hoppas inte på förmycket!... jag tror inte att du kommer att få behålla lämpet...sorry..watteee skrev:Jag undrar, om det inte står något på böteslappen, om lämpet, då har det väll inte rykt? Där stog bara olovlig körning, och jag fick 900kr i böter. Alltså borde jag väll ha lämpet kvar?
Polisen som tog mig sa att det bara brukar bli det vid upprepade förséelser, har tom. böteslappen i plånboken, citerar:watteee skrev:Jag undrar, om det inte står något på böteslappen, om lämpet, då har det väll inte rykt? Där stog bara olovlig körning, och jag fick 900kr i böter. Alltså borde jag väll ha lämpet kvar?
Det är lite konstigt faktist, verkar som alla får olika straff för trimmad moped hela tiden... vissa åker fast en gång och mister lämpet, andra kan åka fast om och om igen utan problem...HanneZ skrev:se där, vet bara vad som hände med min kompis när han åkte trimmad moppe... =P
Haha, fan va lyckat att bli stoppad med oförsäkrad trimmad moppe på en cykelvägHanneZ skrev:blev massa punkter, oförsäkrat fordon, olovlig körning, körning på cyckelväg etc
okidoki,,,HanneZ skrev:nja asså moppen va ju försäkrad men iochmed att den va trimmad så gäller junte försäkring
Det är sånt man måste tracka sin polare för om och om och om igen...HanneZ skrev:min kompis vart så jävla skraj så han erkände direkt. Polisen ville ju provköra moppen. Satt 70 cc m.m. på men topp packningen va skjuten så den maxa väl 30 på sin höjd hehe
kaZmur skrev:Fy fan va härligt... vissa snutar e lite skumma, har en kompis som åkte fast när han (med 1.2 promille) körde sin scooter i 90 på en 50-väg med tre passagerare...
fick böter för trimmet, inget mer eftersom snuten aldrig anmälde honom för alkoholen utan bara varnade honom, och han sa inte ens nåt om passagerarna...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |