En till skuren rs 125

Karlander

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Aprilia RS 125
Hejsan!
Har en Aprilia rs 125 som nyss har skurit.
Eftersom min farsa visste några som höll på med motorenoveringar åkte vi dit för att se vad dem kunde rekomendera. Men han säger at cylindern inte är nicasil behandlad, så han kan borra den. Jag trodde att dem va det, tycker att detta låter konstigt....
Men om de ska borra den måste jag ju självklart fixa en större kolv. Men finns det att få tag i? Eller vad tycker ni jag ska göra??? Vet ni någon bra sida med delar som inte är orginal?

Tacksam för svar.

Solid snake

Guest
Hade inte låtit den amatören röra den cylindern, det är visst då nicasilbehandlad cylinder.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Solid snake skrev:
Hade inte låtit den amatören röra den cylindern, det är visst då nicasilbehandlad cylinder.

den är absolut nicasilbehandlad

går att skicka i väg på omfodring så har du det ordnat ca 1500 kr för omnicasilning och 800 kr för kolv kit :tummenupp

vänta DJM säger adressen snart..... :hihi

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
flexbert skrev:
Varför är det så många aprilia som skär? :va

skulle kunna ha med att majoriteten av foket här har aprilia eller så är dom korkade/ jag eller så är det taskig kvalitet eller så har den hög effekt/cc så det slits mycket och är noga med allt :3freak

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
RS "Alex" skrev:
skulle kunna ha med att majoriteten av foket här har aprilia eller så är dom korkade/ jag eller så är det taskig kvalitet eller så har den hög effekt/cc så det slits mycket och är noga med allt :3freak

Ägarna är moppefuckon :tomten :rofl

Solid snake

Guest
flexbert skrev:
Ägarna är moppefuckon :tomten :rofl
Du också, kan bero på att folk tror att det är värsta odödlighetsmaskinen, jag menar att 16 åringar tror att allt som går som fan håller för att om går det fort så måste det hålla.

Karlander

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Aprilia RS 125
Jag är också helt säker på att den är nicasilbehandlad. Men blev så jävla förvirrade eftersom farsan har en bilverkstad och sa att dem var duktiga på det stället.

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
RS "Alex" skrev:
den är absolut nicasilbehandlad

går att skicka i väg på omfodring så har du det ordnat ca 1500 kr för omnicasilning och 800 kr för kolv kit :tummenupp

vänta DJM säger adressen snart..... :hihi

Kolv Kitt 800 kr?? du menar inte att kolv ingår då va?? min kolv till aprilia rs kostade 1900 kr :mad: :gnissla

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
gasgas_johan skrev:
Kolv Kitt 800 kr?? du menar inte att kolv ingår då va?? min kolv till aprilia rs kostade 1900 kr :mad: :gnissla

Jo då, det stämmer! Fråga DJM, han har bra erfarenheter om "billiga" orginaldelar. :lol

Solid snake

Guest
gasgas_johan skrev:
Nej det var bara clipsen till kolvbulten såklart.

Vad trodde du?

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
RS "Alex" skrev:

För mycket Biltemaolja

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
gasgas_johan skrev:

ska inte vara kaxig men de har med att göra vilken nivå på IQ

frågan man får ställa sig 1900kr eller 800kr :hihi

biltema olja kan säkert spela in, om nu någon kör på det :lol

Solid snake

Guest
Padde skrev:
En motor har antagligen skurigt för honom eftersom han kört på deras billiga oljor.
99% av rasade 2 taktare beror på att den har blivit för varm = förmodligen felbestyckad = bränner bort oljefilmen sen skär den.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
gasgas_johan skrev:

jepp, kolvkitt för 800kr. Klart allt ingår? vad annars heter de kolvkitt? Kolvbult, kolv, ringar. och clips.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024