En historia från idag...

mali78

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Hoj
Kawasaki Er6-n
Idag var det dags att göra 1000-mila servicen på min felfria Sprint RS på Sulas. Lite ny olja till vintern och allmän översyn. Kanon! Åkte iväg från Uppsala 8.40 för att vara vid Sulas 9.00. Jag kommer dit och de tar in hojen och börjar jobba och det skulle beräknas ta ca 2 timmar. :tummenupp

Sitter och pratar hoj och annat med en man från Heby som har sin Tiger inne på första service och njuter av en kopp java. Allt frid och fröjd!

Efter 1,5 timme är Tigern klar och han åker hemmåt. Jag väntar ett tag till, betalar, stämpel i serviceboken och skall dra iväg med hojen. Visst, det tog 3 timmar men nu är den klar, trodde jag.....

Varvar upp på 55:an tillbaka mot stan och tittar ned mot hastighetsmätaren. Den står still och visar 0 :mad: Släpper på gasen och den ligger fortfarande kvar på 2000 varv, lite gashängskänsla, inte kul. Vänder tillbaka... :huvet

De konstaterar att jag fått fel mjukvara i hojen... Väntar 0,5 timme till... Hojen kommer ut, kanon! Startar och den lägger av direkt, dör direkt på tomgång... Tillbaka in i verkstan... Tiden går, börjar bli rätt otålig!

De berättar att de håller på att tanka hem senaste mjukvaran från England. Det måste ju funka! 14.30 kommer hojen ut igen. YES! Startar och den dör igen, vad i he**ete :huvet De kommer fram till att det måste vara nåt mekaniskt fel, den tjuvnyper luft nån stans... Nån packning är slut eller nåt... Ingen packning hemma... Den blir inte klar idag... Ja ha och hur ska man ta sig hem då?

15.10 puttar jag därifrån på servicekillens Suzuki Burgman med automatväxel, se bild. :yoparty Tar mig genom stan, hemma igen 15.30 och hoppas ingen har sett mig. Önskar att man hade haft tonat visir idag!

Så kan det gå på en helt vanlig fredag! Nu får man väl hoppas att snön inte har lagt sig när de är klara med hojen... :D

Bifogat

• show.gif
    show.gif
    19.5 KB · Visningar: 185

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
å fy... lät inte trevligt o puttra hem på den där.. o inte med servicen heller.. hoppas den blir klar så fort det går nu då.
/z

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Huga, dom där klåparna får man passa sig för! Är ju inte direkt första gången man hör nåt negativt om sulas... å andra sidan så finns det ju dom som är nöjda oxå :va

Jag har lyckats skrämma upp en burgman 400:a i 145km/h (mätarfart alltså) :skrämd Vad gör "din"? :D

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
STACKARE

Jag hade varit vansinnig...men åandrasidan är jag ju lite temperamentsfull också....... :va

mali78

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Hoj
Kawasaki Er6-n
Det började bli ostadigt redan vid 90. Såna där små hjul är inte kul... Ska pröva att wheela i morrn!!! :yoparty

jesper skrev:
Huga, dom där klåparna får man passa sig för! Är ju inte direkt första gången man hör nåt negativt om sulas... å andra sidan så finns det ju dom som är nöjda oxå :va

Jag har lyckats skrämma upp en burgman 400:a i 145km/h (mätarfart alltså) :skrämd Vad gör "din"? :D

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
mali78 skrev:
Det började bli ostadigt redan vid 90. Såna där små hjul är inte kul... Ska pröva att wheela i morrn!!! :yoparty

undras om den stackars servicekillen finns här på sporthoj...

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Såg dig vid mc donalds idag där du var påväg in mot centrum vid 8:45? åkte du itne åt fel håll då?

Hoppas allt går bra iaf!

mali78

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Hoj
Kawasaki Er6-n
Det var nog inte jag det! Gasade på Luthagsesplanaden vid den tiden...

De har en hel vecka på sig nu. Åker bort och kommer hem på torsdag. Är den inte klar då så... :fatta!

ReDan skrev:
Såg dig vid mc donalds idag där du var påväg in mot centrum vid 8:45? åkte du itne åt fel håll då?

Hoppas allt går bra iaf!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
mali78 skrev:

Klart det går att wheela!! Kör hårt!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vete fasen om det är samma med TT600 och RS:en. Jag fick lämna in den flera gånger i efterhand efter service och annat pga att den kändes slö, höll på att skjuta sönder pipan, gick fett osv.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Tråkigt mali78.

Jag har hört många tråkiga historier om den affären.
Personligen har jag inte råkat ut för något (som dom inte fixat snabbt :rolleyes:).

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Bara en reflektion, borde dom inte se till att ha en stabil mjukvara hemma, som man vet fungerar, istället för att prova sig fram :va

Man åker väl dit för att få hojen servad, inte stående på verskstan.

Finns det ingen ctrl + alt + del, funktion på Trajan så du kan boota om den? :D

Gabor

Guest
Deadmetal skrev:
Bara en reflektion, borde dom inte se till att ha en stabil mjukvara hemma, som man vet fungerar, istället för att prova sig fram :va

Man åker väl dit för att få hojen servad, inte stående på verskstan.

Finns det ingen ctrl + alt + del, funktion på Trajan så du kan boota om den? :D

Du talar om en verkstad som härstammar från 1932......vad tror du funkar där..?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...samt en ägare från 1900 kallt...

Jag vet inte vad den firman gör för att gå runt. Säljer knark?

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
JoS skrev:
...samt en ägare från 1900 kallt...

Jag vet inte vad den firman gör för att gå runt. Säljer knark?
Dom kanske säljer kläder, hjälmar mm, det tycker jag att tjejerna varit hjälpsamma och trevliga att ha att göra med.
Iaf. när jag varit där. :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fast du har väl aldrig servat hojen där? :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring