En till ny här

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Tjenis
Blev sjukt sugen på hoj för typ en månad sen, och jag menar SJUKT sugen.
Slutade med att jag köpte lite tidningar kollade lite tester och priser. Ville ha en första hoj att trilla runt lite med. Kom ganska snabbt fram till att det bästa för min ekonomi va en FZR 600.
Jag fixade övningsböckerna på ett bilforum och köpte cd-skivan med mc frågorna på blocket, (så den kan jag *host* kopiera *host*) och är nu i full gång. men skall inte skriva upp föräns i början av sep.

Började titta runt lite efter hoj och hittade en ganska snabbt (efter typ en vecka). Åkte och köpte den igår. Det blev en FZR 600 -92:a som rullat ärliga 2680mil enligt både besiktnings papper och servisar.
Så nu är det bara att öva utav he***e, så man kan ut på egen hand sen.....

Micke.
ps har som sagt körkortsfrågorna för A. kan kopiera vid intresse. ds

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
zilver skrev:
Tjenis
Blev sjukt sugen på hoj för typ en månad sen, och jag menar SJUKT sugen.
Slutade med att jag köpte lite tidningar kollade lite tester och priser. Ville ha en första hoj att trilla runt lite med. Kom ganska snabbt fram till att det bästa för min ekonomi va en FZR 600.
Jag fixade övningsböckerna på ett bilforum och köpte cd-skivan med mc frågorna på blocket, (så den kan jag *host* kopiera *host*) och är nu i full gång. men skall inte skriva upp föräns i början av sep.

Började titta runt lite efter hoj och hittade en ganska snabbt (efter typ en vecka). Åkte och köpte den igår. Det blev en FZR 600 -92:a som rullat ärliga 2680mil enligt både besiktnings papper och servisar.
Så nu är det bara att öva utav he***e, så man kan ut på egen hand sen.....

Micke.
ps har som sagt körkortsfrågorna för A. kan kopiera vid intresse. ds

Kul !

När du får kortet kan du ju komma in till Glassbåten på torsdagar kl:18.30 o köra en runda med oss!. :banana

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
med nöje. men jag tror att det lutar mot att hålla mig till övning denna sässong och fixa körningen så tidigt som möjligt nästa år. helt oerfaren är jag. sist jag körde hoj va en rd 125:a för 6 år sen. så det får bli mycket träning i första hand. har en väldans respekt för såna här maskiner....ÄN ialla fall.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kul, grattis till hojköpet! Rikta inte in dig på dataprogrammet bara, allt du behöver veta står egentligen i boken!
Tänk på att återbudstider till teoriprovet är väldigt lätta att få tag på, så om du vill så kan du nog klara av provet betydligt snabbare än september!

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
efter som jag inte ska köra upp förän nästa år av egen vilja. så blev jag rådd av vv att vänta lite om jag kuggar tex 2 ggr vid körning, så jag inte behöver skriva upp igen också. det finns tider att få inom en vecka men då får jag köra 3 mil till grannstaden.

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
klara man sig på teoriprovet om man bara har MC boken eller behöver man bil boken också??

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
zilver skrev:
klara man sig på teoriprovet om man bara har MC boken eller behöver man bil boken också??

Du behöver körkortsboken. Mc boken behövs inte men kan vara bra att ha.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
zilver skrev:

Jag klarade mig på bara bilboken .. i mc-boken står väl inga trafikregler eller nåt?

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
men det står väl inget om kurvtagning och plaseringar mm i bilboken.tillägas ska att jag skall skriva privat och skriva in mig på skola när jag skall köra för att ta några stödlektioner.
jag kollade med vv, och sen jag tog b-kortet 96 så va det i stort sett bara regler om eu släp och den här idiot grejen om att släppa fram folk vid övergångs ställen som tillkommit.

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Vad är det för frågor som kommer?
Allmäna trafik frågor och lite mc frågor?
eller kan det komma bilrelaterade frågor också?
Jag har ju som sagt b-kort redan.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Det är bara några få mc-frågor, annars äre väl precis som för bil. Fast med mc.. placering etc är det väl ingen skillnad på gentemot bil ? :)

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
ok det låter ju bra detta. är i och för sig inte så orolig för att inte klara det, men gör jag inte det så har jag ju hela vintern på mig :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...