En Karlsta'pôjk té

JCJ

Värmlänning
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Triumph Sprint ST -03
Efter många år av drömmande avhållsamhet tog jag MC-kort förra året. Uppkörning 10:de september och hojköpet blev den 28:de, 10 mil senare stod den i vinterförvaring. Längtar som aldrig förr till plusgrader och grusfria asfaltsvägar...
Född i Forshaga, uppväxt i Kil, har varit både Lulebo och Stockholmare men är sedan 2003 Karlsta'pôjk. En värmlänning är nog alltid i hjärtat en värmlänning.

/Christer

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du har åkt o donke plåt å skreke fetta på storgäta i chiil antar ja? När du är uppväxt där menar jag :D

JCJ

Värmlänning
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Triumph Sprint ST -03
Hagster skrev:
Du har åkt o donke plåt å skreke fetta på storgäta i chiil antar ja? När du är uppväxt där menar jag :D

Tillhörde dom vågade pôjkera som snaggade håret på sidorna och i nacken och ställde det kvarlämnade rätt upp samt klädde mig i svart. Sedan klev man in som chafför hos raggarna... Det var minst sagt spännande att vara onykter (dom gånger man nu var det) i denna samling och dessutom lysna på zynt.

/CJ

Firebolt

Blinkar för omkörning
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Buell XB9R Firebolt
JCJ skrev:
Efter många år av drömmande avhållsamhet tog jag MC-kort förra året. Uppkörning 10:de september och hojköpet blev den 28:de, 10 mil senare stod den i vinterförvaring. Längtar som aldrig förr till plusgrader och grusfria asfaltsvägar...
Född i Forshaga, uppväxt i Kil, har varit både Lulebo och Stockholmare men är sedan 2003 Karlsta'pôjk. En värmlänning är nog alltid i hjärtat en värmlänning.

/Christer

En värmlänning är alltid i hjärtat en värmlänning! Född i Forshaga, men flyttade till västerås -87... Men som man sjunger "jag ändå till värmland återvänder"

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...