Det finns flera bitar som påverkar här.
Laddtid är en sak, man kör tex inte 100-0 procents laddning utan snarare 80-20 eller någonstans däremellan (och helst i det lägre spannet) för att det skall gå så snabbt som möjligt. Gissningsvis har inte elhojarna kylda/värmda batteripack vilket medför mindre optimala laddtider.
Sedan är det förstås hastigheten, men det är nog inget större problem i Sverige.
Jag skulle kunna tänka mig att det med en Energica absolut skulle gå att köra en IBA, förutsatt att planeringen lyckas få in en optimal sträcka med laddare på rätt ställen. Någon har kört IBA med hojar under 125cc eller med Kawa 750 tvåtaktstrippel och den hade om jag minns rätt en effektiv räckvidd på dryga 10 mil mellan tankställena. På dryga 160 mil blir det många tankstopp och ett vanligt tankstopp får man räkna med minst 5 min från det att man svänger av till dess att man är uppe på vägen igen. Så om vi säger 10-12 min laddning var 15 mil eller så så borde man klara varvet runt. Nu har jag inte data på den exakta förbrukningen och laddkurva på DC-laddare men har man bara det så går det förstås att både räkna på och göra ett försök.
EDIT: Abetterrouteplanner har faktiskt Energica i sin databas.
Provade att planera Energica Eve Ribelle RS ungefär den slinga jag själv kört några gånger och den klarar inte den svängen under 24h, tiden blev 26:17 för 164,9 mil. 12 laddstopp och nästan 7,5h laddtid.
Nu är det ganska långt mellan laddarna i Lappland och det går säkert att få ned tiden med tätare placerade laddare och en sträcka optimerad för detta. Planeringen är ju minst halva nöjet.