En jävla hare!

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Tja

jag va ute å körde nyss med pappa, måste det efter som jag iten har kortet, vi "övningskörde" utan lämp :rolleyes:
men iaf, jag körde ensam å övade på olika saker som tex å lära mig svänga å blinka, what so ever, ni vet allt... men iaf, jag kommer i typ 60 å mitt ut framför mig kommer en jävla hare utspringandes. Jag som är NooB, har kört max typ 10 mil på hojjen, om äns det. Tvär bromsar å rulalr NÄSTAN ut i ett dike :O :huvet får stopp på hojjen en två decimeter ifrån diket.

men shit vikken kick det va! Å fan va skoj d va å bromsa in så hårt å snabbt =) :banana

Stoppie nästa I Guess :D :3freak :hihi

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Bio_Head skrev:
Tja

jag va ute å körde nyss med pappa, måste det efter som jag iten har kortet, vi "övningskörde" utan lämp :rolleyes:
men iaf, jag körde ensam å övade på olika saker som tex å lära mig svänga å blinka, what so ever, ni vet allt... men iaf, jag kommer i typ 60 å mitt ut framför mig kommer en jävla hare utspringandes. Jag som är NooB, har kört max typ 10 mil på hojjen, om äns det. Tvär bromsar å rulalr NÄSTAN ut i ett dike :O :huvet får stopp på hojjen en två decimeter ifrån diket.

men shit vikken kick det va! Å fan va skoj d va å bromsa in så hårt å snabbt =) :banana

Ja så kan det gå....förstår att du fick adrenalin kick :tungan

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
spännande sånt där :gnissla , men inte gjort nå om du fortsatt ut i skogen, du har ju en feet-über-offroad ! :tummenupp :yoparty

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
granath_ skrev:
spännande sånt där :gnissla , men inte gjort nå om du fortsatt ut i skogen, du har ju en feet-über-offroad ! :tummenupp :yoparty

haha, sant, har testat att rulla i skogen en gång :d vast väldigt långsamt :D med det gick bra =)

fan komemr inte ha nått å göra längre när jag har mitt kort :7peta :3freak :död :fatta!

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
granath_ skrev:

:p vad jag menade va att jag testar allt nu innan jag äns fått mitt lämp :p men men... får bli bättre å öva stunt nästa sommar :tummenupp :) ska stunta som fan med denna hojjen... den har inte bra top fart, men bra botten drag =) så wheelie kommer la gå an =) :banana

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Väj inte för harar, kör över dom. Samma sak med katter, små hundar och liknande djur, det enda som händer är att du får lite blod på hojen (om djuret går sönder, dvs :näsblod ), håll hårt i styret så vurpar du inte, det är lättare än vad det låter, det rycker till lite i styret bara...
Du vet aldrig vad djuret kommer göra, det kan tvärvända och så råkar du köra på det ändå, eller så kan du råka köra av vägen. (som du nästan gjorde)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bio_Head skrev:
:p vad jag menade va att jag testar allt nu innan jag äns fått mitt lämp :p men men... får bli bättre å öva stunt nästa sommar :tummenupp :) ska stunta som fan med denna hojjen... den har inte bra top fart, men bra botten drag =) så wheelie kommer la gå an =) :banana

Fan du bodde i Gbg ju :hej

Blir det någon trafikskola för din del?

Mv Agusta

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
Triumph - 69
KalleNorton skrev:
Väj inte för harar, kör över dom. Samma sak med katter, små hundar och liknande djur, det enda som händer är att du får lite blod på hojen (om djuret går sönder, dvs :näsblod ), håll hårt i styret så vurpar du inte

Har du någonsin provat att köra på en grävling? :näsblod

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
H4 skrev:
Fan du bodde i Gbg ju :hej

Blir det någon trafikskola för din del?

hehe, Yeahh, elelr jag bor ute i kungälv o_O 2 mil norr om gbg... :hihi
men aa, det komemr bli trafikskola =) ska bara få mitt lämp å det blir la i mitten av denna månaden :huvet vette fan om jag kommer hinna ta kortet innan det börjar snöa :( :död :va :confused:

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Bio_Head skrev:
den har inte bra top fart, men bra botten drag =) så wheelie kommer la gå an =) :banana

PfffffsshthahahHAHAHAHA :lol !
Det blir till att göra en riktig Broms-Koppla-varvafullt-släppa broms+kopplingochryckasomfan! Körde en XR125 på trafikskolan häromdan, inte imponerad :3freak ...

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
spectre skrev:
Hur får man upp din RD på bakhjulet då? Lägga i 2an och vrida fullt?

Såklart. :7peta
Missförstå mig inte, tycker xren är en grym hoj, men har lite svårt att tänka mig den som stunt hoj med 12 hästar...

Edit: Humm. Kom just å tänka på alla moppar som inte verkar ha några jätteproblem med att uiila... Kanske går med lite teknik.
Bio_head, lovar dig en glass om du gör en grym wheelie med den! :banana

Last edited:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Speedsoda skrev:
Missförstå mig inte, tycker xren är en grym hoj, men har lite svårt att tänka mig den som stunt hoj med 12 hästar...

Jao det ska nog gå med lite svordommar och vilja det med.
Förövrigt så åker ju NR7 ( nått sånt ) på sporthoj RD som han tydligen stuntar med.

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
ninja
hehe har kört hoj i 2 sommrar nu o tagit en halvstor fågel med axeln, den tvärdog. höll på o ta någon av 2 älgar i en vänsterkurva i 160, o så kom jag över ett krön i falun i 240 då stog en tjej med en häst rakt över vägen o drog i grimskaftet. nä vilt e inget jag vill bråka mer med det kan nog sluta riktigt illa i fel lägen. ett äldre par som tog en älg hemma vid mig för inte såå längesen dom klarade sig allihop men faen det e inget man åker igenom iallafall.

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
Hmm många väjer undan för djur ...
Jag körde över en Katt och som skyldig trafikant så tog jag upp katten i svansen och ringde på en dörr och frågade "Är detta er Katt " Då hörde jag bara ett tjut Jag sa tyvärr mitt liv är mer värdefullare än en katt . Om jag möter en älg då kör jag i diket men allt under det väjer jag inte en enda tum.

Bio_Head skrev:
Tja

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...