En ny gamling

pebi

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
Baby Ninja 09
Hej på er,
Nu är jag helt ny här och ganska ny ute ute i trafiken (på två hjul, på fyra har jag ju kört runt sen långt innan internet fanns i vart hem)
Jag skaffade mig A kort mest av praktiskta orsaker, jag tröttnade på bilköer, varför ska jag sitta i bilkö, när en mc kan köra i bussfilen? Och vad hindrar mig från att köra en sån? Nä, just det, ingenting.
Så sagt och gjort.
Blev klar för ett tag sedan, i början av sommaren.
Och hade väl tänk ha ngn form av scooter, ska ju vara bra att pendla, men insåg att för nästan inga pengar alls mer kunde jag ju få en "riktig" hoj
Så jag skaffade en pytteliten, illgrön Ninja 250.
Kanske inte direkt en sporthoj, utan kanske en "gti-hoj". För om porsche och ferrari är sportbilar, är ju Fireblades, R1, R6 mm så klart sporthojar.
Men min lilla är ju bara liten, ganska kvick och hur rolig som helst. Utan några direkta superprestanda.
Så i bilvärlden är det väl en gti?

Men men, så ser ni en gamling (nåja, men någonstanns halvägs mellan 30 och 40) som glider fram på en illgrön liten sak i en bussfil med ett stort fånigt leende (det syns väl kanske inte bakom en hjälm, men i mitt fall är nog leendet så stort att det kanske syns...), så kan det vara jag.

/Per

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...