Endurance Supermoto

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tjohooooo

Nu har vi spikat regler osv för endurancet i Örebro 10 Juli.

Kika på er allra bästa super-duper-sida för supermoto-info, www.supermotosweden.se, under Presentationer/Tävlingar.

För er som inte orkar klicka hela vägen...
Schema här
Regler här

Tyvärr stöder inte anmälningsfunktionen laganmälan men vi hittar på en lösning under dagen imorron (onsdag).

Det kommer delas ut pris både för Elit och Senior så alla ni som känner att ni kanske inte slåss om SM-buklorna oxå ska känna er välkomna :tummenupp

Kommer "regerande mästarna" Karlsson/Nilsson/Lennartsson ställa upp igen eller lämna öppet mål för nya lag....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ser jäkligt blankt ut.. inga regler :yoparty
Eftersom jag la allt som egna sidor istället för länkade dokument och att det skulle se snyggt ut la jag dem som "draft". Tydligen var det så att alla datorer jag själv loggat in via kunde visa sidorna men inga andra *SUCK*
Fixat så det syns nu...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NU finns äntligen info om hur man anmäler sig till endurancet.
Det blev så enkelt att man gör det via mail till mig. Tyvärr stöder inte anmälningssystemet på supermotosweden laganmälan och det blir för krångligt/dyrt att fixa det för bara ett rejs. Kanske fixar vi det i framtiden om vi ser ett behov av att kunna anmäla lag, dvs en serie lagtävlingar.

Hur gör man då? Kika på den här länken för instruktioner och den här länken för att se anmälda lag. Glöm inte att jag har annat att göra än att sitta 24/7 framför "datan" så er anmälan kan dröja några timmar innan den syns.

Se till att anmäla massa lag nu så vi får dela ut mycket priser :tummenupp

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har nån plats i ett lag är jag intresserad!

Hade planer att åka med Kevin Fagré och/eller Max & Nicke. Kevin har brytit foten berättade han för mig precis. Så jag står nog utan lag om inte Max & Nicke dyker upp....

Hör gärna av er via Pm.

Max99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Hoj
Aprilia Sxv 550, Honda Crf 450
Hej Micke, jag är gärna med i laget :hojsmilie men nicke går och väntar på svar från en tävling i tyskland som dom vill åka på.Avvakta någon dag till, har dom inte fått svar då så är Nicke med. Tråkigt att höra att kevin har gjort illa sig.

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Har nån plats i ett lag är jag intresserad!

Hade planer att åka med Kevin Fagré och/eller Max & Nicke. Kevin har brytit foten berättade han för mig precis. Så jag står nog utan lag om inte Max & Nicke dyker upp....

Hör gärna av er via Pm.
JAG skulle gärna vilja vara med i ditt lag MICKE men är på hårdrocks festival i gävle den helgen:yoparty.och efter påkörningen på söndagen fick jag troligtvis en spricka i revbenet och är inte bra än fast en vecka har gått.. men du kanske inte vill ha en old boy i laget:D.. hur är det med din kropp efter alla smällar du åkte på .tack för en trevlig söndag micke du är en jävligt trevlig kille det är sånt som gör att vi gamla gubbar vill åka:tummenupp
MVH HARRY.....FAAAN:huvet synd för KEVIN hoppas han kan åka snart igen ...:banana

Last edited:

trädgårdsola

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Honda 450
JAG skulle gärna vilja vara med i ditt lag MICKE men är på hårdrocks festival i gävle den helgen:yoparty.och efter påkörningen på söndagen fick jag troligtvis en spricka i revbenet och är inte bra än fast en vecka har gått.. men du kanske inte vill ha en old boy i laget:D.. hur är det med din kropp efter alla smällar du åkte på .tack för en trevlig söndag micke du är en jävligt trevlig kille det är sånt som gör att vi gamla gubbar vill åka:tummenupp
MVH HARRY.....FAAAN:huvet synd för KEVIN hoppas han kan åka snart igen ...:banana

Hårdrocksfestival låter som en alldeles utmärkt rehabilitering när du har fått en spricka i revbenet , hoppas att du är bra snart .

Inte är du gubbe än Harry , för mig är du bara barnet , kan det bero på hur gammal jag är ??

Skämt åsido , krya på dig , vi vill se dig på banan snart igen .

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Hej Micke, jag är gärna med i laget :hojsmilie men nicke går och väntar på svar från en tävling i tyskland som dom vill åka på.Avvakta någon dag till, har dom inte fått svar då så är Nicke med. Tråkigt att höra att kevin har gjort illa sig.

Låter kanon!

Men som sagt om vi blir 4 totalt (Kevin blir körbar & Nicke stannar) är det ju bara att vi delar upp oss på 2 lag? Blir vi 3 så kör vi ett 3 mannalag. Låter som en bra plan?

>>Harry!

Esch, nu ska du inte vara sån. Du får nog bestämma dig först om du ska ragga fruntimmer eller åka moped! :tungan

Jag själv har varit i Göteborg nu 4 dagar över helgen och krökat järnet.

Tränade cross här idag idag och det resulterade ju i......hjärtsvikt och nästan spya. Alltså för att bli snabb måste man kröka lite ibland! :tummenupp

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jag själv har varit i Göteborg nu 4 dagar över helgen och krökat järnet.

Tränade cross här idag idag och det resulterade ju i......hjärtsvikt och nästan spya. Alltså för att bli snabb måste man kröka lite ibland! :tummenupp

Är du i göteborg så får du ju hänga mä oss götar till Borås ida o träna lite motard!:tummenupp

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Är du i göteborg så får du ju hänga mä oss götar till Borås ida o träna lite motard!:tummenupp

Nää, jag va ju där nu i helgen som va!

Men ska neråt iochmed Falkenbergsracet. Åker kanske ner helgen innan. Får se! =)

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Hårdrocksfestival låter som en alldeles utmärkt rehabilitering när du har fått en spricka i revbenet , hoppas att du är bra snart .

Inte är du gubbe än Harry , för mig är du bara barnet , kan det bero på hur gammal jag är ??

Skämt åsido , krya på dig , vi vill se dig på banan snart igen .
TACK OLA du är ju för faan 60 år tänkte inte på det ..men vi är som om vi vore 40 eller nåt tror jag KRAM HARRY:krama

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Har alla som tänkt vara med anmält sig? Om inte, gör det!! :)
Kommer det inte in fler anmälningar finns det risk att vi måste ställa in. Det var en riktigt uppskattad tävlingsform förra gången så gå inte miste om chansen att få prova på någonting kul! Kom igen, anmäl sig! :tummenupp

Hur man går tillväga för att anmäla sig står här: http://www.supermotosweden.se/?p=1545

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Fick mailet idag. Tråkigt!

MEN kommer banan vara öppen Lördag för ordinarie träning???

Har även läst lite mer nu..

Vad brukar ord träningstider vara...

Onsdag??

Lörd. - Sönd. 10-14?

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Japp, som alla säkert vet blev det tyvärr inställt.

Ordinarie träningstider är tisdag 17-20 och lördag 9-14.

Som kompensation för de som anmält sig och hade siktet inställt på en Örebroresa kör vi halva priset i helgen, dvs endast 100 kr. :) Men självklart gäller det alla, även de som inte hade anmält sig.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Kanon.

Jag kommer på Lördag!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras