Endast för Sundsvallare

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Tjejjen har fått för sig att hon vill flytta "hem" till S-vall...
Så nu till den viktiga frågan... finns det nå schyssta mc-vägar där uppe i Norrland?!
Hur är det att bo där? bra? suger?

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Varför fråga folk som bor där? Dom är ju partiska!

Bättre att fråga folk som aldrig bott där men spenderat mycke tid där... :)

Min far bor i Sundsvall och jag har spenderat mycke tid där.

Hojvägarna är det inget större fel på. Dessutom har dom ju Midlanda Motorpark. Inte alla städer som har en bana. Typ Stockholm. :(

Finns en del del roliga vägar. Dessutom så har dom ju en del berg. Det gör ju att det blir lite kuperat oxå.

Sundsvall som stad är "trevlig". Inte mer än så. Det är väldigt begränsat med mysiga fik eller uteserveringar. Vissa dar kan stan kännas totalt död.

Kroglivet är väl ganska begränsat enligt mig. Och är man då i ålderna när man går ut mycket så kommer man träffa samma människor varje gång man går ut. Nästan iaf...

Men sommar i Sundsvall är helt ok. Många fina stränder och det är ofta bra väder i Sundsvall.

Vintrarna är ganska ok dom med. Finns ju lite skidbackar att leka i och folk är generellt mer intresserade av sport i den stan än i tex Stockholm. Så gillar man att röra på sig finns det mycket att göra i Sundsvall.

Folk är trevliga i Sundsvall. Åtminstånde om dom passerat 20... Innan dess verkar alla vilja flytta till Stockholm och avgudar allt som har med Stockholm att göra. Vilket är en klar fördel om man är kille från Stockholm som vill ragga tjejer i Sundsvall... :D

Sundsvall är en bra stad. Jag har haft funderingar på att flytta dit men det har aldrig blivit av. Nu för tiden är jag nog inte inne på det spåret men har absolut inte övergett tanken. Vi får väl se vad som händer i framtiden.

Så mitt förslag är att flytta dit "på prov". Skiter det sig så är det väl bara att flytta hem igen. Svårare än så behöver det väl inte vara?

Lycka till!

/Lucky9

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
Lucky9 skrev:
Varför fråga folk som bor där? Dom är ju partiska!

Bättre att fråga folk som aldrig bott där men spenderat mycke tid där... :)

Min far bor i Sundsvall och jag har spenderat mycke tid där.

Hojvägarna är det inget större fel på. Dessutom har dom ju Midlanda Motorpark. Inte alla städer som har en bana. Typ Stockholm. :(

Finns en del del roliga vägar. Dessutom så har dom ju en del berg. Det gör ju att det blir lite kuperat oxå.

Sundsvall som stad är "trevlig". Inte mer än så. Det är väldigt begränsat med mysiga fik eller uteserveringar. Vissa dar kan stan kännas totalt död.

Kroglivet är väl ganska begränsat enligt mig. Och är man då i ålderna när man går ut mycket så kommer man träffa samma människor varje gång man går ut. Nästan iaf...

Men sommar i Sundsvall är helt ok. Många fina stränder och det är ofta bra väder i Sundsvall.

Vintrarna är ganska ok dom med. Finns ju lite skidbackar att leka i och folk är generellt mer intresserade av sport i den stan än i tex Stockholm. Så gillar man att röra på sig finns det mycket att göra i Sundsvall.

Folk är trevliga i Sundsvall. Åtminstånde om dom passerat 20... Innan dess verkar alla vilja flytta till Stockholm och avgudar allt som har med Stockholm att göra. Vilket är en klar fördel om man är kille från Stockholm som vill ragga tjejer i Sundsvall... :D

Sundsvall är en bra stad. Jag har haft funderingar på att flytta dit men det har aldrig blivit av. Nu för tiden är jag nog inte inne på det spåret men har absolut inte övergett tanken. Vi får väl se vad som händer i framtiden.

Så mitt förslag är att flytta dit "på prov". Skiter det sig så är det väl bara att flytta hem igen. Svårare än så behöver det väl inte vara?

