ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Sådärja .....nu skall hon in på 100:mila....sen kommer hon få visa sin fulla potential :yoparty
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Hmmmm?????

Jag var inte riktigt nöjd med min PC men har koolat med AVA i sthlm o då har de bänkat en ER6N med GPR o PC fick ur den på bakhjulet 65HP o 58Nm

På Funbike där jag bänkade min blev det med PC o G&G 67,5HP o 62nm avrundat.

så det ger effekt men framför allt så går hojen renare o jämnare över hela registret.:tummenupp :D :yoparty :squid
 

Jojkrider

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2007
Ort
Ekerö
Hoj
Kawasaki ER6-F ABS 07
Funderar på ER6-F med ABS eller BMW F800-ST som första hoj när jag har körkortet som är inplanerat för denna sommar (Om nu inte chefen skickar mig till Asien och kund uppgradering...)

Mycket info på 100-talet inläggssidor.

Någon som har en ER6 som kan ge en kort sammanfattning med pro/cons om denna cykel?
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(

marhall

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
vfr 800 v-tech
tjenas rensa själv precis allt bak , om man tar ner allt så sitter det metallstag under plasten (skärmen) borra upp den lilla mutter som e svetsad till 10mm så får du dit miniblinkers och bocka sen in lastöglorna (krokarna) lite o böj bakåt fäst plåten där med några brickor , och glömm inte lacka skiten svart den e grön annars . ska se om jag kan fixa biilder på mitt under dagen , totalkostnad tja endast miniblinkers typ en hundring
:tummenupp
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
tjenas rensa själv precis allt bak , om man tar ner allt så sitter det metallstag under plasten (skärmen) borra upp den lilla mutter som e svetsad till 10mm så får du dit miniblinkers och bocka sen in lastöglorna (krokarna) lite o böj bakåt fäst plåten där med några brickor , och glömm inte lacka skiten svart den e grön annars . ska se om jag kan fixa biilder på mitt under dagen , totalkostnad tja endast miniblinkers typ en hundring
:tummenupp

japp...invätar bild innan jag ger mig på att börja borra haha
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
tjenas rensa själv precis allt bak , om man tar ner allt så sitter det metallstag under plasten (skärmen) borra upp den lilla mutter som e svetsad till 10mm så får du dit miniblinkers och bocka sen in lastöglorna (krokarna) lite o böj bakåt fäst plåten där med några brickor , och glömm inte lacka skiten svart den e grön annars . ska se om jag kan fixa biilder på mitt under dagen , totalkostnad tja endast miniblinkers typ en hundring
:tummenupp

hur gjorde du med skyltbelysning?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja jag har inte kommit dit ännu men ska borra in 2 st dioder vita 5mm under stjärten som lyser ner på plåten kommer bli super :D

ska du borra i stjärten?:arsele o va faen ska du ha lysdioderna till :näsblod
du e ju bara äcklig :tungan
 

nusse man

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
er6
Hmmmm?????

Jag var inte riktigt nöjd med min PC men har koolat med AVA i sthlm o då har de bänkat en ER6N med GPR o PC fick ur den på bakhjulet 65HP o 58Nm

På Funbike där jag bänkade min blev det med PC o G&G 67,5HP o 62nm avrundat.

så det ger effekt men framför allt så går hojen renare o jämnare över hela registret.:tummenupp :D :yoparty :squid

roligt att ngn hae provat pc . men vad har er6 på bakhjulet innan man monterar pc o efeksystem?? och så undrar jag tycker du det var värt pengarna??
 

marhall

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
vfr 800 v-tech
ska du borra i stjärten?:arsele o va faen ska du ha lysdioderna till :näsblod
du e ju bara äcklig :tungan

vafaan så mkt piercings o bling bling alla har o lik den andra med lika bra å gå hela vägen åt andra hållet:yoparty

japp...invätar bild innan jag ger mig på att börja borra haha

nu ligger det bilder i mitt garage på mitt ARSLE :arsele

japp...invätar bild innan jag ger mig på att börja borra haha

nu ligger det bilder i mitt garage på mitt ARSLE :arsele
 
Last edited:

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
roligt att ngn hae provat pc . men vad har er6 på bakhjulet innan man monterar pc o efeksystem?? och så undrar jag tycker du det var värt pengarna??


