Envis som få

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
Äntligen äntligen är MC-kortet bärgat!!!!! :banana

Klotade på väg till första uppkörningen och på den vägen är det.....

Men nu är det dags för att köpa en ny hoj!!!

Några förslag ?? Vill ha en sportig hoj, men inte betala galet mycket i försäkring......

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen och stort grattis!

Vill du inte betala massor i försäkring är kåplösa sporthojar att rekommendera. Sen beror det på hur gammal du är och var du bor. Men kolla på yamaha FZ, honda CB, kawasaki Z, mm. Lycka till!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Sportigt och billig försäkring är det en nakenhoj eller Streetfighters som dom också kallas som gäller! :) jag betalar för min 11.500 ca och 2000 i självrisk med helförsäkring. jag bor ute i nacka och är 24 så det är rejält mkt bättre än om jag skulle ha haft "samma" modell men med kåpor och betala 25 minst per månad och säkert upp mot 20-30 i självrisk! :)

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
Mm, det var ungefär de hojarna jag hade funderat på också....

Är "vuxen" och bor i Stockholm, men jag antar att åldern är på "min sida" i de här sammanhangen :hihi

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Välkommen och stort grattis!!

Det är svårt att ge råd om vilken hoj du ska köpa eftersom alla gillar olika liksom. Ta först reda på vilken motorkaraktär du gillar. Ska det vara v-twin, rad4a eller vad? Prova lite olika motorer och efter det kan du gå in på finliret med att välja hoj. :)

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tja, jag kan säkert tala om vad du borde ha, men det kommer absolut inte att vara vad du vill ha.
Hoj köper man med hjärtat, inte hjärnan.
Provkör allt du hittar(och dom låter dig prova) sen köper du den som du fastnar för.
Antagligen kommer du ändå att byta efterhand, när du upptäcker något ännu roligare som du tycker passar dig ännu bättre..och så fortsätter det.
Men visst.. Street Triple 675 eller Speed Triple 1050 kanske? Street:en är ju lite mindre och mer lätthanterlig att börja med kanske.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Några förslag ?? Vill ha en sportig hoj, men inte betala galet mycket i försäkring......
Mina två, sukkan och trajan är utvalda för inte "galet mycket i försäkring", inte galet dyra att köpa in.
Men generellt, kolla på hojar från 2002 och äldre, 10 år gamla.
De kostar inte mycket. Så jag kör halvförsäkrat. Gå nått sönder lagar jag det själv.
Vill ju inte ha hojen stående hos nån MC-firma tills säsongen är slut och det är dags ta försäkringsskadorna.
En moped jag hade helförsäkrad lämnade jag in i november och fick tillbaka i mars.
4 månader under lågsäsong för att byta styrlager och gaffeln. Och skadorna var inte värre än att jag inte märkt dom, hade ingen aning om att moppen var skadad. Den skulle in för 100mils service och jag körde den till MC-firman. En helt vanlig åktur.

Last edited:

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
Money ; Japp jag är tjej med hojkort! Men.... länken du föreslår funkar inte...... (Member of the Pink Ladies...)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Köp en Yamaha FZR1000R, Kawasaki ZXR750 eller en Honda CBR900RR Fireblade från 1992 eller snart 1993 och klassikerförsäkra dem så behöver du aldrig oroa dig över försäkringskostnaden :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Money ; Japp jag är tjej med hojkort! Men.... länken du föreslår funkar inte...... (Member of the Pink Ladies...)

Är du säker? Den funkar när jag klickar på den, men det är en sluten grupp så du måste "söka" in i gruppen. Annars så sök på facebook efter den. Bara att klicka gå med så släpper vi in dig. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping