ER6-tråden

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Någon som på rak arm vet vad dessa orginalprylar kostar:
Gul sidokåpa (den med blink i... bara gula delen)

Ingen som berättat för mig att man bara ska ligga ner i kurvorna och inte före och efter... hihi:va


Jag hade min skadad då jag köpte den, fick reda på att kåpan i gult + dekalen som skall sitta på kostar >800 kr. Tror att det var 750 kr, men vet inte säkert.
 

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Öhlinsfjädrar

Någon som testat Öhlins framgaffelfjädrar och vill uttala sig om hur de funkar. Finns ju att köpa för en relativt billig peng, ca 1200 kr. Många har ju klagat på att ER6:an är lite mjuk fram, detta är kanske en lösning.

Öhlins har ju även bakdämpare, dock en smula dyrare (6000 kr). Någon som testat denna?
 
Last edited:

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Någon som testat Öhlins framgaffelfjädrar och vill uttala sig om hur de funkar. Finns ju att köpa för en relativt billig peng, ca 1200 kr. Många har ju klagat på att ER6:an är lite mjuk fram, detta är kanske en lösning.

Öhlins har ju även bakdämpare, dock en smula dyrare (6000 kr). Någon som testat denna?

Också intresserad om någon köpt framgaffelfjädrarna, vill isåfall höra lite mer.

Glad Midsommar fressten, från och med nu får pärlan stå ett dygn "minst" :fyllisar
 

HIF

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2007
Ort
HBG
Hoj
Kawasaki ER6-F
Är det någon som testat att köra på v-power i tanken? Blev överraskad när säljaren sa att man kunde köra på det. Det kan väl ändå inte göra någon nytta på en mc?
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
Det är ju inte Kawwas orangea färg, men det blev rätt schysst endå.
Jag är nöjd, letar några schyssta backspeglar nu, sen så..

Har en bild i mitt garage.

Ser snyggt ut med den fälgtapen på bilderna i ditt garage
snygga tofflor du har på bilderna får nog köpa ett par ....
Jag har också funderat på nya backspeglar eftersom man inte ser något alls i dom som sitter på men jag har precis köpt ett nytt renthal crosstyre 800 mm brett med fågelpinne och (orange fågelpinneskydd) jag tror faktiskt det kommer fixa problemet med att man inte ser något i backspeglarna.
Jag lägger in bilder när jag bytt styre.
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Någon som testat Öhlins framgaffelfjädrar och vill uttala sig om hur de funkar. Finns ju att köpa för en relativt billig peng, ca 1200 kr. Många har ju klagat på att ER6:an är lite mjuk fram, detta är kanske en lösning.

Öhlins har ju även bakdämpare, dock en smula dyrare (6000 kr). Någon som testat denna?


äntligen nån som tatt fram lite priser på dämpare.. undrar om man kan hitta bakdämparn billigare på nån shop utomlands? nån som kollat detta? ja skulle väl föredra lite bättre fjädring på banan men annars ute på gatorna duger den fint samma gäller på banorna tycker men allt kan ju alltid förbättras:tummenupp
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Någon mer som har haft problem med att batteriet tagit slut?

Jag tycker att det ska hålla mer än ett år eller?
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej!

Testar skriva lite i den här tråden. Jag har funderingar på att köpa en Versys och gissar att den motormässigt är rätt lik ER6:an, mindre hästar men i övrigt.
Den jag provkörde hade en del vibrationer i styre och tank och bakre fotpinnarna. Försäljaren sa att det bara är så. Jag har även provkört en ER6-f och där var det rejält med vibrationer.
Kan man göra något åt detta?
Jag har läst här i tråden att 100 mils servicen kostar runt 1000:-.
Vad kostar de övriga servicarna?
Stämmer det att varannan 600 mils service är byte av olja och filter, i så fall kan man ju göra den själv?
Vad gör de i de som man inte ska göra själv?

Hoppas någon tar sig tid att svara:)
Ha en härlig dag!

Sedis
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Nån som vet vad 1200-mil service kostar? (Söndag idag, annars hade jag ringt och kollat)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nån som vet vad 1200-mil service kostar? (Söndag idag, annars hade jag ringt och kollat)

Det är väl bara att kolla i boken vad den innehåller, det är ingen ventilkoll förrän 4200 mil så servicen fram till det torde vara rätt billig. Dyrare än 100-mila om det ska bytas broms-/kylarvätska eller tändstift t ex.
 

cc_rider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Svedala
Hoj
Kawasaki Er6n
Det är väl bara att kolla i boken vad den innehåller, det är ingen ventilkoll förrän 4200 mil så servicen fram till det torde vara rätt billig. Dyrare än 100-mila om det ska bytas broms-/kylarvätska eller tändstift t ex.

Har för mig att garantin bara gäller om man servar på auktoriserad kawasaki verkstad.
:confused:
 

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver
Jag lämnade in min hoj på 100 mila service hos Ava Mc i Stockholm & de tog 1950kr. De påstod att de kontrolerar att allt sitter fast att inget har lostnat samt att de byter olja & filter !
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Jag lämnade in min hoj på 100 mila service hos Ava Mc i Stockholm & de tog 1950kr. De påstod att de kontrolerar att allt sitter fast att inget har lostnat samt att de byter olja & filter !

Jag betalade 600:- hos Lingvalls i Gävle, men då hade jag nyss bytt olja och filter, så det hoppade dom över. Men 1950:- låter tokdyrt, det går ju inte mer än 2liter olja i den och filtret kostar 90:-
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
Hej!

Testar skriva lite i den här tråden. Jag har funderingar på att köpa en Versys och gissar att den motormässigt är rätt lik ER6:an, mindre hästar men i övrigt.
Den jag provkörde hade en del vibrationer i styre och tank och bakre fotpinnarna. Försäljaren sa att det bara är så. Jag har även provkört en ER6-f och där var det rejält med vibrationer.
Kan man göra något åt detta?
Jag har läst här i tråden att 100 mils servicen kostar runt 1000:-.
Vad kostar de övriga servicarna?
Stämmer det att varannan 600 mils service är byte av olja och filter, i så fall kan man ju göra den själv?
Vad gör de i de som man inte ska göra själv?

Hoppas någon tar sig tid att svara:)
Ha en härlig dag!

Sedis

Jag ska försöka bidra lite till dina funderingar. Det är en sak jag inte förstår bara, är det ER6n eller Versys du har provkört förutom er6f.

Jag har kört versysen, både med och utan tillbehörssytem och tyckte den hade en ganska mycket mjukare gångkultur än vad ER6n har, över hela registret. Det skiljer ju däremot från person till person vad man tycker och jag tycker personligen att ingen av dem har några "elakartade" vibrationer. Vibrationerna som finns är ju sköna, speciellt med tillbehörsavgas. När det gäller service kostar 100 mil runt 1000 spänn. Dom andra har jag inte kommit till ännu. Servar man den själv så får man ju ingen stämpel i serviceboken och garantin kräver väl det. Däremot efter garantitiden är ute kan man ju fixa det själv.

/Marcus

Jag lämnade in min hoj på 100 mila service hos Ava Mc i Stockholm & de tog 1950kr. De påstod att de kontrolerar att allt sitter fast att inget har lostnat samt att de byter olja & filter !

Det är för dyrt! Jag betalade bara 1100 för min.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top