Affe_R1
Sporthojsnörd
Japp då var man hemma och har fått sova ikapp lite.
En väldigt kort sammanfattning av helgen.
Jag hade min beskärda del otur, men det kommer i en fullständig rapport någongång under veckan)
På lördagen kvalade jag in på en 13:e startplats i A-finalen (1.03.81)
körde under racet upp mig på en 9:e plats, men får en highsider på näst sista varvet.
Söndagen kvalar jag in på en 5:e startplats i B-finalen på 1.04.07 (blandat 600 och 1000)
Tappar sedan två placeringar under racet och kommer i mål som sjua totalt,
men som tredje man i 600 klassen.
Så det blev prispallen under min första tävlingshelg
Ett jättetack till mina sponsorer (en försvann, men det tillkom en ny och pålitlig)
Ett stort tack till mina depåtältkamrater Torbson, Penguin, Anneli, Björne och Linda.
utan er hade det aldrig fungerat
även ett tack till alla vänner och bekanta för all stöttning och lyckönskningar
Ett litet extra tack till Öjje för lånet av kåpglaset och Torbson får "lånet" av hjälm,
utan er vänlighet så hade jag inte kunnat köra under söndagen.
Med tanke på att jag aldrig har tränat på att köra i racetempo och att det är min första tävling,
så är jag otroligt nöjd med min racingpremiär.
En väldigt kort sammanfattning av helgen.
Jag hade min beskärda del otur, men det kommer i en fullständig rapport någongång under veckan)
På lördagen kvalade jag in på en 13:e startplats i A-finalen (1.03.81)
körde under racet upp mig på en 9:e plats, men får en highsider på näst sista varvet.
Söndagen kvalar jag in på en 5:e startplats i B-finalen på 1.04.07 (blandat 600 och 1000)
Tappar sedan två placeringar under racet och kommer i mål som sjua totalt,
men som tredje man i 600 klassen.
Så det blev prispallen under min första tävlingshelg
Ett jättetack till mina sponsorer (en försvann, men det tillkom en ny och pålitlig)
Ett stort tack till mina depåtältkamrater Torbson, Penguin, Anneli, Björne och Linda.
utan er hade det aldrig fungerat
även ett tack till alla vänner och bekanta för all stöttning och lyckönskningar
Ett litet extra tack till Öjje för lånet av kåpglaset och Torbson får "lånet" av hjälm,
utan er vänlighet så hade jag inte kunnat köra under söndagen.
Med tanke på att jag aldrig har tränat på att köra i racetempo och att det är min första tävling,
så är jag otroligt nöjd med min racingpremiär.
Bifogat
Last edited: