Varför fråga folk som bor där? Dom är ju partiska!
Bättre att fråga folk som aldrig bott där men spenderat mycke tid där...
Min far bor i Sundsvall och jag har spenderat mycke tid där.
Hojvägarna är det inget större fel på. Dessutom har dom ju Midlanda Motorpark. Inte alla städer som har en bana. Typ Stockholm.
Finns en del del roliga vägar. Dessutom så har dom ju en del berg. Det gör ju att det blir lite kuperat oxå.
Sundsvall som stad är "trevlig". Inte mer än så. Det är väldigt begränsat med mysiga fik eller uteserveringar. Vissa dar kan stan kännas totalt död.
Kroglivet är väl ganska begränsat enligt mig. Och är man då i ålderna när man går ut mycket så kommer man träffa samma människor varje gång man går ut. Nästan iaf...
Men sommar i Sundsvall är helt ok. Många fina stränder och det är ofta bra väder i Sundsvall.
Vintrarna är ganska ok dom med. Finns ju lite skidbackar att leka i och folk är generellt mer intresserade av sport i den stan än i tex Stockholm. Så gillar man att röra på sig finns det mycket att göra i Sundsvall.
Folk är trevliga i Sundsvall. Åtminstånde om dom passerat 20... Innan dess verkar alla vilja flytta till Stockholm och avgudar allt som har med Stockholm att göra. Vilket är en klar fördel om man är kille från Stockholm som vill ragga tjejer i Sundsvall...
Sundsvall är en bra stad. Jag har haft funderingar på att flytta dit men det har aldrig blivit av. Nu för tiden är jag nog inte inne på det spåret men har absolut inte övergett tanken. Vi får väl se vad som händer i framtiden.
Så mitt förslag är att flytta dit "på prov". Skiter det sig så är det väl bara att flytta hem igen. Svårare än så behöver det väl inte vara?
Lycka till!
/Lucky9