Chatt och forum är ju helt olika saker, jag ser det som en ganska liten risk att
man ställer en avancerad meck / finaste vägen i uppland / motogp nästa rejs fråga /
... till enbart närmsta kompisar i chattlistan!
-Detta pga att man faktiskt vill svar från folk generellt och inte enbart sina
närmsta polers.
-Och att man då behöver ställa denna fråga 10ggr om man ska fråga sin 10 kompisar....
Chatt ser jag som att den enbart kommer innehålla fråga mellan kompisar
och vänner ang helgens fest och hur bakfull man är idag.
Även mycket för att kanske slippa pm'a kompisen ang liknande frågor osv.
Så en chatt hotar nog mer att pm'ar mindre och använder msn mindre än att man skriver mindre forum inlägg.
+ Att jag skrev tidigare att detta ger ett synergieffekta att folk är på sporthoj mer då det ger mer bra funktioner..
Fast sporthoj ska ju vara för att diskutera hojar, teknik, bandagar mm med likasinnade, inte nå slags lunajstojm eller fäjsbok, nå sällskap för inbördes beundran å annat dravel
Håll siten clean Swedie
Det är ju sporthoj redan till 110%
Det finns en chat här:
http://irc.sporthoj.com/irc.cgi
Problemet med chatten är att det ibland hämmar att diskussionerna först på forumet istället för via chatten.
Dock ska inte det "skämtande" som ter sig på chatten ta sig ut i forumet. Det är anledningen att chatten inte är länkad. För mycket interna skämt som läggs i inlägg som ingen annan förstår, eller vill läsa.
Irc är inte det jag efterfrågade : )
Vill ha en knapp där jag ser vilka kompisar som är online och kan hugga tag i någon av dem och chatta om han har tid.