorp och semesterbyn istället för Fridhem-Velinga de senaste gångerna. Surt att de inte skyltar dock! Livsfarligt!
Sök på tuben efter Tranemo Tank cam så får du se hur 156an ser ut Den är snabbare än Hökensås men inte rak! Det är kanske en sån 150-väg du har tröttnat på men kurvorna är ju nya för dig iaf. Fin beläggning!
Annars har du väl massor av fina vägar i Tivedenskogarna. Följ min Burger Run-karta så kanske du hittar nåt nytt. 205'an Askersund-Laxå är ju underbar bl.a.
Lagerfors-Beateberg-Forsvik har en del riktigt tajta böjar oxå.
Stay safe
Kolla vägtipsen Jönköpings län. Endast Hökensås- och Tranemovägen som finns där med kartor o allt.Skulle man kunna få vägsträckan i filmen upptagad i typ google maps eller nåt så man hittar dit?
Apologies for not writing in Swedish, cant express myself in the language yet
Excellent video, now this is what Im lookign for near me in Vallentuna. Im new to the area (Moved to Sweden last November) and still trying to find some good roads. I was spoilt in Wales, loads of bends and that Im looking for here. Ive found too many straight roads so far. Which is boring!
Excellent video, now this is what Im lookign for near me in Vallentuna. Im new to the area (Moved to Sweden last November) and still trying to find some good roads. I was spoilt in Wales, loads of bends and that Im looking for here. Ive found too many straight roads so far. Which is boring!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|