Ringo skrev:
2617754 Jag är på jakt efter en '03> SV650. Eftersom man inte har allt för mycket pengar har man såklart sneglat på GT650:n. Provkörde en GT650 utrustad med slip-on och herrejävlar vad den lät fint. Riktigt lättmanövrerad också, så man blev smått förälskad direkt. Men efter lite undersökningar på nätet så är jag tveksam om man verkligen ska ha en. Motorhaverier, rost och kasst andrahandsvärde
Har numera testat både Hyosungen och Er6an och följande har jag att säga om de bägge:
Hyosungen låter underbart med det slipon som satt på testjojen och vilka feta förgasarsmällar det blev vid gasavslag!!! motorn låter och går riktigt friskt vid fullt gaspådrag, men vid jämn fart i 50 och 70 var det en pina, den ryckte och hackade, kan dock bero på att den inte var injusterad efter sliponbytet, men det var ju trots allt en testhoj från firma, så den borde varit insällld ordentligt kan man tycka! Frambromsen var inte heller något vidare, lite oprecis och den låg även emot, gnisslade och lät. Annrs var den riktigt kul. Sen vet man ju inte om mótorn håller 1000 mil ellermer och jag vet heller ingen hoj som gått så mycket så köpet känns aningen riskfyllt.... men jag gillade den!
ER6an fick mig att känna "vill ha!"....den är otroligt smidig, rapp och pigg i motorn, men den går också lite ryckigt i jämn fart i 50 och 70 (Leo vince satt på). Kanske går den här typen av "lite hårdare trimmade" twinnar lite ryckigt? jag har inte märkt det speciellt mycket på några av de andra 8 twinnar jag haft i mitt liv. I vilket fall gillade jag den starkt och kommer tids nog att köpa en ER6a. Enligt mitt tycke en perfekt "lagomhoj" som även är jäkligt fin att se på, åtminstone den gula och orange och eventuellt den svarta, men jag kan som vissa andra inte riktigt förstå varför ramen ska vara guldfärgad eller "bordellvinröd" som den är på den silvriga.
Förresten... Man kan få en ER6 -06 med 500 mil för kring 40K i Tyskland, kanske man ska ta sig en tur ner???