En udda AGV ti-tech

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Den helsvarta är grymt snygg, men hittade denna som jag ej sett tidigare. Verkar vara nån rossi-celebration eller nått. whatever, cool som fään!

Finns som vanligt på ebay...

Bifogat

• 84_1_b.jpg
    84_1_b.jpg
    17.1 KB · Visningar: 140
  • 14_1.jpg
    14_1.jpg
    15.1 KB · Visningar: 120

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
morecore skrev:
Den helsvarta är grymt snygg, men hittade denna som jag ej sett tidigare. Verkar vara nån rossi-celebration eller nått. whatever, cool som fään!

Finns som vanligt på ebay...

Najs!

Är ute efter hjälm men svårt att hitta ngn som är klockren!
Skall man vänta tills 2005 års nyheter eller köpa en redan nu, får hojen nästa år men all skyddsutrustning är köpt förutom hjälm!

AGV känns som ett moppemärke men visst Rossi kör med AGV så visst är det grym hjälm säkerligen men det är svårt att tvätta bort minnet från sin AGV = lågprishjälm.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Eureka skrev:
Najs!

Är ute efter hjälm men svårt att hitta ngn som är klockren!
Skall man vänta tills 2005 års nyheter eller köpa en redan nu, får hojen nästa år men all skyddsutrustning är köpt förutom hjälm!

AGV känns som ett moppemärke men visst Rossi kör med AGV så visst är det grym hjälm säkerligen men det är svårt att tvätta bort minnet från sin AGV = lågprishjälm.
Fynda i vinter/höst på hjälmar som affärerna vill bli av med, så tjänar du säkert nån tusing. Men hittar du en som du VERKLIGEN vill ha så köp den, man blir förbannad om man inte får tag i den igen :hihi

agv har gjort svinsnygga hjälmar de senaste 2åren iaf, långt ifrån moppehjälmar ;)

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
morecore skrev:
Fynda i vinter/höst på hjälmar som affärerna vill bli av med, så tjänar du säkert nån tusing. Men hittar du en som du VERKLIGEN vill ha så köp den, man blir förbannad om man inte får tag i den igen :hihi

agv har gjort svinsnygga hjälmar de senaste 2åren iaf, långt ifrån moppehjälmar ;)

Tycker både Shoei och Arai blir tråkigare och tråkigare när det gäller grafiken..
Kanske kan bli en AGV då.. känns lite mesigt att åka runt med Rossis nr i.f.s känns det som... vill ju ha sitt eget nummer i så fall (inte för jag har ngt men) :tungan Annars är ju Rossihjälmen GRYYYYMT snygg.

Men den hjälm som jag spanat in mig på mest är denna Shoei hjälmen (se bild) Fast en svart-grå-vit hjälm hade varit allra bäst för då passar det mitt ställ och kan kombineras med alla färger på hojar :)
Tyvärr så har jag inte funnit ngn snygg hjälm med de färgkombinationerna dock.

Bifogat

• shoei.jpg
    shoei.jpg
    54.3 KB · Visningar: 74

Phr33k

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
1
Vitt med spegelglas var snyggt. Har själv en Ti-Tech, fin hjälm! Och den ser tillomed tuff ut med enbart svart lack o svart visir =)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Eureka skrev:
Fast en svart-grå-vit hjälm hade varit allra bäst för då passar det mitt ställ och kan kombineras med alla färger på hojar :)
Tyvärr så har jag inte funnit ngn snygg hjälm med de färgkombinationerna dock.
Verkar som att det får bli en moppe hjälm iaf för dig :hihi
Den här e helt ok! Jag har med svartvitt silver skinnställ, så jag tyckte denna passar...
:hej

Bifogat

• 07_1_b.jpg
    07_1_b.jpg
    20.9 KB · Visningar: 92

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
morecore skrev:
Verkar som att det får bli en moppe hjälm iaf för dig :hihi
Den här e helt ok! Jag har med svartvitt silver skinnställ, så jag tyckte denna passar...
:hej

Rätta mig om jag har fel men är inte AGV´s mörka visir .. mörkare än Shoei, Arai´s ??

Är du nöjd med denna hjälm ?
Jämfört med om du provat andra ?
Brusar den mkt ?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Eureka skrev:
Rätta mig om jag har fel men är inte AGV´s mörka visir .. mörkare än Shoei, Arai´s ??

Är du nöjd med denna hjälm ?
Jämfört med om du provat andra ?
Brusar den mkt ?
Jag har inte agv'n, bara föreslog den för att du ville ha en svart-silver. När jag ändå kollade på agv'na så hittade jag en svart-silver-vit...

Själv kör jag min andra HJC hjälm. Mestadels för att de sitter skitbra på mitt huvud.

Har denna med svart visir:grymmisch!!

Bifogat

• shiva_mc5.jpg
    shiva_mc5.jpg
    13.2 KB · Visningar: 203
  • AC-11SHIVA.jpg
    AC-11SHIVA.jpg
    27.4 KB · Visningar: 58
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...