ER6-tråden

klii

Mr
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Höganäs
Hoj
2011 Honda CBR600F
Nån som har en förhöjd sadel på sin hoj?
Funderar på att införskaffa en...! Undrar om man märker nån större skillnad eller nåt annat man bör tänka på.
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
Tja! Va e de för styre.....på biltema.....de måste ja fan kika upp! Men ja trore blir sportsbar 2.0 för mig ändå. (ninja650shop.com)

Men här har du iaf en sida me hur man de-/ -monterar styren på hojen
http://www.fortycaliber.org/
kolla efter.........Suburban Machinery Bar Installation........inget biltema styre men, lär ju va samma!

Okey, tack för alla svar. Biltemas styre är ett vanligt crosstyre som ska ha samma diameter som original, så man slipper hålla på att fippla. Skruva isär lite igår, o märkte det där med plastplupparna, blev lite svettigt när jag trodde att det inte skulle passa ihop igen :) får la ta ett seriöst försök o svesa dit muttrar på biltemas styre så man kan sätta dit originalstyrändarna.
 

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kalmar
Hoj
r1 -03
Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era er6n? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

När jag först fick upp ögonen för er6 så satt jag och läste Bike där det skrevs om försäkringar från 1 tusing på landet till 5 tusen i stan. Jag hittade snarare priser runt 25k hel/hel :(

Tack på förhand!
 

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv


Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era er6n? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

När jag först fick upp ögonen för er6 så satt jag och läste Bike där det skrevs om försäkringar från 1 tusing på landet till 5 tusen i stan. Jag hittade snarare priser runt 25k hel/hel :(

Tack på förhand!
 

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
Är riktigt nöjd än så länge, ingen motorvägskryssare men som bushoj är den riktigt rolig, inga problem att få upp den på slangen :)
Men jag valde den mycket för att just försäkringen var så billig, annars hade det nog blivit en Z1000

Det är ju helt vansinnigt billigt. Är du nöjd med hojen i övrigt?
 

wohlan

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Borås
Hoj
2006, Kawasaki Er6f
Har samlat min o sambons alla försäkringar på if för nått år sedan, så jag fick ca 2000:- för 5 månader påställt, 40:- /mån garageförsäkring på vintern. 28 år är jag i centrum i borås. Helt okey tycker jag.

Hur har ni löst försäkringen på era er6n?
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv

Hallå! Är du säker på att det är helförsäkring du har om det är en -08 borde det vara halvförsäkring med tanke på vagnskadegarantin?
 

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
Helt rätt!! Jag betalar 1540:- första året. Efter att vagnskadegarantin gått ut hamnar jag på ca 2400:- per år. Tänkte inte på det...sorry
men det är ändå sjukt billigt tycker jag :tuttar

Hallå! Är du säker på att det är helförsäkring du har om det är en -08 borde det vara halvförsäkring med tanke på vagnskadegarantin?
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Helt rätt!! Jag betalar 1540:- första året. Efter att vagnskadegarantin gått ut hamnar jag på ca 2400:- per år. Tänkte inte på det...sorry
men det är ändå sjukt billigt tycker jag :tuttar

Det var tur att det var så,jag har samma färsäkringsbolag och är lite äldra och bor 60mil utanför Stockholm:) betalar väl ca 1100kr första året och 2000kr nästa år,billigt är bra:D
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Styre!

Någon som undrade över styre i tidigare inlägg? Jag har ett fatbar med adapter från Biltema,tycker det är helt ok+ det är billigt oxå haha.
 

Bifogat

  • DSC00926.JPG
    DSC00926.JPG
    216 KB · Visningar: 190

kaw

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM SuperDuke 06
Inga problem alls...
Det sitter dock ett par plastpluppar inuti reglagen som hamnar i ett hål för att de skall sitta på "rätt" plats på styret.
Antingen borrar du hål i det nya styret, eller så knipsar du bort plupparna.
Det senare är att rekommendera då det är svårt att få det rätt annars och reglagen sitter fint där de skall ändå :tummenupp



Skall köra cross istället :tummenupp
För mycket oljegrus, koskit och idioter på vägarna för att man skall kunna köra som man vill.

Fast det blir nog nån billig hoj för "finåka" också.
Bygga budget caféräser eller nåt sånt.

Om ni klipper av "plupparna" så är det risk för att reglagen inte sitter riktigt stabilt utan snurrar runt sin egen axel. Även om man drar åt skruvarna max så klämmer reglaget inte riktigt åt styret. Så var det på mitt.
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
Jag betalar 1540:- hel/hel hos bilsport & mc
är 33år bor ca 3mil utanför stockholm.. Sjukt billigt mot vad jag betalat för tidigare hojjar som legat runt 18,000:- halv/halv

27 bast, mitt i gbg och 33k per helår/hel (från nästa år, halv ingår första året)
Det billigaste jag hittade när jag ringde runt

IF blev billigast för mig för där betalar du bara för när du använder den.
Samanfattningen är att är du under 30 eller har nytaget körkort = sucks to be you
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Om ni klipper av "plupparna" så är det risk för att reglagen inte sitter riktigt stabilt utan snurrar runt sin egen axel. Även om man drar åt skruvarna max så klämmer reglaget inte riktigt åt styret. Så var det på mitt.

På mitt var det inga problem... Men det är ju lätt löst med lite vulk eller eltejp :tummenupp
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Någon som undrade över styre i tidigare inlägg? Jag har ett fatbar med adapter från Biltema,tycker det är helt ok+ det är billigt oxå haha.


Jag ska åka och handla styre i Helgen på Biltem för det är så sjukt billigt :D Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha fatbar eller "fågelpinne" styret??

Nån som har upplevt skillnaden??

Förrsten är det lättare att slanga när man har fått på ett bredare styre, altså känns det som man har mer kontroll??

Ses :yoparty
 

--=BRYD=--

--=Slanga Moppe=--
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Er-6n -08 Fighter edition
2 bilder på min hojj från Barkarby träffen igår... (Tack till Wiseguy för bilderna)
galleri

galleri
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top