En miljard hungrar

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
About 120,000 African children are participating in armed conflicts. Some are as young as 7 years old. (source: Africa Children’s Charter)

Det där tvivlar jag inte en sekund på. Jag hade inskolning med grabben på dagis och såg med egna ögon hur det går till...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Man borde kanske låta bli att skaffa 10 ungar då man knappt har mat till sig själv? Finner man ingen annan mening i livet än att skaffa barn så får man väl helt enkelt ta livet av sig, plåga sina barn med svält mår ju ingen bättre av.

Nej, jag är ingen direkt sympatisk människa som anser att alla har rätt till ditt och datt.

MEN, om nu många av dessa barn har kommit till pga våldtäkter m.m så stryker jag gärna texten ovan och medger att ett ökat stöd till utsatta är att föredra.

EDIT: Var visst inte den enda med liknande åsikter. :läsatråd

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Alltså, att ligga lite är väl det absolut enda lilla glädjeämne de här människorna har i sin fruktansvärda misär, så det är ju inte så konstigt att det ploppar ut ungar. Om de inte har mat hur fan ska de ha råd med kondomer, och vart ska de köpa dom? På pressbyrån?
Det var inte så många hundra år sedan det gick till på samma sätt här i Sverige, och då var vi ändå ett i-land jämfört med hur en del av de här länderna har det idag.

Frågan är om ens alla vet att ungar är en konsekvens av att ligga...det ska man inte ge sig fan på.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Det är väl det enda samtliga forskare är ense om att vi är för många. 3-3.5 miljarder människor är hållbart.

Det beror ju på vilka scenarion man räknar med, det är ju inte svårt att komma fram till den slutsatsen som du nämner.

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Frågan är om ens alla vet att ungar är en konsekvens av att ligga...det ska man inte ge sig fan på.

Haha, honan här hemma sa precis samma sak vid middagsbordet, varpå jag påpekade att det är inga apor vi pratar om.

Fast å andra sidan så vet ju i stort sett alla djurarter att sexlekar leder till avkomma, det är ju därför "vi" parar oss.
Kan det verkligen vara så illa att afrikanerna på savannen inte vet bättre?:gnissla

Jag menar, dom ser ju att bebisen kommer ur samma hål som penisen tidigare under året kom in i. Och nog onanerar väl även afrikanska män? Han inser ju även då att denna vita sås hamnar inuti kvinnan då han njuter av sin orgasm (samtidigt sm han fäller ett lejon med sitt spjut :tummenupp).

Nee du Dreggel, det här håller inte...
Om människorna är medvetna om att sex medför barn så får dom skylla sig själva för sina egoistiska handlingar! Om dom nu måste ligga så får det väl bli i 2:an isf...

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Haha, honan här hemma sa precis samma sak vid middagsbordet, varpå jag påpekade att det är inga apor vi pratar om.

Fast å andra sidan så vet ju i stort sett alla djurarter att sexlekar leder till avkomma, det är ju därför "vi" parar oss.
Kan det verkligen vara så illa att afrikanerna på savannen inte vet bättre?:gnissla

Jag menar, dom ser ju att bebisen kommer ur samma hål som penisen tidigare under året kom in i. Och nog onanerar väl även afrikanska män? Han inser ju även då att denna vita sås hamnar inuti kvinnan då han njuter av sin orgasm (samtidigt sm han fäller ett lejon med sitt spjut :tummenupp).

Nee du Dreggel, det här håller inte...
Om människorna är medvetna om att sex medför barn så får dom skylla sig själva för sina egoistiska handlingar! Om dom nu måste ligga så får det väl bli i 2:an isf...

Haha och jag som trodde att de flesta djur gökade för att "flaggan var i topp" :)
Det gör iaf jag (förutom 2ggr då tydligen) :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...