:hojraket :2cool

Motor hästar på ER6N är som det står i alla annonser 72häst o 66nm men på bakhjulet orginal är det bara 58häst o 45nm då är hojen helt orginal.

Med PC´n o GPR ljuddämpare bänkad o klar blir det 65häst o 58nm det här är uppgifter tagna från AVA mc i Stockholm.

Min hoj är med G&G ljuddämpare samt PC, bänkad o klar har den på bakhjulet 67,5häst o 62nm:yoparty
Frågor?????:)
tycker du det var värt pengarna??[/QUOTE]

Mitt svar är: det får ni själva avgöra om ni har råd, jag betalade 5500kr är det
värt pengarna? för mig var det.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Tjenare,

Jag funderar på att handla en hoj till, 625'an är inget vidare att sitta och pendla till jobbet med.
Hojen jag funderat på är ER6N och när jag provsittter så känns körställningen inte mer extrem än de flesta hojar men hur är den efter en timme i sadeln.
Jag är 1.96 meter över havet och väger in på över 100 pannor, är det någon med liknande dimensioner som kan ge sin syn på hojen?
 

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Tjenare,

Jag funderar på att handla en hoj till, 625'an är inget vidare att sitta och pendla till jobbet med.
Hojen jag funderat på är ER6N och när jag provsittter så känns körställningen inte mer extrem än de flesta hojar men hur är den efter en timme i sadeln.
Jag är 1.96 meter över havet och väger in på över 100 pannor, är det någon med liknande dimensioner som kan ge sin syn på hojen?

Jag är inte riktigt där än men 190cm/90kg muskler och har inga större problem med längre turer på några timmar. Ett minus för tunn mjuk sadel vilket gör ett man kan få lite verk i röven och ett minus för blåsten i över 110km/h. Det finns tydligen en tjockare sadel som, förutom höjer sitthöjden, masserar röven lite bättre :arsele
Pallar man inte blåsten antar jag att man får gå på en F stället.

I say go for it! :yoparty
 

BeBoP

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Skövde
Hoj
ER-6N
Har precis köpt en Orange ER-6N. Så nu e det bara att... uh hmm, övningsköra... hoppas att det går smärtfritt med kortet så man snart kan gasa lite mer på riktigt!
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag är inte riktigt där än men 190cm/90kg muskler och har inga större problem med längre turer på några timmar. Ett minus för tunn mjuk sadel vilket gör ett man kan få lite verk i röven och ett minus för blåsten i över 110km/h. Det finns tydligen en tjockare sadel som, förutom höjer sitthöjden, masserar röven lite bättre :arsele
Pallar man inte blåsten antar jag att man får gå på en F stället.

I say go for it! :yoparty

Låter väl som jag trodde.

Att jag inte gillar 625'an på landsvägen beror mest på att jag envisas med att åka på Crossdäck, fartvinden har inget med saken att göra, har bara haft kåplösa hojar.

Vi får se vad som hamnar i garaget men någon F blir det inte.
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Jag är inte riktigt där än men 190cm/90kg muskler och har inga större problem med längre turer på några timmar. Ett minus för tunn mjuk sadel vilket gör ett man kan få lite verk i röven och ett minus för blåsten i över 110km/h. Det finns tydligen en tjockare sadel som, förutom höjer sitthöjden, masserar röven lite bättre :arsele
Pallar man inte blåsten antar jag att man får gå på en F stället.

I say go for it! :yoparty

Samma här, tycker det funkar bra... även om saden kan vara lite hård vid längre turer.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top