jaha, så var det dags då.. Hojen nyservad med nyshimsade ventiler, nya kamremmar, olja, filter, belägg å bromsvätska..
Fredagsträningen gick sådär på riktigt gamla däck (samma däck jag hade på debutantracet på bikeweek, dom hade dessutom gått en bandag med ducceklubben). Trots detta så klockade Berglund (mekarkollega) mig till 14,4-tider, en halvsekund snabbare än den helgens bravader.. Hade stora problem att ta mig ut ur Ejje snabbt då det kasade iväg därbak så fort man ens nuddade gasen. Sänkte bakänden litregrann å backade returdämperiet till andra träningen bara för att se om det gjorde någon skillnad, det blev det kanske, men däcket var nu inte bra alls. Sladdade i startböjen också nu..
Till Fredagsträningen fick jag ett bättre beggat bakdäck av Hägerström (han hade hade använt det på fredagen). Nytt framdäck klämde jag åsså dit (räknade med att det skule hålla hela helgen). Första kvalet funkade ganska bra, det bästa som hände var att jag lyckades dra Chrille på rakan ner mot tröset. Annars var det lite jobbigt att bli bromsad i kurvorna för att bli ifrånåkt med 20 meter nerför rakan (skulle visa sig vara ett mönster som uprepade sig hela helgen). 1:13,9 var en halvsekund före Chrille, och en sjuttondetid. Jag var nöjd..
Träningsvärk började sätta in i min inte helt vältränade kropp å Molloy-Tompas syrra bokades för massage en halvtimma efter andra passet..
Andra kvalet blev lite av en besvikelse, jag åkte in i depån med cirka 10 minuter kvar och hade kört en 1:13,8. Chrille låg en halvsekund bakom. När jag åkte ut ur depån så hamnade jag i rygg på hårdrockarn å tänkte ligga å bevaka honom, (jag var alltför trött för att prestera något vettigt vid det här laget). Funkade ganska bra och jag hängde på tämligen enkellt. Döm om min förvåning när jag efter passet fick se att skitstöveln klämt till med en dräpartid under tiden jag gick från tidtagningsmonitorn till hojen.. Suck.. Jag var alltså bakom pudelrockarn, långt bakom.. Det var bara att stålsätta sig och kontra med samma mynt som Chrille gett efter hela första kvalet "vi ska rejsa om det åsså" när kommentarerna från vita tältet kom.. Halkade ner till en artonde plats på gridden, näst sista led..
Hade dragit på två varv förspänning bak (idiotkonstruktion på duccen om man inte har hydraulisk förspänning vilket jag inte har, lättast att ta bort dämparn) Bakänden protesterade inte längre lika kraftigt i farthögern ur esset, i ejje eller startsvängen..
Hade haft skaplig sladd på första kvalet ett par gånger i farthögern, inte kul.. Bakänden funkade bättre nu, skulle bli intressant att se hur det gick med fräsht gummi.
Nytt däck bak, dusch, å sen helt fantastisk massage.. Tompas syrra vill jag gifta mig med!!! fast hon har hårda nypor.. hmm..
En kul grej hände senare på kvällen då Geir (Havnens mek) spänt undrade vilka damerna var som frågade efter mig.. Antar att det var MW, men vem var den andra? (Geir var smått desperat..)
En del plock med Sköls hoj blev det på kvällen (topplocksbyte..)
Några pilsner å ett par färdiggroggar slank åsså mer i tält både här och där... sängdags vid halvtvå..
Warmup, Mjukade upp mig i två varv, körde sedan fem raska varv och åkte in, nöjd (hade kört ikapp, om och ifrån Chrille...)
Race..
När jag stod i deåutsläppet å väntade så kände jag lite på styret å drog åt styrdämparn 4-5 click.. Styrfladder hade jag haft hela helgen på kortrakorna, fast jag hade glömt att göra någonting åt det..
Starten gick väl sådär.. inte nån kanongrej i vicket fall, tog mig om Chrille efter några varv in i Ejje. Hamnade därefter längs bak i en klunga som fightades hela tiden, dom drog ifrån skapligt på långrakan men jag var uppe i bakhjulet på siste man i ejje varje varv. Inte tillräckligt nära dock.. Rätt var det var låg en Kawa mitt i banan med föraren vid sidan om, lite otäckt såg det ut.. Rödflagg å välbehövlig paus för trötta mig.. Peter å Berglund stack iväg efter depåstöd å värmare för att i någon mån hålla värmen i däcken (psykning på låg nivå). lama protester hördes från Kenneth..
Omstarten gick skapligt från innerspår rakt bakom Zoulfly tror jag? Blev isolerad med en hoj framför som jag omöjligt kunde ta mig om, tappade nästan 30 meter på rakan varje varv, men var ifatt in i ejje hela tiden.. Jobbigt men bra för varvtiderna visade det sig..
Såg på depåtavlan att jag hade 5 sekunder till bakomvarande så när två varv var kvar gav jag upp försöken.. Chrille var inte framför så han måste vara därbaknånstans.. "Mission accomplishied"
Efter racet knallade jag förbi Soulfly, han påpekade att jag klämt till men en 1:12,7.. faan vet vart jag fick den tiden ifrån.. Måste väl tacka för draghjälpen till han som låg framför antar jag..
Sen var det grävlingskebab å hemfärd, jag han precis till nattskiftet i tid, urlastning fick ske på måndagmorgonen, sen sömn..
