ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Neutral skrev:
2586143 Det blir det ju ändå, cupen går ju om den blir av i SP-klassen så du kommer att ha Suzuki RGV250, Aprilia RS250, Kawa ER6, Suzuki SV650 m m på banan samtidigt.

Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gamebox skrev:
2587352 Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.
Man slutar väl inte tävla med varandra för att man har olika sorters mc? Alla vill först över mållinjen.
 

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
Gamebox skrev:
2587352 Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.


jag vet inte om jag miss uppfattade dig, men de e väl just det dom gör!!
tävlar i samma mästerskap alltså!! de e nog inte beroede på vilken hoj du har,
alla ska tävla om samma poäng..
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
crasypete skrev:
2587514 jag vet inte om jag miss uppfattade dig, men de e väl just det dom gör!!
tävlar i samma mästerskap alltså!! de e nog inte beroede på vilken hoj du har,
alla ska tävla om samma poäng..

Det är nog jag som har missuppfattat det hela.

Men kör de olika sorternas samtidigt på band och om olika mästerskaps poäng, så tror jag inte det kommer att bli så bra racing. För vem riskerar att åka omkull när en annan sorts hoj försöker köra om.
Men köra alla för samma mästerskap poäng så gör man det lite svårare för en omkörning.
Sen är det lättare för publiken om alla som kör på banan tävlar om samma sak!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De kommer ju köra om poängen i Sport Production men sedan verkar det som om det även kommer att vara en ER6 Cup. Prio ett blir ju att vinna hela tävlingen och därigenom även vinna ER6 cupen.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Gamebox skrev:
2588174 Det är nog jag som har missuppfattat det hela.

Men kör de olika sorternas samtidigt på band och om olika mästerskaps poäng, så tror jag inte det kommer att bli så bra racing. För vem riskerar att åka omkull när en annan sorts hoj försöker köra om.
Men köra alla för samma mästerskap poäng så gör man det lite svårare för en omkörning.
Sen är det lättare för publiken om alla som kör på banan tävlar om samma sak!


ok har du sett pojk-fotboll? När alla små ungar springer i en stor crirkel efter bollen? Alla vill ha den, det är lite så i RR med alla vill över linjen först. Man skiter ganska så mycket i om det är en RS eller en SV framför MAN SKA OM DEN DÄR LILLLA FJOLLAN annars så tävlar man inte i RR.

björn
 
Last edited:

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...

Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....

Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
jian skrev:
2588445 Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...

Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....

Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...

Tävlar du själv eller har du tävlat? Om du inte har tävlat förstår jag ditt uttalande, annars gör jag det inte!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jian skrev:
2588445
Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...

intressantast kanske ur kraschsynpunkt.
Regndäck skall tillåtas... för det är sjukt att släppa ut 125 junior och 250 sp på gatdäck i spöregn under en tävling. Det är ju som gjort för att krascha. Det är varken billigt eller kul.
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
jian skrev:
2588445 Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...

Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....

Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...

Jag förstår dig på fler än ett vis? Det blir BILLIGT å det är ENKELT för oss som inte är fullskitna med tid å pengar. en utmärkt inkörningsport.vill man mer så finns ju klasser för de!?
Jag la ut en tråd om detta i motard men den drog iväg den med:va

Men vem vet det kanske kommer en liten birka/sveacup liknande fina kvällar i huvudstaden område till våren för motarder:va :näsblod :D

jontobee skrev:
2588522 Jag förstår dig på fler än ett vis? Det blir BILLIGT å det är ENKELT för oss som inte är fullskitna med tid å pengar. en utmärkt inkörningsport.vill man mer så finns ju klasser för de!?
Jag la ut en tråd om detta i motard men den drog iväg den med:va

Men vem vet det kanske kommer en liten birka/sveacup liknande fina kvällar i huvudstaden område till våren för motarder:va :näsblod :D

Hur vågar du säga så :mad: du måste ju vara knäpp:D
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Kanske dum fråga men varför fokuseras det så mycket på just er6 och vad som ska vara tillåtet i er6 cupen när det är SP som man skall tävla i, lägg krutet på klassen som faktiskt alla ska följa reglementet i och låt hojvalet vara öppet. Jag är osäker på om Svemo ens tillåter regndäck i SP till nästa men framförallt alla andra modifieringar som det pratas om?

Edit:

Det ska bli spännande att se Svemos svar och själv hoppas jag givetvis att man får använda regndäck vid wetrace men resten hmm nä, standard ska vara standard. Tanken med klassen är väll att den ska vara en billig inkörsport till roadracing inte till för Aförare att leka i?
 
Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
När det snackas om ER6 och SV 650,är det bara nya hojar
vi snackar om eller kan man köra riktig budget och handla tex en SV
från 99 och gasa med.Går ju faktiskt att hitta fina exemplar under
30 papp och effekt o chassimässigt skiljer det inte mycket mot en ny:va
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
xrperra skrev:
2588662 När det snackas om ER6 och SV 650,är det bara nya hojar
vi snackar om eller kan man köra riktig budget och handla tex en SV
från 99 och gasa med.Går ju faktiskt att hitta fina exemplar under
30 papp och effekt o chassimässigt skiljer det inte mycket mot en ny:va


det ska inte vara några problem alls. om det går igenom är det ju 650cc twin som gäller inte årsmod
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
MagnusK skrev:
2588569 Kanske dum fråga men varför fokuseras det så mycket på just er6 och vad som ska vara tillåtet i er6 cupen när det är SP som man skall tävla i, lägg krutet på klassen som faktiskt alla ska följa reglementet i och låt hojvalet vara öppet. Jag är osäker på om Svemo ens tillåter regndäck i SP till nästa men framförallt alla andra modifieringar som det pratas om?

