En hypotetisk fråga och val.

Hur skulle du välja?

• Antal röstningar
    0

Fist Woman

Guest
Jag ogillar slumpen, men en gång så köpte jag en lott i ett Harleylottteri, lotten var dyr och man fick välja lottnr. Jag tog nr 0883 och döm om min förvåning när jag vann en flång ny HD 1340!
Vad fan skulle jag med den till, tänkte jag och rullade in den i vardagsrummet och där fick den stå i ett par år.
Men så tänkte jag...tänk om jag fått välja vilken hoj jag skulle få...

Om du vann en ny CBR 1000RR -06 under förutsättningen att du behöll den i två år och service ingår, men du fick erbjudandet att ta en Ducati 999 -06 istället ( med samma förutsättningar)
Hur skulle du välja då?

Gabor

Guest
Båda är skittråkiga hojar, ....

...dussin på tjoget i varje gathörn å på torg..

den här skulle jag välja...

Bifogat

6.5 KB · Visningar: 596

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Valet hade fallit på 999:an, efter två år får man nog ut en skaplig slant för den med.

Skall provköra en 999:a till våren och se hur den är mot millen!

Bladen är nog ingen dålig hoj heller, 06:an verkar ju ha blivit allmönt mycket bättre än 04-05 om man får tro mc-pressen.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Fist Woman skrev:
Jag ogillar slumpen, men en gång så köpte jag en lott i ett Harleylottteri, lotten var dyr och man fick välja lottnr. Jag tog nr 0883 och döm om min förvåning när jag vann en flång ny HD 1340!
Vad fan skulle jag med den till, tänkte jag och rullade in den i vardagsrummet och där fick den stå i ett par år.

Om du vann en ny CBR 1000RR -06 under förutsättningen att du behöll den i två år och service ingår, men du fick erbjudandet att ta en Ducati 999 -06 istället ( med samma förutsättningar)
Hur skulle du välja då?
Ducati är en "levande" maskin och därför är valet inte svårt.. 999!!!!

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Ducatin. Inte bara för att den kostar dubbelt så mycket som Hondan (999R iaf), utan för att det är förbannat läckra hojar med ett grymt ljud och prestanda...mmm...

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Två mäktigt dundrande italienska cylindrar eller en hoj med nedfodrad Honda Civic-motor ? Gissa :hihi

CaféRacer

Medlem
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
..
Zee skrev:

Ja du förstod ju uppenbarligen inte vad det handlade om eftersom du övergav Ducc o letar riskokare.. Men det förståss, är man över 14 år så kan man ju inte snacka om att en hojj har själ ... ellerhur :kocko

Jag behöver nog inte säga att jag röstade på 999´an :tuttar

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Med tanke på hur mycket ducatiåkarna värderar sina maskiner så hade jag valt duccen bara för att sälja skiten efter två år.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
CaféRacer skrev:
Ja du förstod ju uppenbarligen inte vad det handlade om eftersom du övergav Ducc o letar riskokare.. Men det förståss, är man över 14 år så kan man ju inte snacka om att en hojj har själ ... ellerhur :kocko

Jag gillade Duccen (SS i.e.). Men ngn själ har den inte, sånt är bara larvigt, löjligt, tramsigt, infantilt och patetiskt att tala om. Därmed inte sagt att det aldrig blir Duc igen i framtiden.

Jag köper den hojen jag gillar för stunden. Att låsa sig till ett märke för att man tror att ett märke har själ är :död.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
wannagofast skrev:
Ehhh.. själ??
Nix kompis, med "levande" menar jag vibrationer/skrammel!!
Sånt´som håller en vaken.. :tummenupp

Du menar att de annrs är så tråkiga att man somnar bag ratten?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Zee skrev:
Jag köper den hojen jag gillar för stunden. Att låsa sig till ett märke för att man tror att ett märke har själ är :död.
Verkligen. Jag tycker det är så tråkigt när folk häver ur sig skit som "Tjöp suzuki, det rockar!"
Angående pollen skulle jag nog oxå välja Ducatin, men helst skulle jag vilja äga Hondan.
Jag tror att den är snabbare och mera lättanvänd än en 999R. Och då slipper man stå med en hoj som inte startar tidigt på morgonen när man ska iväg nånstans.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Fist Woman skrev:

Hur skulle du välja då?

Duccen, skulle vara roligt att prova i två år sen kan man väl sälja duccen och få en ny Hynda 08 för pengarna?

Dr.Bike

Guest
Fist Woman skrev:

Hur skulle du välja då?

Mycket enkelt: Jag tar Duccen, ställer den i vardagsrummet i två år, sen har den på Ducatistivis ÖKAT i värde, så jag säljer den, köper mig en nästan ny maskin jag vill ha.
Under tiden harvar jag runt på min nuvarande hoj.
Hur rik jag än vore teoretiskt, skulle jag nog rent principiellt ändå aldrig vilja vara den som betalar värderaset på en ny hoj.
Det gäller ju f.ö bil oxå.

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Fist Woman skrev:

Hur skulle du välja då?
Varför lät u HD n stå och förlora i värde i två år innan du sålde den , jag skulle ha sålt den direkt (eller det kanske åckså var hypotetiskt :rolleyes: ) för övrigt så finns det inga allternativ jag väljer riskokaren,Ducati suger ju :hihi

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har inte alls något för ducati som sporthoj men om man fick en så skulle jag antagligen söndagsåka till korvmojjen och då är ducati ett bättre val för mig iaf :D

Ducati skulle det alltså bli.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...