Kort uppdatering och några frågor.
Medlemskap i klubb är nu betalt och jag löste såklart även en licens (med försäkring) på Svemo.
Ett par nya Sidi dojor (crossfire 3) är införskaffade och jag måste nog kommentera hur smidiga de är trotts alla skydd. Riktigt sköna för de som har lite bredare fötter.
Köpt en uppsättning Bridgestone x31 (fram och bak) som känns riktigt bra. Stor skillnad mot skiten som satt på innan. Hahha.
Gamla
Nya
Luftfiltret var nog inte bytt på ett tag. (Förra ägaren).
Behöver även byta grepp och det verkar finnas hur många olika varianter som helst. Vad ska man tänka på?
En del najjar fast med ståltråd och andra limmar, vad är bäst?
Tagit bort allt onödigt som t ex blinkers, regplåt och en extra el-stam för besiktningen (med reglage). Får väl lägga dit det igen om det blir aktuellt men för ny så åkte det ner i mx lådan.
Nästa del är en ny hjälm.
Har en Fox v1 och känner att jag vill ha en bättre. Den passar mitt huvud bra så det är kanske bara att gå upp några snäpp? Andra förslag?
Timräknare.. En djungel, ett förslag på en bra som även visar varvet, skulle jag uppskatta. Tråd eller trådlös?
Om ni inte handlar på 24mx, vart köper ni då till mx/enduro?
Lindström racing verkar bra men de har ingen katalog på hemsidan. Nästan inget finns hemma och allt behöver beställas. Inget hinder i sig men det är lite lättare om man kan "checka i" och trycka på beställ.