Edit:

Det ska bli spännande att se Svemos svar och själv hoppas jag givetvis att man får använda regndäck vid wetrace men resten hmm nä, standard ska vara standard. Tanken med klassen är väll att den ska vara en billig inkörsport till roadracing inte till för Aförare att leka i?

Vi hade möte i SP klassen i samband med Sviesta SM om bland annat regndäck. Svaret vi fick av Sköld var att om bara vi förare var överens om det så skulle inte regndäck vara några problem att tillåta.

/Pär (nu med the i husvagnen)

Edit. Mycket tjat om att det går åt däck. Gör som jag, kör hela säsongen på samma set. Det går.
Det började sladda lite i sista deltävlingen på Falken men där gjorde jag också mitt bästa resultat på hela säsongen.
Summa summarum kör en lätt tvåtaktare och håll kostnaderna nere.:D
 
Last edited:

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Kungälv
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Oj oj oj vilket uppsving det verkar bli för sp klassen nästa år :tummenupp

Skall bli kul att spöa skiten ur alla ni med 4 takt :yoparty

Vilka startfält det kommer att bli.. I år var vi mellan ca 20 -25 startande och skall man lägga till alla som vill / skall köra 2 takt å 4 takt kommer det att växa till det dubbla...
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Svemo beslut

Härligt med så mycket intresse!

SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)

Det är även skrivet på att klassen endast är för B-förare.

Detta skall dock ses över och jag hoppas att det blir en ändring och att det kan finnas möjlighet att det även är öppet för A-förare som det har varit i år.

Man får byta styre (till motsvarande ungerfärlig org. böj).
Man får byta fotpinnar, valfri modell (motivering att anpassa förare).
Man får INTE byta avgassystem. (detta tycker jag är ok)

Jag ska lämna in en skrivelse å branschens vägnar att man ska få byta gaffelfjädrar med motivering säkerhet.
Skulle detta godkännas blir det lika för alla dvs. även RS250 förare får byta fjädrar.

Kawasaki och är med och det kommer under vintern att jobbas utförligare hur ER6 cupen ska fungera samt hur vilkoren och priserna ser ut.

Jag jobbar även med andra leverantörer och det ser ut att kunna bli mycket förmånliga erbjudanden även på personlig utrustning.

Givetvis kommer det att tillhandahållas däck till bästa priser.

Detta är allt för nu... återkommer snart igen.

:tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
flykay76 skrev:
2592092 Härligt med så mycket intresse!

SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)
kanonbra att du drar i detta:tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
flykay76 skrev:
2592092 Härligt med så mycket intresse!

SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)

Det är även skrivet på att klassen endast är för B-förare.

Detta skall dock ses över och jag hoppas att det blir en ändring och att det kan finnas möjlighet att det även är öppet för A-förare som det har varit i år.

Man får byta styre (till motsvarande ungerfärlig org. böj).
Man får byta fotpinnar, valfri modell (motivering att anpassa förare).
Man får INTE byta avgassystem. (detta tycker jag är ok)

Jag ska lämna in en skrivelse å branschens vägnar att man ska få byta gaffelfjädrar med motivering säkerhet.
Skulle detta godkännas blir det lika för alla dvs. även RS250 förare får byta fjädrar.

Kawasaki och är med och det kommer under vintern att jobbas utförligare hur ER6 cupen ska fungera samt hur vilkoren och priserna ser ut.

Jag jobbar även med andra leverantörer och det ser ut att kunna bli mycket förmånliga erbjudanden även på personlig utrustning.

Givetvis kommer det att tillhandahållas däck till bästa priser.

Detta är allt för nu... återkommer snart igen.

:tummenupp
ser ut som du citerar en skrivelse från svemo, men blandar in ditt eget tyckande.
ser illa ut, promota gärna dina egna intressen men håll isär grejorna nu.
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
R2 skrev:
2592148 ser ut som du citerar en skrivelse från svemo, men blandar in ditt eget tyckande.
ser illa ut, promota gärna dina egna intressen men håll isär grejorna nu.


Ursäkta, men jag förstår verkligen inte vad du menar.

Nr. 1
Jag har citerat en representant för SVEMO

Nr. 2
Visst tycker jag att man borde få ha andra fjädrar, regn däck mm.
Och jag ska göra vad jag kan för att se till att detta blir möjligt.

Nr. 3
Vad ser illa ut?

Nr. 4
Mina egna intressen? Tror du jag tjänar pengar på denna grejen? Tror du jag vill köra ER6 så mycket så jag väljer detta före Superstock?

Tyvärr, hinner jag innte vänta på dina svar idag utan ser fram emot det imorgon. Kanske det vore bäst att vi tar det på PM. Men vi kan ju göra ett försök i tråden först.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top