En liten "glidartur" på favoritvägen ?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Förbannat vilken skön väg! Kan du beskriva lite mer var ni kör? :)

GÖTT med lite "BRISTANDE FÖRARE" så här i kalla/mörka tider:tummenupp

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Vägen går mellan Ljungkile (mittemellan Uddevalla och Stenungsund längs E6) och Kolhättan (färjelägret mot Svanesund/Orust) och sen vidare mot Stenungsund :tummenupp

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Hmm, stängde av efter 20s. Vill inte se folk som glider över mittstrecket pga brisande förarkompetens.

Att i film avgöra vad framförvarande ser eller inte, är väldigt svårt. Syftar du på "kameramannens" körning LÄNGS mittlinje, så förklarar jag gärna varför - du kanske även lär dig nåt.
Mvh

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Man längtar ju inte mindre nu direkt till våren:D:tummenupp två månader till..

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Jag blir lite lugnare över sån här körning då jag inser att det är från sådant statistiken kommer ifrån, och min egen körning har därför egentligen väldigt blygsam risk. :tummenupp

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Hmm, stängde av efter 20s. Vill inte se folk som glider över mittstrecket pga brisande förarkompetens.

Hur vet du att det är bristande förarkompetens? Jag har kamrater med god, väldigt god, förarkompetens som envisas med att skära kurvor när det går. Jag gör det inte men accepterar att vi är olika.

Varför kör du SportHoj?

Jag blir lite lugnare över sån här körning då jag inser att det är från sådant statistiken kommer ifrån, och min egen körning har därför egentligen väldigt blygsam risk. :tummenupp

Om du känner personerna ifråga och vet att de är kör som arslen och kör omkull stup i kvarten kan jag hålla med dig annars är du bara självgod och dryg!

Varför kör du SportHoj?

Storis

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2015
Hoj
zx10r 2004
Har för mig att en större trafiksskola här i sthlm menade att det var en mc-förares nästintill skyldighet att "utnyttja" hela vägens bred, framförallt under landsvägskörning. Dock kanske inte fullt så mycket på motsatt körbana men så länge det inte är heldraget så har man ju inte gjort något fel:yoparty

lahjnuz

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Ingen
Har för mig att en större trafiksskola här i sthlm menade att det var en mc-förares nästintill skyldighet att "utnyttja" hela vägens bred, framförallt under landsvägskörning. Dock kanske inte fullt så mycket på motsatt körbana men så länge det inte är heldraget så har man ju inte gjort något fel:yoparty

Jag lärde mig att man skulle räta ut kurvorna så gott de går. Egentligen bara för att undvika diket eller inte hamna där lika fort. I den egna filen pratades de om då. På mindre landsväg utan linjer uppmanades man att nyttja hela vägen vid fri sikt.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Att göra vägen rakare avser ju att minska risken för omkullkörning under lutning. Att jag skär ganska lite beror på att jag vill svänga mycket...så jag kan tex ta ut kurvorna ännu mer ibland och på så vis få mer fartkänsla fast jag kör långsammare. I filmen ses ju kör jag en del på eller nära mittlinje ffa i högerkurvor, detta för att ifall det finns en cyklist eller fotgängare där så behöver jag vidta väldigt lite åtgärder för att lämna plats åt denne. Hade jag skurit som körsklan säger, så skulle jag få räta upp mycket och i bästa fall bara hamna på fel sida vägen, och där vill jag inte vara...än mindre i diket ? kört hoj aktivt i 27 år med än så länge bara en marksyning....en 12a i 120 ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år