En resume av min resa från GBG för lite banåkning

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Hej tänkte skriva en liten resume av banåkningen och resan genom Sverige.

Startade i fredags med att packa in hojen i bilen vilket visade sig vara lite trångt men det gick med lite våld och vaselin. På lördagen blev det till att hoppa in i bilen från GBG och åka upp till HMCK lokal för att slagga i (Tack för lånet).
Bankörningen för min del på söndagen blev inte så lyckad, Strulet började när jag stog och Snackade med Kenneth när jag upptäckte att motor bulten var av, Blev till att åka till biltema och köpa gängad stång. När det problemet var löst och jag var ute på banan hamnade jag i sandfållan efter ca 10 varv vilket resulterade i en hel del problemlösning pga hojfan vägrade starta (återigen tack för all hjälp).

När detta var löst så gick jag ut på banan igen och denna gång tog det vel ca 15 varv innan jag gick ut i sandfållan igen på samma ställe :( men denna gången klarade hojen sig.

Efter en natt till i HMCK´s lokal gick resan nu på måndag till Karlskoga för att testa gelleråsen. Där blev det en natt på Karlskogas folkhögskolas vanddrarhem vilket var helt ok.

Tisdagen blev det mycket bankörning och vädret var kanon. Inga vurpor denna gång.

När jag väl kom hem på kvällen så såg jag på nätet att det var körning på Falkenberg´s motorbana så onsdagen blev yttligare en dag på banan med fint väder och inga vurpor.

Totalt blev det 208 mil i bilen och 3 dagar på banan under 5 dar.viket var
helt klart denna säsongs höjdpunkt för min del.

Tack för Lånet av lokal och all hjälp med hojen

MIkael Nilsson

Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Knixen skrev:

Startade i fredags med att packa in hojen i bilen vilket visade sig vara lite trångt men det gick med lite våld och vaselin. På lördagen blev det till att hoppa in i bilen från GBG och åka upp till HMCK lokal för att slagga i (Tack för lånet).
Bankörningen för min del på söndagen blev inte så lyckad, Strulet började när jag stog och Snackade med Kenneth när jag upptäckte att motor bulten var av, Blev till att åka till biltema och köpa gängad stång. När det problemet var löst och jag var ute på banan hamnade jag i sandfållan efter ca 10 varv vilket resulterade i en hel del problemlösning pga hojfan vägrade starta (återigen tack för all hjälp).

När detta var löst så gick jag ut på banan igen och denna gång tog det vel ca 15 varv innan jag gick ut i sandfållan igen på samma ställe :( men denna gången klarade hojen sig.

Efter en natt till i HMCK´s lokal gick resan nu på måndag till Karlskoga för att testa gelleråsen. Där blev det en natt på Karlskogas folkhögskolas vanddrarhem vilket var helt ok.

Tisdagen blev det mycket bankörning och vädret var kanon. Inga vurpor denna gång.

När jag väl kom hem på kvällen så såg jag på nätet att det var körning på Falkenberg´s motorbana så onsdagen blev yttligare en dag på banan med fint väder och inga vurpor.

MIkael Nilsson

Vilken entusiast :tummenupp

Jag var tvungen att åka förbi på banan i söndags och kika lite då jag såg att Mikael Nilsson var med på listan, för det kunde ju ha vara Chrazy Mike från Superstock 600.

Tur att du fick igång hojen i alla fall, inte roligt med strul, särskilt när du åkt så långt.

Mvh Thomas!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Synd på avåkningarna.

Vilken kurva gick du av i? jag gissar på E4:a böjen.

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Abloy skrev:
Synd på avåkningarna.

Vilken kurva gick du av i? jag gissar på E4:a böjen.

e4 böjen är vel den längst upp men den var det inte utan det var inbromsningen efter den långa rakan.
Framhjulet stack bara iväg hade inget fäste.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Knixen skrev:
e4 böjen är vel den längst upp men den var det inte utan det var inbromsningen efter den långa rakan.
Framhjulet stack bara iväg hade inget fäste.

Där ser man, e4:a böjen är högfarts högern före chickanen, många gör sin första avåkning just där. Hoppas att du kommer fler gånger och åker mod oss här i norr. :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jätteroligt att du kom upp och hälsade på oss här i norr.
Vi kör i morgon Fredag igen om du är sugen :) :tummenupp

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Kul

Knixen skrev:

MIkael Nilsson
Roligt att se en riktig antusiast, :tummenupp lyckas tränga in kawan i caddyn & sedan skruva ihop cykeln när han kom fram. Du fick inte bara köra bana utan även skruva lite (det roligaste) synd på vädret när du åkte så långt. :( Ha det så ses vi kanske på någon bankörning nästa år. När man kastat kryckorna.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping