ER6-tråden

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
ER6N



Jag kollade i manualen och fattade inte exakt vad den lilla bilden beskrev men det är i närheten av gaffelkronan i alla fall. Kolla under instrumentet eller möjligtvis om det sitter reläer ovanför motorn. Sorry för dålig beskrivning, måste nog gå ut i garaget och jämföra bilden med verkligheten för att kunna beskriva bättre.


Ok, thanks får ta å leta lite i morrn!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ok, thanks får ta å leta lite i morrn!

När jag tittar på bilden igen så ser det ut som den är tagen framifrån och har vänster gaffelben i vänsterkant av bilden. Man ser ramrören som går under tanken och under där sitter relät. Borde alltså bli ungefär mellan toppen av motorn och tanken på vänster sida när du sitter på hojen. Eller ovanför kylaren på vänster sida men ungefär i den regionen.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Någon som vet vart blinkrälet sitter?

Det sitter bakom vänster "kylarvinge", dvs bakom främre blinkersen. Och det är inget riktigt relä, det tickar inte vid blink. Lyft ur kontakten med blinkers igång så märker du när det slutar blinka.
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Blir det Kawa igen? Kul att höra. :)

Kanske!!!!! Nöjd me din moppe???Hör av mej nått,tror jag har ditt nalle nr,men nu ska jag ut å åka!!:D

Men RSV är ju några snäpp snyggare, och jag vill ju ha en riktig helkåpa så jag inte blir mobbad avdem andra pojkarna :tungan
Det finns som tillbehör har jag sett,sen kör ifrån dom som mobbar :D
jag gillar utseendet bättre på falcon än gamla millen....
 
Last edited:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
På tal om slip-on. Min sambo tycker att mitt Arrow låter som en trimmad moppe eller nått liknande, hon anser att det var bättre med symaskinsljudet som var från början.......:va Men jag kan se en viss poäng faktiskt.hmmm tror att jag gillar ljudet av en rad4a mer....är det nått fel på mig?

Svar till mig själv:confused:
Fick äntligen tummen ur o drog ur DBkillern, varför gjorde jag inte det vid montering av Arrow.....mullrar ju helskönt nu, å polarna kommer nog sluta skratta, då jag blitt hånad över saab V4 soundet förut:)
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Svar till mig själv:confused:
Fick äntligen tummen ur o drog ur DBkillern, varför gjorde jag inte det vid montering av Arrow.....mullrar ju helskönt nu, å polarna kommer nog sluta skratta, då jag blitt hånad över saab V4 soundet förut:)

:tummenupp Alltid skönt med muller. Undra om Arrow och LeoVince skiljer sig där?. Jag kör med dbkillern i och den låter inte som nån V4:a ialla fall....:)
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Svar till mig själv:confused:
Fick äntligen tummen ur o drog ur DBkillern, varför gjorde jag inte det vid montering av Arrow.....mullrar ju helskönt nu, å polarna kommer nog sluta skratta, då jag blitt hånad över saab V4 soundet förut:)

Jag tänkte också behålla db-killern i först men vart tvungen att prova utan.. och nu lär jag inte montera tillbaks den :D
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
:tummenupp Alltid skönt med muller. Undra om Arrow och LeoVince skiljer sig där?. Jag kör med dbkillern i och den låter inte som nån V4:a ialla fall....:)

Väl mött på hjulers rallyt i morgon, så kan vi torrgasa lite, du har orange o ja gul...lär junte finnas några flera eller......isåfall så då borde vi kunna ta en liten ljud session kanske!!!
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Har så gott som bestämt mig för en ER6-n nu, efter en evighet av spanande och kalkylerande :fakta

Så jag har några frågor till ER (hehe) som vet :va

Är det samma dimension på ett "fatbar" som orginalstyret?
Vilken sida köper man slipon och andra tillbehör billigt.
Vad har ni ändrat på hojen?

mvh
mack
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Har så gott som bestämt mig för en ER6-n nu, efter en evighet av spanande och kalkylerande :fakta

Så jag har några frågor till ER (hehe) som vet :va

Är det samma dimension på ett "fatbar" som orginalstyret?
Vilken sida köper man slipon och andra tillbehör billigt.
Vad har ni ändrat på hojen?

mvh
mack

Vill inte vara elak, men spanat o kalkylerat kan du inte gjort i denna tråd iaf...då dessa ämnen diskuterats flitigt....men på fråga 1 nej! fråga 2 redracingparts eller ......... i staterna, sök i tråden! fråga 3 växelspaken, fast den är tebax i ursprungsläge, ev lite rensning i baken o annat kosmetiskt, men som sagt läs igenom tråden så skolla du finna vägen min vän//pastorn:)
 

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Tjenna!

Nu har jag fått nog av att kolla rätt in i armvecken!!!!!!!!!!!

Nån som har något tips vid spegelbyte? Är det Sport eller Style spegeln som de flesta av er köpt? Är de lika långa?

Style och sport va de 2 som finns som kawasaki orginal!

Mvh Henrik
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Väl mött på hjulers rallyt i morgon, så kan vi torrgasa lite, du har orange o ja gul...lär junte finnas några flera eller......isåfall så då borde vi kunna ta en liten ljud session kanske!!!

Faen är det rally i morrn....typiskt att man lovat tjejen att snickra på altanen :(.
Jaja, det kommer fler rallyn. Klart vi skall torrgasa :yoparty

Btw: Faen vad folk är slöa på att läsa tidigare inlägg......
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Till er som kör med Arow-burken.
Efter att ni tagit ur DB-killern, hur ändrar sig ljudet?
Jag har låtit DB-killern sitta i så länge, och ljudet är bra tycker jag, men det kan gott få vara ännu "dovare" och lite bättre.
Blir det mycket högre volym, eller är det andra ljudfördelar man får om man plockar bort den? Jag vill inte väcka de döda när jag kommer körandes, om jag säger så. :)

Just det, en fråga till också. Jag tycker att min hoj baktänder lite väl mycket. Den gör det rätt ofta, och inte enbart vid avdrag efter höga varv. Behöver inte mycket pådrag ibland för att det ska smälla i röret. :) Gör era likadant? Försäljaren sa att man kan mappa om hojen med PowerCommand, men det känns ju inte alltför roligt att lägga ut en massa tusenlappar bara för att ER6:an smäller ibland.

Ha det!
//SE - som är en riktigt nöjd ER6n-ägare.
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Min bror som håller på att ta A-kort sneglar lite på ER-6.

Hur upplever ni kvaliteten på hojen?
Man får ju alltid till viss del vad man betalar för och det här är ju en relativt billig hoj...

Då modellen är relativt ny, har den några barnsjukdommar?
 

Eee

Black Water MC
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Er6n, orange
hallojsan! Är det bara jag som har problem o beställa från www.ninja650shop.com ? Jag kommer inte vidare från kundvagnen när jag väl lagt ner det efterlängtade Arrow sliponet i den!
Tacksam för hjälp.. vill att hojen ska börja höras lite!!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro


Just det, en fråga till också. Jag tycker att min hoj baktänder lite väl mycket. Den gör det rätt ofta, och inte enbart vid avdrag efter höga varv. Behöver inte mycket pådrag ibland för att det ska smälla i röret. :) Gör era likadant?

Min, som det siter LeoVince på, smäller och dundrar om man lyckas pricka rätt. Har man tur kan det även komma en rejäl knall vid uppväxling från ettan till tvåan. Skitskoj, man blir som ett barn på nytt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top