En intern chatt?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Tjenare!

Jag tycker det vore kul att se vänner som är online.
Varför inte implementera en liknande som facebook har?

./redan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det finns en chat här:
http://irc.sporthoj.com/irc.cgi

Problemet med chatten är att det ibland hämmar att diskussionerna först på forumet istället för via chatten.

Dock ska inte det "skämtande" som ter sig på chatten ta sig ut i forumet. Det är anledningen att chatten inte är länkad. För mycket interna skämt som läggs i inlägg som ingen annan förstår, eller vill läsa.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Det finns en chat här:

Problemet med chatten är att det ibland hämmar att diskussionerna först på forumet istället för via chatten.

Dock ska inte det "skämtande" som ter sig på chatten ta sig ut i forumet. Det är anledningen att chatten inte är länkad. För mycket interna skämt som läggs i inlägg som ingen annan förstår, eller vill läsa.

Förstår din syn på det. Men det ger ju även synergieffekt på att skapa ett ännu
starkare community om man prata med sina närma kompisar istället för att
logga in på msn eller liknande!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Fast sporthoj ska ju vara för att diskutera hojar, teknik, bandagar mm med likasinnade, inte nå slags lunajstojm eller fäjsbok, nå sällskap för inbördes beundran å annat dravel :mad:
Håll siten clean Swedie :tummenupp

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike
Risken med en chat är väll att bra frågor och svar som andra kan ha nytta
av går förlorade för andra om sådant skulle komma på tal i en chat.
Jag själv har inte reggat mig på facebook, och vet inget om online chat.
Nöjer mig med MSN där jag har mina närmaste och kompisar typ.
Tycker SH funkar alldeles utmärkt som den är, Så inget extra onödigt tack.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Chatt och forum är ju helt olika saker, jag ser det som en ganska liten risk att
man ställer en avancerad meck / finaste vägen i uppland / motogp nästa rejs fråga /
... till enbart närmsta kompisar i chattlistan!

-Detta pga att man faktiskt vill svar från folk generellt och inte enbart sina
närmsta polers.
-Och att man då behöver ställa denna fråga 10ggr om man ska fråga sin 10 kompisar....

Chatt ser jag som att den enbart kommer innehålla fråga mellan kompisar
och vänner ang helgens fest och hur bakfull man är idag.
Även mycket för att kanske slippa pm'a kompisen ang liknande frågor osv.

Så en chatt hotar nog mer att pm'ar mindre och använder msn mindre än att man skriver mindre forum inlägg.
+ Att jag skrev tidigare att detta ger ett synergieffekta att folk är på sporthoj mer då det ger mer bra funktioner..

Fast sporthoj ska ju vara för att diskutera hojar, teknik, bandagar mm med likasinnade, inte nå slags lunajstojm eller fäjsbok, nå sällskap för inbördes beundran å annat dravel :mad:

Det är ju sporthoj redan till 110%

Det finns en chat här:

Irc är inte det jag efterfrågade : )
Vill ha en knapp där jag ser vilka kompisar som är online och kan hugga tag i någon av dem och chatta om han har tid.

Last edited:

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Chatt och forum är ju helt olika saker, jag ser det som en ganska liten risk att
man ställer en avancerad meck / finaste vägen i uppland / motogp nästa rejs fråga /
... till enbart närmsta kompisar i chattlistan!

-Detta pga att man faktiskt vill svar från folk generellt och inte enbart sina
närmsta polers.
-Och att man då behöver ställa denna fråga 10ggr om man ska fråga sin 10 kompisar....

Chatt ser jag som att den enbart kommer innehålla fråga mellan kompisar
och vänner ang helgens fest och hur bakfull man är idag.
Även mycket för att kanske slippa pm'a kompisen ang liknande frågor osv.

Så en chatt hotar nog mer att pm'ar mindre och använder msn mindre än att man skriver mindre forum inlägg.
+ Att jag skrev tidigare att detta ger ett synergieffekta att folk är på sporthoj mer då det ger mer bra funktioner..

Det är ju sporthoj redan till 110%

Irc är inte det jag efterfrågade : )
Vill ha en knapp där jag ser vilka kompisar som är online och kan hugga tag i någon av dem och chatta om han har tid.

Varför inte använda MSN då? Där kan du adda alla dina kompisar du vill prata med. Och det är redan ett välutvecklat chat-program där du kan sända filer mm.. Förstår inte varför man ska ha en chat på sporthoj också. Det är ju bara att be dem du vill prata med, om deras MSN istället.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Varför inte använda MSN då? Där kan du adda alla dina kompisar du vill prata med. Och det är redan ett välutvecklat chat-program där du kan sända filer mm.. Förstår inte varför man ska ha en chat på sporthoj också. Det är ju bara att be dem du vill prata med, om deras MSN istället.

Jo, msn är bra! Men jag har redan två olika konton igång där (jobb/privat) med mycket
folk och skulle vilja slippa adda flertalet till genom att fråga deras msn konto osv osv!

Varför finns irc, varför finns facebook, varför finns msn, varför finns outlook!
Det är olika sätt att kommunicera, inget sätt kan täcka alla områden tillräckligt bra!

Jag ser lätt att en sporthojswebchatt skulle vara en del som täcker ett annat
behov än andra kommunikationssätt!

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jo, msn är bra! Men jag har redan två olika konton igång där (jobb/privat) med mycket
folk och skulle vilja slippa adda flertalet till genom att fråga deras msn konto osv osv!

Varför finns irc, varför finns facebook, varför finns msn, varför finns outlook!
Det är olika sätt att kommunicera, inget sätt kan täcka alla områden tillräckligt bra!

Jag ser lätt att en sporthojswebchatt skulle vara en del som täcker ett annat
behov än andra kommunikationssätt!

Annars kan du väl skaffa en grupp i MSN; "sporthoj.com dudes" skulle den kunna heta :gnissla Och vips så ser du alla dina kontakter från sporthoj.com som är online just då :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Annars kan du väl skaffa en grupp i MSN; "sporthoj.com dudes" skulle den kunna heta :gnissla Och vips så ser du alla dina kontakter från sporthoj.com som är online just då :)

I msn ja, men inte vilka som surfar på sporthoj.com.

Ang länken du la in en bild på-> :rofl

Och jag vet man kan ordna i grupper...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Äntligen någon som tycker som jag!:tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping