En fråga till medlemmar (Annonser)

Accepterat pris

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej alla!
Jag får tips ibland att ta betalt för annonsering för att sålla ut de oseriösa och de många dubletterna. I med betalningen börjar jag isåfall tillåta alla sorters annonser (förstås endast MC relaterat) även från företag. En anledning jag tar betalt är att jag vill få in pengar för min Roadracing-karriär, samt lite senare när det gått ett tag en uppgrading av Sporthoj.com's server. Vet att ibland så slöar sidan ner när det är lite över 500 online och bläddrar sidor.

Hur går betalning till?
Jag skulle använda mig av Yo.se (http://www.yo.se/?r=30155 <-- mitt ID). Betalning sker via SMS genom att man SMS'ar till deras 5 siffriga nummer tillsammans med "sporthoj 34633", så aktiveras din annons inom några minuter.

Kostnaden
Kostnaden vore isåfall något mellan 5-30kr. Vad som anses som en OK summa vore upp till er. Kan ju tänka på att Blocket kostar 40kr och uppåt. Dock med en ansenlig högre trafik, men SH är nog snart där i samma mängd, iaf inom MC-kategorin. Men SH ska vara billigare, helt klart.

Kommer göra denna tråd till en Poll med olika svarsalternativ. Rösta gärna ärligt vad du kan tänka betala. Kommer ta upp summor jag anser OK att betala.

Om det blir att röstningen ger underlag nog för att göra om annonssystemet, så kommer jag bygga om lite så att annonserna syns ytterligare och blir mer lättanvänt (om det nu anses behövas, tips mottages alltid!).

Som sagt detta är endast en undersökning och inget definitvt. :)

Tack

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
En säljesannons kan mycket väl kosta en tjuga, men en köpes ska vara gratis i mitt tycke.

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Jag röstade på 20kr. Det fina med dina annosner har varit just att de varit gratis o man kan lägga upp en köpes annons på saker som inte kostar mer än ett par tre hundar kronor.

Även om det kommer upp mycket oseriöst tycker jag det varit ok hittillls.
Så 20 spänn är vad jag kan tänka mig betala för en hoj annons, minder för delar och tillbehör.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Köpes/Bytes borde vara gratis japp. Tycker jag med. Detta är som sagt en undersökning bara. Inget definitivt. Vill bara se vad alla här har och säga, så jag inte gör något som får katastrofala konsekvenser för sidan. Vill att alla ska vara nöjda. Vill inte heller att sidan ska bli för kommersiell.

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Vår admin är demokratisk .. helt underbart !!

Tänk om fler kunde fråga om vilka priser som vore lämpliga.

Superbt Swedie !!

:tummenupp

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
om du får in en 20:a per annosn tycker jag du är värd det :)
klart som fan att du ska få nått för att sköta denna trevliga sida :rolleyes:

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Ett altenativ är att börja med en lägre avgift för att se om SH medlemmar kommer utnyttja annonsdelen trots att det kostar.
Börja med att ta en 10:a för alla säljesannonser och gratis för köpesannonserna.
Skulle det falla väl ut och det trillar in nya annonser varje dag så finns det anledning att höja priset till en 20:a kanske.
Men jag tycker som ovan att det ska skilja lite i pris mellan annons för motorcykel, annons för delar osv.

/Olle

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
SkogsOlle skrev:
Ett altenativ är att börja med en lägre avgift för att se om SH medlemmar kommer utnyttja annonsdelen trots att det kostar.
Börja med att ta en 10:a för alla säljesannonser och gratis för köpesannonserna.
Skulle det falla väl ut och det trillar in nya annonser varje dag så finns det anledning att höja priset till en 20:a kanske.
Men jag tycker som ovan att det ska skilja lite i pris mellan annons för motorcykel, annons för delar osv.

/Olle

Japp, bra ide! Kanske 10a för tillbehör och en 20a för en hel motorcykel. Sen går det förstås ljuga i annonsen, man skriver tillbehöver, men det är en MC som säljs. Dock kommer jag skriva regler isåfall att om det fejkas så tas annonsen bort utan återbetalning. Rätt ska vara rätt.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
20:- för privatpersoner och kanske 100:- för företag(de ska iaf betala mer)

tycker jag låter som ett bra förslag!

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Helt rätt initiativ!

Jag tycker att man ska betala en tjuga för att få in en annons här, MEN, gör så att det går att lägga in riktiga bilder. Iaf jag har inte koll på att göra om bilder till mindre format osv. Blockets system funkar ju ganska bra, bilderna görs automatiskt om till rätt "storlek".

MVH Martin

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
En tjuga för en säljesannons tycker jag lätt att du kan ta. :tummenupp Inga pengar att tala om.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
glenoyne skrev:
Helt rätt initiativ!

Jag tycker att man ska betala en tjuga för att få in en annons här, MEN, gör så att det går att lägga in riktiga bilder. Iaf jag har inte koll på att göra om bilder till mindre format osv. Blockets system funkar ju ganska bra, bilderna görs automatiskt om till rätt "storlek".

MVH Martin
Det går redan. Gå in på:
http://www.sporthoj.com/annonser/postad.php
och sen till höger där finns en knapp. Jag kommer som sagt lägga ner ett par timmar på att programmera om scriptet så att det blir "mycket" lättare att använda och allting blir glasklart. Rakt på sak ska gälla.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Jag betalar gärna en 25-30:- för att stöda din RR. Då vet jag att det går till något vi alla är intresserade av, nämligen en jävla idiotsport som heter Roadracing........ :)

Lycka till

Mvh//ZS

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
20-30kr är absolut inget överpris för en hojannons! :tummenupp
Tyvärr skulle nog alla fina köpesannonser samt alla de säljesannonser med ett produktvärde under 2000kr minska drastiskt om dessa inte vore gratis även i fortsättningen. :(

Så mitt förslag är följande:
20-30kr för säljesannonser överstigande 2000kr.
Gratis för säljesannonser understigande 2000kr.
Gratis för köpesannonser.

Last edited:

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Elgasen skrev:
Tyvärr skulle nog alla fina köpesannonser samt alla de säljesannonser med ett produktvärde under 2000kr minska drastiskt om dessa inte vore gratis även i fortsättningen. :(

Det är ju det som är poängen, att få väck alla överflödiga annonser.
Så uppfattade jag det iaf !

Sundown

Two Barrels is enough
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
DUCATI M600/ Harley
En tjuga e helt OK för en säljannons.
Keep up the good work :tummenupp
// Leif

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Känns som Swedie har det lite knackigt faktiskt...:

Hoj:
Gata: 04 R1 / NSB: 04 R1 / STD600: 05 CBR600RR :tungan

Dagens I-lands problem... :hihi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hursomhelst, ska jag nog sätta mig ner o förbättra scriptet lite. Ogillar själv ibland hur så många annonser blir felplacerade.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024