Har en föreställning (förhoppning) om att runt 500:- till 1000:- räcker.
Nyckelord: Nybörjargura, men som ändå inte faller ihop när man packar upp den.
Man kan säga som så att allt är i den prisklassen är samma sak.
De som jobbar i musikaffärerna säger dock att det bara finns en anledning till att de tar in Fenders svarta 1000-kronorsgura, och det är för att den säljer. I övrigt står den sig dåligt gentemot t.ex Cort för samma pris eller några hundra över.
Ska du handla billigt får du göra det begagnat.
Sen får du också ha i åtanke att resonemanget med att köpa billigt att lära sig på inte håller fullt ut.
Ungefär samma sak som att köpa en obehagligt dålig hoj som förstacykel för att lära sig och "känna om man gillar" på.
Man blir inte så sugen. Du förstår vad jag menar. Det gäller att hitta en balans mellan pris och behov.
Om ingen av er vill spela kan ni ju alltid hänga den på väggen som dekoration, alternativt köpa nåt som inte tappar hela sitt värde omedelbart när kassan sagt kling, så ni kan sälja den. Cort till exempel tar musikaffärer inte ens i inbyte om du vill byta upp dig och använda din gamla som dellikvid. Även om det är välgjorda grejer när du köper den så är den omöjlig att bli av med för priser som inte är ren välgörenhet.
http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=19577&artno=170766
Den här tycker jag var trevlig den lilla stund jag hann känna.
Visa den inte för din kvinna om du själv inte gillar den, hon kommer säkert aldrig släppa till förrän hon får köpa just den och ingen annan.
Jag har aldrig haft en dyr gitarr, bara nonames och kopior.
Sen köpte jag en Gibson Les Paul.
Har aldrig ens rört en billig gitarr igen.