En söndagstripp

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
Blackwelder och MacMarine med Helen bakpå tog en liten sväng på
40 mil i dag

mhtml:http://www.vindeltryck.com/umcc/Presentation1.mht!Presentation1-filer/slide0001.htm

Från Vindeln ner till Aspeå där vi tog upp Lennart med sin GS 1000 sen ner till Husum höger mot flygplatsen sen vänster ner mot övik

http://www.vindeltryck.com/umcc/DSC00283.JPG
matrast i Övik sen upp emot Björna en fantastisk väg ner mot Husum E4 till Aspeå för kaffe sen hemmåt.

Handla glass på ICA i björna
http://www.vindeltryck.com/umcc/DSC00284.JPG

En fantastisk tripp och i björna träffa vi några öviks hojar som rekomendera kustvägen från Bjästa in mot övik så den får vi testa någon gång

En upplevelse blev det då vi svängde av mot Vindeln hur värmen steg på väg mot inlandet rejält mycket varmare kl 20.00 i Vindeln än någon gång under dagen

Last edited:

MacMarine

GSXR
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
GSX1100
En liten grej jag funderat på i dag har vi mött många många MC och nästan alla hälsar då man möts men det är en grupp som inte gör detta och dom verkar ha gemensamt att alla åker på USA :hojharley tillverkade custom hojar

Nu har jag en teori vad detta beror på.
Dessa motorcycklar har helt enkelt så dåliga vägegenskaper att det inte går släppa taget från styret med ena handen utan att direkt åka i diket.
vad tror ni andra om denna teori ? :D

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Har lagt märke till samma sak. Det är antingen så som du säger eller så är det en slags attityd att alla-som-inte-kör-HD-är-inte-värda-att-hälsas-på? Visst, fine, det är inte så himla oartigt om man glömmer att hälsa ibland men när man ser ett mönster bland en viss typ av motorcyklar så börjar man ju undra..:va

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
En liten grej jag funderat på i dag har vi mött många många MC och nästan alla hälsar då man möts men det är en grupp som inte gör detta och dom verkar ha gemensamt att alla åker på USA :hojharley tillverkade custom hojar

Nu har jag en teori vad detta beror på.
Dessa motorcycklar har helt enkelt så dåliga vägegenskaper att det inte går släppa taget från styret med ena handen utan att direkt åka i diket.
vad tror ni andra om denna teori ? :D
Ja så är det!

-Freddy-

Guest
Tror ni dom hårdkokta HD-grabbarna orkar hälsa på några sporthojstöntar?

Skämt åt sido, mig hälsas det åt ialf, svartklädd, rund framlampa och upprätt körställning gör ju sitt. Osså har det väl till viss del att göra med min pondus och att jag är så himla tuff. :D

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
På mig hälsar till och med mc-polisen. Men jag kör ju BMW.

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Tror ni dom hårdkokta HD-grabbarna orkar hälsa på några sporthojstöntar?

Skämt åt sido, mig hälsas det åt ialf, svartklädd, rund framlampa och upprätt körställning gör ju sitt. Osså har det väl till viss del att göra med min pondus och att jag är så himla tuff. :D
:rofl

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...