ER6-tråden

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Africa Twin och olika projekt hojar :)
47422_4214327394689_1581817889_n.jpg

Min er6a med massa lul lul.
Bromsad till 71 hk på slangen så brummar på fint.
Han bara köra 90 mil innan vintern kom men nöjd än så länge. :tummenupp:tummenupp

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
292997_3889079143686_2000800307_n.jpg

Mappad i bänk
KN insatsfilter
Match portad topp
akrapovic slipon
Tror han mixtrat något med spjälet oxå.

Sen sitter där ölins fram fjädrar.
Kraschpukar
Cross styre
Stålomspuna slangar
Agresivare belägg
Mindre framdrev (14 tror jag de var)
Kåpa över sadel
Min blinkers o skyllthållare (kawa) bak

De e vad jag vet o mins nu :p
Gött ljud o helt okej drag upp till 170 sen blir de rätt segt
Skaförsöka testa en orginal till våren så man kan se om skillnad finns.
Man får hänga på styret vid fullt mellan 1 o 2 när man växlariallafall för o inte få upp framhjulet för långt..

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
Duger er6an att åka bana med?
Är det mest på rakorna man tappar eller hur är det?
Har varit inne på sporthoj men efter kollat försäkring på en er6 så funderar jag mycket på en sådan..

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Duger er6an att åka bana med?
Är det mest på rakorna man tappar eller hur är det?
Har varit inne på sporthoj men efter kollat försäkring på en er6 så funderar jag mycket på en sådan..

Verkar funka bra?
_MG_1966w.jpg

Andreas RF

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Triumph Street triple r -10 Tidigare Kawasaki Z750. Kawasaki Er6n. Yamaha R1. Suzuki RF600r Suzuki RG125
Hej jag köpte en Er-6n årsm -07 med leovince monterat. Tycker den går väldigt oljämt och ryckigt vid ca 3000 varv typ i låg fart. Har ej provat att montera orginal ljuddämparen för att se om det löser problemet. Gissar på att det kan bero på att bränsleinsprutningen ej är korekt inställd. Därför undrar jag om någon annan här har haft liknande problem och ifall det hjälpt med powercommander? Eller beter dom sig helt enkelt så i motorkaraktären även med orginalburken på? Har läst att en del haft liknande problem men ingen som med säkerhet skrivit att det hjälpt med pc. Någon som vet? Mvh

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Min er6f med powercommander och slipon upplevde jag gick ryckigt runt 3000. Jag bytte till allt orginal och fick en jämnare gång och ett ljud som passade hojen.

Polarvargen

Även gubbar kan åka RR
Gick med
9 Apr 2011
Hoj
Kawaski ZZR 1400,Honda CBR 1000f 1987, Honda CBR 1000f -87 RR och Honda CBR 1000f 1994
Du ska lämna in den till någon som har en provbänk och få den mappad om du vill att den ska gå bra.

Hej jag köpte en Er-6n årsm -07 med leovince monterat. Tycker den går väldigt oljämt och ryckigt vid ca 3000 varv typ i låg fart. Har ej provat att montera orginal ljuddämparen för att se om det löser problemet. Gissar på att det kan bero på att bränsleinsprutningen ej är korekt inställd. Därför undrar jag om någon annan här har haft liknande problem och ifall det hjälpt med powercommander? Eller beter dom sig helt enkelt så i motorkaraktären även med orginalburken på? Har läst att en del haft liknande problem men ingen som med säkerhet skrivit att det hjälpt med pc. Någon som vet? Mvh

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Hej kolla om din pair-valve är pluggad om inte så plugga den. Minskar avgassmällar. Att den går ryckigt beror i huvudsak på att den går för magert. Skaffa en power commander och en 02 -eliminator och gå till någon som inte bara smackar i en mapp o kör lite på 100 % trottel. En som kan detta är Andersson Turbo i väsby, en bit att åka men du blir garanterat nöjd. Jag har själv ägt en er6 med slipon och en bra mappning och den motorn gick riktigt bra.

Till Agne om din gick ryckigt så var det nog tyvärr ingen seriös mappning på den. En bra mappad går inte ryckigt.

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
13010005.jpg

Det här är vad jag har kvar att sälja till er-6an från min gamla. Ge mig bud på det ni vill ha men jag kommer inte skänka bort sakerna, jag har själv betalat vad det kostar hemma i sverige förutom på handtagen. De kommer från Ebay.

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Jag hittade även ett helt nytt 14T drev i gömmorna. Passar bra om man enklare vill få upp den på bakhjulet :banana
Bud gäller här också

Last edited:

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Har ett parexakt lika dana handtag som ovan men guld eloxerade.
Köpte fel färg så kan sälja dessa om någon e i tresserad..

Vad gäller mappningen såe de ju bara o kolla min före o efter kurva
så förstår man att de kan bli märkligt utan mapp.

Mapp på bänk är de bästa och några "grund" mappar som vissa lägger in är inte samma sak.
Då de e större skillnad motor till motor än vad man kan tro..

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Jag är sugen på en ny regplåtshållare till min hoj. Hittade en här. Om någon annan har bytt så dela gärna med er vart ni har köpt en sådan :).

LinusE

Linus på Linjen
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Nästan samma dilemma vill få bort den fula skyltbelysningen.
Har ett kitt från kawasaki med mindre blinkers med led o så men man använder orginal skylt bel.
Skit ful o sen reflex under.

Skulle behöva en skylt bel med refelx på eller en liten bel som man kan dekorera med reflex.
Någon som vågat sig på o såga upp så man får ut vitt ljus från oem lampan ?

Några tips ?

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Last edited:

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tack. Det såg bra ut:). Var det enkelt att montera allt?

Det var faktiskt relativt enkelt, Det är samma skruvhål som innan så hållaren är lätt att montera sen behöver du bara köpa kabelskor så du kan koppla in de nya ljusen, så faktiskt inte så mycket jobb alls :)
Men om du skall ha diod blinkers så glöm inte motstånd annars kommer de blinka på tok för fort :)

Fel av mig med, jag köpte allt på mchuset i malmö :)
Blinkers:http://www.mchuset.se/blinkers-arrow-p-12221.html#.UOlmyXesqaU

Skyltbelysning:http://www.mchuset.se/valtermoto-skyltbelysning-p-12787.html#.UOlmynesqaU

Hållare:http://www.mchuset.se/valtermoto-skylthallare-kawasaki-p-12846.html#.UOlnU3esqaU

Mvh Tobbe

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife