Hej tänkte skriva en liten resume av banåkningen och resan genom Sverige.
Startade i fredags med att packa in hojen i bilen vilket visade sig vara lite trångt men det gick med lite våld och vaselin. På lördagen blev det till att hoppa in i bilen från GBG och åka upp till HMCK lokal för att slagga i (Tack för lånet).
Bankörningen för min del på söndagen blev inte så lyckad, Strulet började när jag stog och Snackade med Kenneth när jag upptäckte att motor bulten var av, Blev till att åka till biltema och köpa gängad stång. När det problemet var löst och jag var ute på banan hamnade jag i sandfållan efter ca 10 varv vilket resulterade i en hel del problemlösning pga hojfan vägrade starta (återigen tack för all hjälp).
När detta var löst så gick jag ut på banan igen och denna gång tog det vel ca 15 varv innan jag gick ut i sandfållan igen på samma ställe men denna gången klarade hojen sig.
Efter en natt till i HMCK´s lokal gick resan nu på måndag till Karlskoga för att testa gelleråsen. Där blev det en natt på Karlskogas folkhögskolas vanddrarhem vilket var helt ok.
Tisdagen blev det mycket bankörning och vädret var kanon. Inga vurpor denna gång.
När jag väl kom hem på kvällen så såg jag på nätet att det var körning på Falkenberg´s motorbana så onsdagen blev yttligare en dag på banan med fint väder och inga vurpor.
Totalt blev det 208 mil i bilen och 3 dagar på banan under 5 dar.viket var
helt klart denna säsongs höjdpunkt för min del.
Tack för Lånet av lokal och all hjälp med hojen
MIkael Nilsson
Startade i fredags med att packa in hojen i bilen vilket visade sig vara lite trångt men det gick med lite våld och vaselin. På lördagen blev det till att hoppa in i bilen från GBG och åka upp till HMCK lokal för att slagga i (Tack för lånet).
Bankörningen för min del på söndagen blev inte så lyckad, Strulet började när jag stog och Snackade med Kenneth när jag upptäckte att motor bulten var av, Blev till att åka till biltema och köpa gängad stång. När det problemet var löst och jag var ute på banan hamnade jag i sandfållan efter ca 10 varv vilket resulterade i en hel del problemlösning pga hojfan vägrade starta (återigen tack för all hjälp).
När detta var löst så gick jag ut på banan igen och denna gång tog det vel ca 15 varv innan jag gick ut i sandfållan igen på samma ställe men denna gången klarade hojen sig.
Efter en natt till i HMCK´s lokal gick resan nu på måndag till Karlskoga för att testa gelleråsen. Där blev det en natt på Karlskogas folkhögskolas vanddrarhem vilket var helt ok.
Tisdagen blev det mycket bankörning och vädret var kanon. Inga vurpor denna gång.
När jag väl kom hem på kvällen så såg jag på nätet att det var körning på Falkenberg´s motorbana så onsdagen blev yttligare en dag på banan med fint väder och inga vurpor.
Totalt blev det 208 mil i bilen och 3 dagar på banan under 5 dar.viket var
helt klart denna säsongs höjdpunkt för min del.
Tack för Lånet av lokal och all hjälp med hojen
MIkael Nilsson
Last edited: