Enkla groggar

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ge mig tips på enkla och GODA (inte jordens spritsmak) groggar. Schweppes har jag fördruckit mig på så annat emottas tacksamt!

ta en halv finlandia och så blandar du i en hel påse med wicks blue och låt det stå tills dom smält bort helt... hur gott som helst

Jag gillar GT men är du trött på Schweppes så vette faen...

Sveg the original:

-Ett glashembränt
-Lägg en sträng kaviar runt glasets kant
-Ta en korvskiva (delins eller siljans), skär en slits och häng den över kanten.

Njut.

.

Lurch skrev:
2253701 Jag gillar GT men är du trött på Schweppes så vette faen...

Sveg the original:

-Ett glashembränt
-Lägg en sträng kaviar runt glasets kant
-Ta en korvskiva (delins eller siljans), skär en slits och häng den över kanten.

Njut.

.

GT är okej. Tonic är lugnt, men Schweppes andra är jag lite allergisk emot (Russian, Lemon, nån ny grape (?!) som smakar som Lemon/russian...)

Ca en femtedel till en fjärdedel med sprit (vodka, hemkört eller liknande). Fyll upp glaset med Sprite Zero tills det är nästan fullt. Sedan toppar du det med en liten skvätt energidryck (Red Bull eller liknande) och rör om lite.

Det är viktigt att det är Sprite Zero eller motsvarande lightläsk. Den artificiella sötningen tar udden av spritsmaken. Energidrycken har man för att ta bort de sista resterna av spritsmak.

Splash!
1 del AIVY vodka
Fyll upp med Sprite
Pressa i färsk lime

eller

Bacardi Razz med sprite

En Flatline shot brukar fungera

1 shot glas 6cl
ca 3cl sambucka
litet lager tabasco ca 2mm tjockt
ca 3cl taquila

sen e det bar shotta vidare :tummenupp

annars har man ju vaniljvodka lime och 7up funkar

vodka, appelsour sprite guanbano jos (söt)

jäger och redbull

vodka redbull

efter dessa så skit i virket kör rakt av :)

Last edited:
Gin&tonic
Gin&juice
Gin sea breeze
- Gin 8cl
- tranbärsjuice
- Grapefruktjuice (helst den i burk som dom har på krogen)
Vodka soda -med lime
Bacardi razz -vichy lingon/lime
En flaska billigt vitt vin, och ett gäng cider 7.5% -fattig skumpa med bra mos ;)

Esquire skrev:
2253775 Ca en femtedel till en fjärdedel med sprit (vodka, hemkört eller liknande). Fyll upp glaset med Sprite Zero tills det är nästan fullt. Sedan toppar du det med en liten skvätt energidryck (Red Bull eller liknande) och rör om lite.

Det är viktigt att det är Sprite Zero eller motsvarande lightläsk. Den artificiella sötningen tar udden av spritsmaken. Energidrycken har man för att ta bort de sista resterna av spritsmak.

Om du tar en femtedel sprit kontra och sedan 4 femtedelar groggvirke så smakar det inte ens sprit om virket består av vatten! En grogg är MINST en fjärdedel sprit, ska du använda fler spritsorter så får man ta lite mindre av varje, bara den totala mängden sprit är minst en fjärdedel.
Screwdriver tex, dessa blandar du med fördel 40/60 och med rätt Juice så funkar även 50/50.
Whiskey och cola, 30/70 minst
Rom och cola, 40/60 funkar bra om det inte är vit rom, då kan du blanda bäst fan du vill men drick inte.

Mitt drinktips för dagen är: En 6:a Bacardi Apple i ett highball, en isbit, toppa med Sprite (7UP om du vill lyxa till det) och nåt att röra med. Ruskigt läskande drink, smakar ingen sprit och man blir full.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick