En räddare i nöden!

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Måste bara tackaoch berätta för alla vilken riddare; :tummenupp
I dag när min mor och jag tog bilen till stan, behagade bilen bara att dö...på ett väldigt lämpligt ställe dessutom. Vid lasbilscentralen eller rättare sagt där Kranzen håller till.
Jag erkänner jag är inte stark, jag har inget körkort! :kocko

Bilen var sten död....så vad gör man försöker putta bord den, lastbilar kom och for, ingen stannade och hjälpte till. däremot behagade de tuta och köra med hel/halvljuset. kan erkänna att :gråta var inte långt bort de jäkla :kocko till chaförer kunde väl hjälpa till att flytta våran bil....
Ringde Lucky Luke för att jag hoppades att han möjligen kunde komma ifrån och hjälpa oss bort med bilen...tyvärr kunde han inte komma ifrån*SUCK* :va

Så det var bara att andvända den skarpa blonda hjärna man en gång utrustats med VEM skulle kunna vara den STORA STARKA RIDDAREN??? jag höll inte på med att :huvet , men det var inte långt ifrån.

VEM skulle man våga ringa och störa på jobbet.
SVARET fanns i min mobil, men vågar man verkligen...ja man kan bara få ett nej ivärsta fall.

Sedan kom han, VÅR HJÄLTE TAZ :Bugar
Tack så hemskt mycket för hjälpen att flytta på bilen!!!
Du är värd 1000 och åter 1000 :krama och guld, men jag (och lilla mamma)får tänka på vad din snälla sambo skulle säga så där av detta tack istället.

MOR hälsar !!!och Lucky Luke har hittat felet. Men han får berätta själv vad det rörde sig om sånt fattar inte en liten blondin som jag;)
P:S att tillägga var att bilen var grå av smuts D.S

Last edited:

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Faen Tazzen, du är en hjälte ju :bow

Men se till att morsan din har mitt nummer om hon behöver hjälp med nåt i fortsättningen Ina, jag är faktiskt skyldig henne en tjänst :hej

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Taz´zen - Du är faktisk en riktig kompis ska du veta om :tummenupp

Jag glömmer aldrig när du erbjöd mig att låna din MC hem te VAXHOLM, när jag hade punka..

Tack oxå till URRninja mf. som hläpte till...

Livet är underbart med kompisar...

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Nu startar "svärmors" SAAB igen.
Det var inget större fel, bara tändkabeln som går från tändspolen till fördelarlocket som spökade.
Men jag började med att skruva ur ett tändstift, och det var surt som f-n av alla startförsök, en liten svag gnista var det ju också så jag gjorde rent stiften, justerade avståndet, var 4-5 mm för stort. (nya stift kanske behövs) :rolleyes:
Tänkte SAABhelvete :arsele soppa och gnista, då SKA den ju starta. :confused:

Vid nästa start försök så var pappsen på plats och stog och kikade på den döda motorn, och säger: Det gnistrar ju runt hela fördelarlocket, (på utsidan alltså).
Alltså dit med ny kabel och VROOM nu går den igen.

Tack Taz för att du hjälpte till med att flytta bilen, märkligt beteénde av lastbilschaufförerna som tutade och så. Att dom inte stannade och hjälpte till att knuffa bilen, om dom tyckte den var så ivägen :kocko .
Men dom kanske var av samma sort som stänkte diesel genom halva stan när du, Taz höll på att köra omkull.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lucky Luke skrev:
Nu startar "svärmors" SAAB igen.
Det var inget större fel, bara tändkabeln som går från tändspolen till fördelarlocket som spökade.
Men jag började med att skruva ur ett tändstift, och det var surt som f-n av alla startförsök, en liten svag gnista var det ju också så jag gjorde rent stiften, justerade avståndet, var 4-5 mm för stort. (nya stift kanske behövs) :rolleyes:
Tänkte SAABhelvete :arsele soppa och gnista, då SKA den ju starta. :confused:

Vid nästa start försök så var pappsen på plats och stog och kikade på den döda motorn, och säger: Det gnistrar ju runt hela fördelarlocket, (på utsidan alltså).
Alltså dit med ny kabel och VROOM nu går den igen.

Tack Taz för att du hjälpte till med att flytta bilen, märkligt beteénde av lastbilschaufförerna som tutade och så. Att dom inte stannade och hjälpte till att knuffa bilen, om dom tyckte den var så ivägen :kocko .
Men dom kanske var av samma sort som stänkte diesel genom halva stan när du, Taz höll på att köra omkull.

Hah! Precis det jag fixat på min bil i helgen (plus tändkablar, fördelarlock, rotor och tändstift då), med noggrann handledare bakom ryggen :tummenupp

Sen ville den sej starta fint som satan :yoparty

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lucky Luke skrev:
Du är allt bra händig du TT, kanske man kan få hjälp av dig nästa gång något pajjar :)

Nja, de där va nog att ta i.. :)
Jag behöver en viss :Bugar WW som handledare när jag ska vara "händig".

Iof.. det KAN gå utan han åxå, men det tar mkt längre tid, fler svordommar, antagligen skulle nånting gå sönder medans jag höll på, åsså skulle jag nog sätta dit grejerna fel litegran åxå
:rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...