En timme film om roadracing och moderna gathojar mm

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
wtf, varför funkar inte ljudet för mig, tips någon?

Edit, nu funkar det! PErfekt för att bota bakfyllan!

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Frågan e ju hur vissa fick sina körkort när man hör berättaren säga:

-För vissa av dessa elever är bromsövningen första gången de använt frambromsen för att de varit för rädda att göra det innan. :confused:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Haha, får man mc kort i USA som man fick här i Sverige förr?? Altså aldrig använt frambromsen för dem var rädda för den! Det är ju en direkt livsfara för fan

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Argyle skrev:
2365066 Haha, får man mc kort i USA som man fick här i Sverige förr?? Altså aldrig använt frambromsen för dem var rädda för den! Det är ju en direkt livsfara för fan

Händer här med... Åkte bakom en kille en bra bit för nån vecka sen, han skulle tydligen åt samma håll som jag. Jag roade mig med att kolla bromsteknik, och han använde inte frambromsen en enda gång. Tror inte han hade integralbroms, det var nån japansk glidare av enklare stuk.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
RoLLER skrev:
2365000 Perfekt nu när det e lite slött på jobbet!
Fan Roller, vad har hänt med dig?

Förr läste man ju trådar och inlägg från dig varje dag nästan, nya filmer från dig ploppade upp hela tiden och du syntes överallt. Nu ser jag inlägg från dig kanske en-två gånger varannan vecka. Om ens det...

Skärp dig nu, stick ut och gör en ny film. :7peta

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Bra film:tummenupp
Skrämmande det där med frambromstekniken, men jag har åkt mc med folk i sverige som knappt använt den... inte bara i usa alltså.

Är dom två Hyaden bröderna även broder med Nicky i MotoGP?

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Küngen skrev:
2365233 Bra film:tummenupp
Skrämmande det där med frambromstekniken, men jag har åkt mc med folk i sverige som knappt använt den... inte bara i usa alltså.

Är dom två Hyaden bröderna även broder med Nicky i MotoGP?

japp!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
callekula skrev:
2365291 härlig film! :)

Går det aldrig något liknande på Discovery Channel?

Jo såg ett program för ngt år sen. Där visade de en dokumentär om världens snabbaste tävlingshojar motoGP...500. Väldigt ofta bara skrämmande ouppdaterade saker där :va

callekula

Medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
beslutsångest
Santo skrev:
2365343 Jo såg ett program för ngt år sen. Där visade de en dokumentär om världens snabbaste tävlingshojar motoGP...500. Väldigt ofta bara skrämmande ouppdaterade saker där :va

Okej, jo dem borde sända mera sånt informellt istället för "top tio lyftkranar" osv.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
callekula skrev:
2365352 Okej, jo dem borde sända mera sånt informellt istället för "top tio lyftkranar" osv.

såg du oxå det? :lol

Riktigt intressant program, såg faktiskt hela (förutom reklamen som någon borde ha klippt bort...) :tummenupp

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
hmm...går den inte ladda ner och spara i något vettigt format så man slipper se den direkt ifrån nätet??? :va

Wheei... där var ju en VFR 750!!! :yoparty

//KaliZ

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
lahi skrev:
2364990 Jag hittade denna när jag surfade rundor http://video.google.com/videoplay?docid=4403537096953580454&q=speed+on+2+wheels
En timme film som handlar om gathojar, roadracing, klipp från Ducatifabriken, hur de bygger om gathoj till banhoj, bromstips och kurvtagningstips mm mm. Lärorik film tycker jag. Tänkte jag skulle kolla på några minuter, men det blev hela timmen. Se och njut!

Megabra film, var som repetetion av smc.kursen på Gelleråsen.
Jänkarna verkar fått körkoret i flingpaketena, körde sporthoj kom på kursen var rädda för att använda frambromsen..snacka om att få börja grundlig på de kurserna....

Otroligt också se fakta på tävlingsförare som från broms och när de börjar svänga har 0,5 sekunder till fullt nedlägg, till skillnad från oss vanliga dödliga på ca 2 sekunder..

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...