Swedie skrev:2587168Troligen inte förrän mötet på SO-banketten.
OK ! Kan inte gå på so-festen.......skall in å operera bort lite skrot i ryggen !!
Swedie skrev:2587168Troligen inte förrän mötet på SO-banketten.
Neutral skrev:2586143Det blir det ju ändå, cupen går ju om den blir av i SP-klassen så du kommer att ha Suzuki RGV250, Aprilia RS250, Kawa ER6, Suzuki SV650 m m på banan samtidigt.
Man slutar väl inte tävla med varandra för att man har olika sorters mc? Alla vill först över mållinjen.Gamebox skrev:2587352Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.
Gamebox skrev:2587352Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.
crasypete skrev:2587514jag vet inte om jag miss uppfattade dig, men de e väl just det dom gör!!
tävlar i samma mästerskap alltså!! de e nog inte beroede på vilken hoj du har,
alla ska tävla om samma poäng..
Gamebox skrev:2588174Det är nog jag som har missuppfattat det hela.
Men kör de olika sorternas samtidigt på band och om olika mästerskaps poäng, så tror jag inte det kommer att bli så bra racing. För vem riskerar att åka omkull när en annan sorts hoj försöker köra om.
Men köra alla för samma mästerskap poäng så gör man det lite svårare för en omkörning.
Sen är det lättare för publiken om alla som kör på banan tävlar om samma sak!
jian skrev:2588445Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...
Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....
Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...
jian skrev:2588445
Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...
jian skrev:2588445Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...
Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....
Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...
jontobee skrev:2588522Jag förstår dig på fler än ett vis? Det blir BILLIGT å det är ENKELT för oss som inte är fullskitna med tid å pengar. en utmärkt inkörningsport.vill man mer så finns ju klasser för de!?
Jag la ut en tråd om detta i motard men den drog iväg den med
Men vem vet det kanske kommer en liten birka/sveacup liknande fina kvällar i huvudstaden område till våren för motarder
xrperra skrev:2588662När det snackas om ER6 och SV 650,är det bara nya hojar
vi snackar om eller kan man köra riktig budget och handla tex en SV
från 99 och gasa med.Går ju faktiskt att hitta fina exemplar under
30 papp och effekt o chassimässigt skiljer det inte mycket mot en ny
MagnusK skrev:2588569Kanske dum fråga men varför fokuseras det så mycket på just er6 och vad som ska vara tillåtet i er6 cupen när det är SP som man skall tävla i, lägg krutet på klassen som faktiskt alla ska följa reglementet i och låt hojvalet vara öppet. Jag är osäker på om Svemo ens tillåter regndäck i SP till nästa men framförallt alla andra modifieringar som det pratas om?
Edit:
Det ska bli spännande att se Svemos svar och själv hoppas jag givetvis att man får använda regndäck vid wetrace men resten hmm nä, standard ska vara standard. Tanken med klassen är väll att den ska vara en billig inkörsport till roadracing inte till för Aförare att leka i?
kanonbra att du drar i dettaflykay76 skrev:2592092Härligt med så mycket intresse!
SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)
ser ut som du citerar en skrivelse från svemo, men blandar in ditt eget tyckande.flykay76 skrev:2592092Härligt med så mycket intresse!
SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)
Det är även skrivet på att klassen endast är för B-förare.
Detta skall dock ses över och jag hoppas att det blir en ändring och att det kan finnas möjlighet att det även är öppet för A-förare som det har varit i år.
Man får byta styre (till motsvarande ungerfärlig org. böj).
Man får byta fotpinnar, valfri modell (motivering att anpassa förare).
Man får INTE byta avgassystem. (detta tycker jag är ok)
Jag ska lämna in en skrivelse å branschens vägnar att man ska få byta gaffelfjädrar med motivering säkerhet.
Skulle detta godkännas blir det lika för alla dvs. även RS250 förare får byta fjädrar.
Kawasaki och är med och det kommer under vintern att jobbas utförligare hur ER6 cupen ska fungera samt hur vilkoren och priserna ser ut.
Jag jobbar även med andra leverantörer och det ser ut att kunna bli mycket förmånliga erbjudanden även på personlig utrustning.
Givetvis kommer det att tillhandahållas däck till bästa priser.
Detta är allt för nu... återkommer snart igen.
R2 skrev:2592148ser ut som du citerar en skrivelse från svemo, men blandar in ditt eget tyckande.
ser illa ut, promota gärna dina egna intressen men håll isär grejorna nu.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |