ER-6n mot Hyosung Comet GT650?

vågavägrakåpa

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Dalby
Hoj
VX 800 -91, TRX850 -96 (såld)
Återfallsknutte som behöver lite tips och råd!
ER-6n mot Hyosung Comet GT650? Är de jämförbara körmässigt, komfort, prestanda m.m. Har någon gjort en jämförelse/test, inte bara på pappret utan på gatan? Prisskillnaden har jag redan noterat, 45K för en sprillans ny Hyosung 2006 mot 58K för en ER-6n 2006! Är ER-6an värd 13K mer?
 

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Karlskoga - åsen
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
vågavägrakåpa skrev:
2510392 Återfallsknutte som behöver lite tips och råd!
ER-6n mot Hyosung Comet GT650? Är de jämförbara körmässigt, komfort, prestanda m.m. Har någon gjort en jämförelse/test, inte bara på pappret utan på gatan? Prisskillnaden har jag redan noterat, 45K för en sprillans ny Hyosung 2006 mot 58K för en ER-6n 2006! Är ER-6an värd 13K mer?

Jag hade satsat på en ER-6!! Provade en hoysung och den kändes inte trygg... :)
ER-6an har ju fått bra recensioner
 

st1gmata

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda vtr1000 Firestorm
vågavägrakåpa skrev:
2510392 Återfallsknutte som behöver lite tips och råd!
ER-6n mot Hyosung Comet GT650? Är de jämförbara körmässigt, komfort, prestanda m.m. Har någon gjort en jämförelse/test, inte bara på pappret utan på gatan? Prisskillnaden har jag redan noterat, 45K för en sprillans ny Hyosung 2006 mot 58K för en ER-6n 2006! Är ER-6an värd 13K mer?

Både jag o min polare har Hyosungen, tycker den är trygg iaf, verkligen mycket hoj för pengarna. Har inte personligen kört er-6 men vad jag hört så ska dom prestera ungefär lika. 13 K kan man göra mycket för!!!
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Eller så lägger du till 5,000 och får en Yamaha FZ6-n. Dubbelt så många cylindrar, dubbelt så snygg...
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Nu kommer alla tro att jag är partisk för att jag har en er-6n vilket jag inte är men har kört Hyosungen en del oxå o de enda jag kan säga till fördel för Hyosungen är att den kanske är lite piggare men annars skulle jag vilja säga att allt är bättre på er-6:an. men det lättaste är väl att prova båda o bilda en egen uppfattning.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vad jag hört har hyosung en stålram som gärna rostar?
SV650 motorn är trevlig iaf!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
-PLM- skrev:
2617369 Vad jag hört har hyosung en stålram som gärna rostar?
SV650 motorn är trevlig iaf!
snart kommer nån o skriker att de inte är en sv motor :D
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nya kommande koreanen
 

Bifogat

  • Hyosung_comet_650_07.jpg
    Hyosung_comet_650_07.jpg
    64.6 KB · Visningar: 737

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
ozeo skrev:
2617376 snart kommer nån o skriker att de inte är en sv motor :D

Behöver ju inte skrika om det men det kan ju
vara bra att veta.
Vad jag vet så passar inte en del raktöver mellan
SV och huosang men de ser ju väldans lika ut exteriört!
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
R2 skrev:
2617382 nya kommande koreanen

Var ju riktigt snygg!
De borde betala förstås betala licens- o copyrightpengar till såväl Suzuki o Ducati för den snygga ramen - kombinationen av fackverk och den centrala alu-plattan ser kompetent ut...
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
En arbetspolare köpte Hyosung (dock glidaren). Efter 2 v började det dyka upp rost härodär.
När han efter 1 mån inkörning började gasa hände ingenting, hästarna verkade vara
nån annanstans. Sen provkörde han Kawan och upptäckte vissa skillnader :D

Sålde tillbaka Hyosung m 20.000:- i förlust och köpte Kawan fr samma handlare.
/u
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
En Hyosung är nästan osäljbar, så ekonomin med den typen av hojar faller pga detta.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Du kan inte mena att du tvivlar...
Har redan sett ett par st skräckexempel på hyosunger som vill ha hela ramarna blästrade och omlackerade.

ER6= Riktigt trevlig hoj.

13000kr är inget om du tittar på andrahandsvärdet.
Kawan verkar inte sjunka just ngt, medans hyosungerna faller som satan fast dom redan är så billiga.
Inget gott tecken.
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Jag är på jakt efter en '03> SV650. Eftersom man inte har allt för mycket pengar har man såklart sneglat på GT650:n. Provkörde en GT650 utrustad med slip-on och herrejävlar vad den lät fint. Riktigt lättmanövrerad också, så man blev smått förälskad direkt. Men efter lite undersökningar på nätet så är jag tveksam om man verkligen ska ha en. Motorhaverier, rost och kasst andrahandsvärde :(
 

vågavägrakåpa

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Dalby
Hoj
VX 800 -91, TRX850 -96 (såld)
Ringo skrev:
2617754 Jag är på jakt efter en '03> SV650. Eftersom man inte har allt för mycket pengar har man såklart sneglat på GT650:n. Provkörde en GT650 utrustad med slip-on och herrejävlar vad den lät fint. Riktigt lättmanövrerad också, så man blev smått förälskad direkt. Men efter lite undersökningar på nätet så är jag tveksam om man verkligen ska ha en. Motorhaverier, rost och kasst andrahandsvärde :(

Har numera testat både Hyosungen och Er6an och följande har jag att säga om de bägge:

Hyosungen låter underbart med det slipon som satt på testjojen och vilka feta förgasarsmällar det blev vid gasavslag!!! motorn låter och går riktigt friskt vid fullt gaspådrag, men vid jämn fart i 50 och 70 var det en pina, den ryckte och hackade, kan dock bero på att den inte var injusterad efter sliponbytet, men det var ju trots allt en testhoj från firma, så den borde varit insällld ordentligt kan man tycka! Frambromsen var inte heller något vidare, lite oprecis och den låg även emot, gnisslade och lät. Annrs var den riktigt kul. Sen vet man ju inte om mótorn håller 1000 mil ellermer och jag vet heller ingen hoj som gått så mycket så köpet känns aningen riskfyllt.... men jag gillade den!

ER6an fick mig att känna "vill ha!"....den är otroligt smidig, rapp och pigg i motorn, men den går också lite ryckigt i jämn fart i 50 och 70 (Leo vince satt på). Kanske går den här typen av "lite hårdare trimmade" twinnar lite ryckigt? jag har inte märkt det speciellt mycket på några av de andra 8 twinnar jag haft i mitt liv. I vilket fall gillade jag den starkt och kommer tids nog att köpa en ER6a. Enligt mitt tycke en perfekt "lagomhoj" som även är jäkligt fin att se på, åtminstone den gula och orange och eventuellt den svarta, men jag kan som vissa andra inte riktigt förstå varför ramen ska vara guldfärgad eller "bordellvinröd" som den är på den silvriga.

Förresten... Man kan få en ER6 -06 med 500 mil för kring 40K i Tyskland, kanske man ska ta sig en tur ner???
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Hyosung-cometen tyckte jag om att köra. Men det blev en Fazer istället, för maxlasten på koreanen var bara 75 kilo, och då innebär det att jag inte får köra den, för föraren ingår väl i lasten när det gäller hojar?!? Hursomhelst hade Fazern 100 kilo mer last till godo... och är man tourer med tant så är man.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top