En Harley Davidson kanske inte är helt fel...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ball knarr, fortfarande lite trist rova (oavsett potential, dragracing, stötstängsfetisch, etc :hihi ), caféstuket rockar...stod och sneglade på en Traja Bonneville på Sviestad igår...fast jag är nog mer Thruxton med Öhlinare och klipp-ånns tror jag. :va

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Lugna er grabbar. Det är v-rod motorn. Dvs överliggande kammar, 4-ventilsteknik, Utvecklad av porsche Etc.
-O totalt ointressant....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ball knarr, fortfarande lite trist rova (oavsett potential, dragracing, stötstängsfetisch, etc :hihi ), caféstuket rockar...stod och sneglade på en Traja Bonneville på Sviestad igår...fast jag är nog mer Thruxton med Öhlinare och klipp-ånns tror jag. :va

Denna motor har ingen likhet alls med traditionella harley pattern engines.

Ej 45-grader mellan burkarna utan 60, ej byggd rullningslagrad vev, ej stötstänger, ej tvåventilstoppar, ej luftkylning, ej traditionellt HD-ljud. Ja det är tom så illa att den har metriska gängor :gnissla

Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Samma motor som i V-Rod? (Äh det var ju redan sagt)

Jag tycker att det är en fet hoj, ska den produceras?

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lugna er grabbar. Det är v-rod motorn. Dvs överliggande kammar, 4-ventilsteknik, Utvecklad av porsche Etc.

:D ...och trots det är den fortfarande mer duglig som bojsänke än drivkälla. Moderna toppar, 115 kusar och 100 Nm ur 1100 kubik med Porsches hjälp. :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Du hann först.
Håller med :D

En sann HD ska vandra runt om den är igång och på sidostödet.

sportbike

Guest
Denna motor har ingen likhet alls med traditionella harley pattern engines.

Ej 45-grader mellan burkarna utan 60, ej byggd rullningslagrad vev, ej stötstänger, ej tvåventilstoppar, ej luftkylning, ej traditionellat HD-ljud. Ja det är tom så illa att den har metriska gängor :gnissla

Precis, inga stötstänger, inga förgasarsmällar som gör att den hoppar loss, ingen blårök, inget fånigt tiff-toff-ljud osv.
Kanonhoj helt enkelt.

(ja, jag retas med J)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja, jag tänkte det, det sämsta av två världar liksom, i samma bygge :)

Jag får erkänna att jag gillar designen. Gillar att V-motorn fått en så monumental och exponerad plats i hojen, som ett statement, ett fett V-tecken, men ändå i god harmoni. Så ska en HD-motor installeras, exponerad, centrerat och inte tiltad.

Fina proportioner på hela hojen tycker jag. Men vattenkokare ser ju ofta bara cleana ut i denna vinkel, där kylaren syns minst.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

sportbike

Guest
Lustigt förresten, jag försökte skriva: "En Harley Davidson kanske inte är HELT fel" men ordet HELT gjorde att det inte gick att lägga upp tråden utan att ta bort det.
Antar att i rättstavningsprogrammet så går det inte att skriva Harley och Helt i samma mening.

om ni hajar.

Samma motor som i V-Rod? (Äh det var ju redan sagt)

Jag tycker att det är en fet hoj, ska den produceras?

Hittar ingen info, men tycker den va skitball i alla fall.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag gillar den skarpt.
Har lite svårt för att så många reagerar på motorn.
Nej: Det är ingen "riktig" Harley.
Men:
Det är en Porschekonstruktion efter Harley-Davidssons specefikationer placerad i ett Bimotamasserat chassie.
Hur kan man låta bli att gilla det?

V-rod motorn tycker inte jag (liksom många andra) passar in i HDs sortiment.
Men en bra motor är det.
Tänk om Bimota kunde inrikta sig på caféräsers med denna rova, men utan koppling till HD?
En Porsche-Bimota.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Spontant tycker jag den ser så där retroläcker ut, det gillar jag. Är det en skrivbordsprodukt eller kommer den byggas?

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Jag tycker den är grymt snygg. En kul retrohoj med en stor motor för en gång skull. De flesta andra retrohojar kör väl med 650s osv.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning