En historia om pojken utan motorcykel.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
För 4 dagar sedan vaknade jag och slogs av att det var praktiskt taget sommar här hemma i Östersund, bör tilläggas att i normalla fall så har vi ett ganska så stadigt snötäcke fortfarande. Men nu så var vägarna torra och det var 14 grader varmt. Jag satte mig genast att tjura eftersom min motorcykel var långt ifrån klar, jag kände mig helt maktlös. Sedan for jag ut en sväng med bilen, bara för att märka att vägarna var fyllda av diverse motorcyklar... Efter 2 timmars runtkörande i bilen fick jag plötsligt en liten ide...Jag stack iväg till en motorcykelaffär och kollade på en hoj. Ett ögonblick senare så for jag till banken och lånade pengar för att sedan återvända till affären och köpa mig min andra motorcykel...

Så idag är jag stolt ägare till 2 motorcyklar...en isärplockad gsx och min alldeles nyinköpta Yamaha XJ 600 S Diversion -93

Inte alla dagar man impulshandlar en motorcykel? eller?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Hehe, jo ganska så stort impulsköp också...blir vatten och hårdbröd ett tag framöver...men men, helt klart värt det

Kan tillägga att jag inte ens provkörde hojen ;) Men den går som en klocka...har dock blivit nerlagd på båda sidorna...en gammal körskolehoj. Men det betyder väl egentligen att den absolut inte är hårt körd? Kopplingen är bytt på den så inget slir alls där

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
loser skrev:
Mer impulsköp ökar på sveriges BNP!!!! Sen är det bra för själen också!

Inte bra för själen när man kommer på att man fortfarande betalar för nåt men egentligen inte behövde........ fast så blir det nog ej.

750RR

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
maverick_750rr skrev:
Inte bra för själen när man kommer på att man fortfarande betalar för nåt men egentligen inte behövde........ fast så blir det nog ej.

750RR

Nog behövde jag den ska du veta...

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...