Lycka till!

/Lucky9

Håller med !! l Lycka till!!

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
jag bor lite norr om sundsvall.. i örnsköldsvik.
men här har vi kurviga å fina vägar å nerlagda militärflygfält! :tummenupp

Flytta dit å prova vetja. :brynad

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Omöjligt att säga. Jag känner olika folk som flyttat till S-vall och som både avskytt och trivts bra där.
S-vall har haft oförtjänt dåligt rykte p.g.a. all industri. Dålig luft förr, men bättre nu.
Men den har en riktigt fin stenstad och det är väldans nära till fin natur.
Testa!
Mina 20 år i S-vall är mer än tillräckligt iallafall :D

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Har bott i Sundsvall i fyra år och trivs bra, uppvuxen i Umeå.
Slalombacke med SM-status mitt i stan, 2.5 timme med bil till Åre är ju inte helt fel heller. Nära till havet. Fyra mil till midlanda-motorpark som kan erbjuda barnkörning varje vecka om man vill. Sen att det är en industri- och raggarstad får man ta.

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
smiler skrev:
Deklart........ hoppas på å inte bli lika galen som dej då!! *ler* Håller mej till Yamahan ja *asg*

He he he...
Hmmm om jag flyttar dit så får jag väl visa dig vad BMWen går för på Midlanda ... :tummenupp

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Galna människor finns det en gott om på rättspsyk har jag läst. Om de åker mc eller ej vet jag dock inte än.

Annars så vantrivs man ju inte så där fruktansvärt direkt. Bästa med stan som är hojrelaterat är väl räserbanan som ligger granngårds samt finfina möjligheter att åka åffroad i närområdet.
Sistnämnda är nästintill obligatoriskt om man stationerar sig här.

Alex R1100S skrev:
Hmmmmm... ja, får fundera lite...
Finns det nå galna mc åkare där då?! :rock

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
sundsvall råkkar ju!!!

koncept som går hem:
lagom stad med 100tusen personer, ENdurovänligt som fan, du bor mitt i stan med garageplats, på 5 minuters transport har du sjuka berg och skogar för fet skogskörning. på 7 minuter har du grymma frifartsvägar.

framförallt färre tjuvpack som drar omkring å stjäl allt de kommer åt,,,

jo, jag är från sundsvall ursprungligen =)

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Per skrev:
...granngårds samt finfina möjligheter att åka åffroad i närområdet.
Sistnämnda är nästintill obligatoriskt om man stationerar sig här.

Då måste jag juh köpa en hoj till :D
Och en snöskoter!!! :cool:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Helt ok, fast jag ser nog Sundsvall mer som en sydligt stad än som typisk norrländsk. Eller man kanske skulle kunna säga att det sydliga och det nordliga möts på ett ganska bra sätt just i Sundsvall. Det är en skapligt stor stad som fortfarande ger känslan av att vara väldigt liten. Tempot är lugnt och folket "på stan" är väldigt trevliga, betydligt trevligare än exempelvis Stockholm. Sen är det fin natur och så, många fina hojvägar osv. Är i Sundsvall just nu... bor här periodvis.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Mc åkningen behöver du inte oroa dig över,varje onsdag går det 2 turer en för mesar och glidare och en för dom som gillar att gasa,brukar bli ca 10-15mil i lagomt tempo inte över 180 eller så för endel skjutsar ju.
Eller så kan man slira sönder lamellerna med det långsamma gänget.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Flyttar eventuellt till Sundsvall jag också om ett par år. Hoppas det är lika trevligt som jag fått höra. Annars är det ju nära till Hudik.

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Jaha... då är ju saken biff.
Inte..

Igår var det gråt & hon ville absolut flytta hem...

& idag, då efter att jag med hjälp av sporthoj.com kunde ta beslutet att jag kan tänkta mig att flytta...

Ja nu vet hon inte vad hon vill... ja se tjejjer.... :p

Nu vill hon inte flytta... eller kanske.. eller inte... eller jo.. eller....
Tänk om brudar styrde denna värld... :skrämd

Ja ja, vi får se vad som händer när damen bestämt sig...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy