Drkosmos
Asfalt och träd är hårda !!!
En man gick i skogen när han plötsligt snubblade över något, som vid en närmare titt visade sig vara en sån där magisk lampa. Och när han gned den, kom naturligtvis en ande fram.
Får jag tre önskningar nu ? frågade han.
Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna, devalvering och global konkurrans och sån skit får man endast en önskning.
I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa mannen och halade fram en karta.
Ser du kartan här ? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra. Anden kastade ett öga på kartan och utbrast.
Men jösses, mannen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år ! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra men inte SÅ bra! Önska nåt annat.
Mannen tänkte en stund och sa sedan.
Jag har aldrig lyckats träffa rätt kvinna. En omtänksam och kärleksfull kvinna, som visar hänsyn, kan laga god mat och som står för hälften av utgifterna, som är trogen och en bra älskarinna och inte vill shoppa hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.
Anden var tyst en stund och suckade sedan.
Få se den jävla kartan igen.........
Får jag tre önskningar nu ? frågade han.
Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna, devalvering och global konkurrans och sån skit får man endast en önskning.
I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa mannen och halade fram en karta.
Ser du kartan här ? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra. Anden kastade ett öga på kartan och utbrast.
Men jösses, mannen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år ! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra men inte SÅ bra! Önska nåt annat.
Mannen tänkte en stund och sa sedan.
Jag har aldrig lyckats träffa rätt kvinna. En omtänksam och kärleksfull kvinna, som visar hänsyn, kan laga god mat och som står för hälften av utgifterna, som är trogen och en bra älskarinna och inte vill shoppa hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.
Anden var tyst en stund och suckade sedan.
Få se den jävla kartan igen.........