Bandit skrev:Fränt har du satt på dubbdäcken eller.....jag ska pyssla lite med hojen imorgon(KTM'en ska säljas) annars hade jag varit på
Fantomen skrev:Vad har du för ny hoj i sikte?
Blir det en blå?........
Bandit skrev:jepp har funderat på blått
LeSteve skrev:Gasgas EC300?
LeSteve skrev:Hur gick det Lilltobbe?
Jag försökta ta mig ner utan dubbdäck men det var för halt. Hann med att köra både framlänges, baklänges och lite på sidan innan jag ens kommit till Berghem. Fick puttra hem igen.
Nu åker dubbisarna på.
/Stefan
Lilltobbe skrev:Dubbdäck är för veklingar, de ska va lite spännande!
Har inte råd att nöta sönder dubbdäcken ja har.
Vi får vell se hur de går utan dubb!
En sådan kommer jag att köpa bara KTM:en får ny ägare. En kanonmaskin!LeSteve skrev:Gasgas EC300?
Skaffa 2 eller helst 3 däckjärn. Pressa ihop de gamla däcken å att de släpper från innerkanten på fälgen kan göras genom att trampa lös dem eller klämma ihop dem i en hyvelbänk. Stoppa in två järn med en dec emellan och bänd lös däcket stoppa in det tredje järnet och fortsätt bänd ta lös runt om. Ta ur slangen bänd av däcket helt. Om du har fälglås så släpp på bulten. Innan du monterar så lägg på nåt glidmedel på det nya däcket, däcksmörja, diskmedel, el liknande. Detta är mest för att däcket ska glida i rätt läge när du fått dit det och pumpar upp det. Men det underlättar även vid montering. Det kan vara lite strul när du lagt på ena sidan av däcket och lagt dit slangen och ska få ut ventilen genom hålet. Stopa in fingret från ena hållet och styr upp det med en trubbig mejsel genom fälghålet. Det är bara att däcksfysa på!! Lycka tillKawarider skrev:Måste prova att få dubbdäcken. Nu står både dom och hojen i garaget till ingen nytta. Hur jäkla bökigt är det att kränga om? Tycker att man hinner riva sej på dom bara man ska flytta runt dom i garaget!
En ec 300 är ett måste i en komplett mc-samling eller?RJ skrev:En sådan kommer jag att köpa bara KTM:en får ny ägare. En kanonmaskin!
Nja, har väl bara fått skavsår i öronen av Jonssons tjat om dess förträfflighet...gasgas skrev:En ec 300 är ett måste i en komplett mc-samling eller?
Nej jag har bara kört 125:an och 300:an.Bandit skrev:Har nån av er testat både EC 200 och EC 300...är det nån skillnad i smidighet eller är dem lika smidig men att 300'an bara har mer motor.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|