/B
Fredagsträningen gick sådär på riktigt gamla däck (samma däck jag hade på debutantracet på bikeweek, dom hade dessutom gått en bandag med ducceklubben). Trots detta så klockade Berglund (mekarkollega) mig till 14,4-tider, en halvsekund snabbare än den helgens bravader.. Hade stora problem att ta mig ut ur Ejje snabbt då det kasade iväg därbak så fort man ens nuddade gasen. Sänkte bakänden litregrann å backade returdämperiet till andra träningen bara för att se om det gjorde någon skillnad, det blev det kanske, men däcket var nu inte bra alls. Sladdade i startböjen också nu..
Till Fredagsträningen fick jag ett bättre beggat bakdäck av Hägerström (han hade hade använt det på fredagen). Nytt framdäck klämde jag åsså dit (räknade med att det skule hålla hela helgen). Första kvalet funkade ganska bra, det bästa som hände var att jag lyckades dra Chrille på rakan ner mot tröset. Annars var det lite jobbigt att bli bromsad i kurvorna för att bli ifrånåkt med 20 meter nerför rakan (skulle visa sig vara ett mönster som uprepade sig hela helgen). 1:13,9 var en halvsekund före Chrille, och en sjuttondetid. Jag var nöjd..
Träningsvärk började sätta in i min inte helt vältränade kropp å Molloy-Tompas syrra bokades för massage en halvtimma efter andra passet..
Andra kvalet blev lite av en besvikelse, jag åkte in i depån med cirka 10 minuter kvar och hade kört en 1:13,8. Chrille låg en halvsekund bakom. När jag åkte ut ur depån så hamnade jag i rygg på hårdrockarn å tänkte ligga å bevaka honom, (jag var alltför trött för att prestera något vettigt vid det här laget). Funkade ganska bra och jag hängde på tämligen enkellt. Döm om min förvåning när jag efter passet fick se att skitstöveln klämt till med en dräpartid under tiden jag gick från tidtagningsmonitorn till hojen.. Suck.. Jag var alltså bakom pudelrockarn, långt bakom.. Det var bara att stålsätta sig och kontra med samma mynt som Chrille gett efter hela första kvalet "vi ska rejsa om det åsså" när kommentarerna från vita tältet kom.. Halkade ner till en artonde plats på gridden, näst sista led..
Hade dragit på två varv förspänning bak (idiotkonstruktion på duccen om man inte har hydraulisk förspänning vilket jag inte har, lättast att ta bort dämparn) Bakänden protesterade inte längre lika kraftigt i farthögern ur esset, i ejje eller startsvängen..
Hade haft skaplig sladd på första kvalet ett par gånger i farthögern, inte kul.. Bakänden funkade bättre nu, skulle bli intressant att se hur det gick med fräsht gummi.
Nytt däck bak, dusch, å sen helt fantastisk massage.. Tompas syrra vill jag gifta mig med!!! fast hon har hårda nypor.. hmm..
En kul grej hände senare på kvällen då Geir (Havnens mek) spänt undrade vilka damerna var som frågade efter mig.. Antar att det var MW, men vem var den andra? (Geir var smått desperat..)
En del plock med Sköls hoj blev det på kvällen (topplocksbyte..)
Några pilsner å ett par färdiggroggar slank åsså mer i tält både här och där... sängdags vid halvtvå..
Warmup, Mjukade upp mig i två varv, körde sedan fem raska varv och åkte in, nöjd (hade kört ikapp, om och ifrån Chrille...)
Race..
När jag stod i deåutsläppet å väntade så kände jag lite på styret å drog åt styrdämparn 4-5 click.. Styrfladder hade jag haft hela helgen på kortrakorna, fast jag hade glömt att göra någonting åt det..
Starten gick väl sådär.. inte nån kanongrej i vicket fall, tog mig om Chrille efter några varv in i Ejje. Hamnade därefter längs bak i en klunga som fightades hela tiden, dom drog ifrån skapligt på långrakan men jag var uppe i bakhjulet på siste man i ejje varje varv. Inte tillräckligt nära dock.. Rätt var det var låg en Kawa mitt i banan med föraren vid sidan om, lite otäckt såg det ut.. Rödflagg å välbehövlig paus för trötta mig.. Peter å Berglund stack iväg efter depåstöd å värmare för att i någon mån hålla värmen i däcken (psykning på låg nivå). lama protester hördes från Kenneth..
Omstarten gick skapligt från innerspår rakt bakom Zoulfly tror jag? Blev isolerad med en hoj framför som jag omöjligt kunde ta mig om, tappade nästan 30 meter på rakan varje varv, men var ifatt in i ejje hela tiden.. Jobbigt men bra för varvtiderna visade det sig..
Såg på depåtavlan att jag hade 5 sekunder till bakomvarande så när två varv var kvar gav jag upp försöken.. Chrille var inte framför så han måste vara därbaknånstans.. "Mission accomplishied"
Efter racet knallade jag förbi Soulfly, han påpekade att jag klämt till men en 1:12,7.. faan vet vart jag fick den tiden ifrån.. Måste väl tacka för draghjälpen till han som låg framför antar jag..
Sen var det grävlingskebab å hemfärd, jag han precis till nattskiftet i tid, urlastning fick ske på måndagmorgonen, sen sömn..
/B
Last edited: