En fin skogsväg

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
En asfalterad berg-och-dalbana mellan Habo och Tidaholm filmad en solig höstdag. Hojåkning när den är som bäst!
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Snart kommer moralkärringarna igång :D
Skön rulle och grym väg, man blir sugen på att dra ut och köra:tummenupp:yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Snart? En är redan igång :rolleyes: :)

Hälsning till alla moralkärringar: Bara för att jag lagt upp filmen så måste det inte vara jag som kör! Betänk att du också överskrider hastighetsbegränsningen ibland och kanske på sämre ställen än mitt i skogen som i filmen. Kasta inte sten i glashus! :mattias

Ja det är en fin väg. Få hus, lite trafik, hygglig beläggning, knappt nå vilt alls och just inga raksträckor heller. :tummenupp

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Man äger inte en sportmotorcykel avsedd för gatåka för att köra enligt lagstadgad hastighet. Inte jag iaf. :rolleyes:

Vill man åka lagligt så kan man köra på bana eller köpa något bekvämt istället:)

BTW:
Det heter
Kasta inte spjut i radhus

Nicotin

Guest
bra film..låt moralkakorna flyga..bra att röra om i grytan av " jaa... jag har sporthoj men jag kör aldrig för fort " folket..

bra kört..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Snyggt kört.
Det låg nytt oljegrus på större delen av Hökensås för några dagar sedan, iaf norra delen av den här vägen, och avstickare från den.
Hittade nån liten avstickare som va rikigt kurvig men okörbar just nu.
Oskyltat va gruslagningarna ju såklart också.

Ska neråt och leta nya kurvor i dagarna, har du tips på riktigt kurviga småvägar?
(om jag kallar denna för för rak, så vet du vad jag söker)

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Du bor bara 10 mil från anderstorp och fivers utmärkta arrangemang ger dig en bättre och säkrare atmosfär att framföra ditt fordon i hög hastighet.

Snart kommer moralkärringarna igång :D
Skön rulle och grym väg, man blir sugen på att dra ut och köra:tummenupp:yoparty

Du vet väl att bakhjulsåkning är ett trafikfarligt beteende :D

Mvh Trygghetsnarkomanen

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Snyggt kört.
Det låg nytt oljegrus på större delen av Hökensås för några dagar sedan, iaf norra delen av den här vägen, och avstickare från den.
Hittade nån liten avstickare som va rikigt kurvig men okörbar just nu.
Oskyltat va gruslagningarna ju såklart också.

Ska neråt och leta nya kurvor i dagarna, har du tips på riktigt kurviga småvägar?
(om jag kallar denna för för rak, så vet du vad jag söker)

Om det inte är för långt bort så är vägen mellan Jönköping (eller rättare sagt Taberg) till Tranemo och en bit längre. Väg 156 är det. Kör så långt det är roligt!

/ Jens

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om det inte är för långt bort så är vägen mellan Jönköping (eller rättare sagt Taberg) till Tranemo och en bit längre. Väg 156 är det. Kör så långt det är roligt!

/ Jens

nej fanken det är inte för långt borta, bara den är jävelkurvig.
tröttnat helt på vanliga 70vägar, där man måste åka 150+ för att det ska börja svänga och bli kul.
Knäskrap på 50vägar måste hittas snart, eller så blir hojen till salu.

Tyvärr ser den inte värst kurvig ut på eniro, förutom vid sjön precis före Tranemo.

F, rustrerad

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
nej fanken det är inte för långt borta, bara den är jävelkurvig.
tröttnat helt på vanliga 70vägar, där man måste åka 150+ för att det ska börja svänga och bli kul.
Knäskrap på 50vägar måste hittas snart, eller så blir hojen till salu.

Tyvärr ser den inte värst kurvig ut på eniro, förutom vid sjön precis före Tranemo.

F, rustrerad
Bra att de lägger nytt på norra Hökensås. Hoppas att de hyvlat också för biten i västergötland har varit riktigt dålig på sistone. Jag har kört vägen över Daretorp och semesterbyn istället för Fridhem-Velinga de senaste gångerna. Surt att de inte skyltar dock! :huvet Livsfarligt!

Sök på tuben efter Tranemo Tank cam så får du se hur 156an ser ut ;) Den är snabbare än Hökensås men inte rak! :) Det är kanske en sån 150-väg du har tröttnat på men kurvorna är ju nya för dig iaf. Fin beläggning!

Annars har du väl massor av fina vägar i Tivedenskogarna. Följ min Burger Run-karta så kanske du hittar nåt nytt. 205'an Askersund-Laxå är ju underbar bl.a.
Lagerfors-Beateberg-Forsvik har en del riktigt tajta böjar oxå.

Stay safe :)

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bra att de lägger nytt på norra Hökensås. Hoppas att de hyvlat också för biten i västergötland har varit riktigt dålig på sistone. Jag har kört vägen över Daretorp och semesterbyn istället för Fridhem-Velinga de senaste gångerna. Surt att de inte skyltar dock! :huvet Livsfarligt!

Sök på tuben efter Tranemo Tank cam så får du se hur 156an ser ut ;) Den är snabbare än Hökensås men inte rak! :) Det är kanske en sån 150-väg du har tröttnat på men kurvorna är ju nya för dig iaf. Fin beläggning!

Annars har du väl massor av fina vägar i Tivedenskogarna. Följ min Burger Run-karta så kanske du hittar nåt nytt. 205'an Askersund-Laxå är ju underbar bl.a.
Lagerfors-Beateberg-Forsvik har en del riktigt tajta böjar oxå.

Stay safe :)

Videon, (va det nu är för tok som filmat den) ser ok, men för snabb för det jag söker nu, men iofs, rekommenderar du den så är den säkert skoj, equally mad :)

beateberg ja, den här jag glömt, tackar
ta de lugnt du med.

Ramuay

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Honda CBR600rr
Apologies for not writing in Swedish, cant express myself in the language yet

Excellent video, now this is what Im lookign for near me in Vallentuna. Im new to the area (Moved to Sweden last November) and still trying to find some good roads. I was spoilt in Wales, loads of bends and that Im looking for here. Ive found too many straight roads so far. Which is boring!

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Skulle man kunna få vägsträckan i filmen upptagad i typ google maps eller nåt så man hittar dit? :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Apologies for not writing in Swedish, cant express myself in the language yet

Excellent video, now this is what Im lookign for near me in Vallentuna. Im new to the area (Moved to Sweden last November) and still trying to find some good roads. I was spoilt in Wales, loads of bends and that Im looking for here. Ive found too many straight roads so far. Which is boring!

Nice to see you here, unfortunately i don't live near Vallentuna and thereby im not familiar with any good roads in the area.
Do you have a racing background?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...