ER6-tråden

j1msan

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
Kawasaki ER6N -06
Då blev man ägare till en ER6:a -06. Första hojen för min del. Nu gäller det bara att ta kortet så man kan ut o köra lite osså....
Första man fick fixat var dock bakdelen... :)
Före:
Miner6.jpg

Efter:
miner6v2utanreg.jpg

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Då blev man ägare till en ER6:a -06. Första hojen för min del. Nu gäller det bara att ta kortet så man kan ut o köra lite osså....
Före:
Miner6.jpg

Efter:
miner6v2utanreg.jpg

:tummenupp
Den bakdelen liknar väldigt mycket en som jag sålde i helgen till en trevlig kille från Malmö. ;-)

j1msan

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
Kawasaki ER6N -06
:tummenupp
Den bakdelen liknar väldigt mycket en som jag sålde i helgen till en trevlig kille från Malmö. ;-)

Tjena tjena!
Det var länge sen... Den var superlätt att montera, och fungerade klockrent. Och snyggt blev det oxå fast det var en amatör som jag som gjorde det ;)
Väntar bara på skinnställ sen ska det bli åka av... :yoparty

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag måste också få timmen ur åtalet och fixa min bakdel på er6an den ser för taskig ut original.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena tjena!
Det var länge sen... Den var superlätt att montera, och fungerade klockrent. Och snyggt blev det oxå fast det var en amatör som jag som gjorde det ;)

Annars kan du ju göra som snillena i "T-shirttråden" och gasa helvete iförd bara shorts och t-shirt? :huvet

Blev riktigt snyggt med rensad bak iaf :):banana

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Före:
Miner6.jpg

Efter:
miner6v2utanreg.jpg

Grattis till hojen snyggt

j1msan

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
Kawasaki ER6N -06
Annars kan du ju göra som snillena i "T-shirttråden" och gasa helvete iförd bara shorts och t-shirt? :huvet

Blev riktigt snyggt med rensad bak iaf :):banana

Med tanke på att jag har NOLL erfarenhet av att köra, inte haft moppe ens, så vågar jag inte köra t-shirt modellen riktigt än :)

Jo tyckte det blev riktigt bra, nu retar jag mig bara på passagerarhandtagen... dom åker nog väldigt snart. Sen står hugger på inköpslistan. Har bara hittat en snygg dock o den måste beställas från UK o frakten var lite saftig.
Sen har man fått en ide om att lacka om fälgarna svart...hade varit riktigt snyggt tror jag..... gäller bara o mörka det för frugan :D

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Med tanke på att jag har NOLL erfarenhet av att köra, inte haft moppe ens, så vågar jag inte köra t-shirt modellen riktigt än :)

Jo tyckte det blev riktigt bra, nu retar jag mig bara på passagerarhandtagen... dom åker nog väldigt snart. Sen står hugger på inköpslistan. Har bara hittat en snygg dock o den måste beställas från UK o frakten var lite saftig.
Sen har man fått en ide om att lacka om fälgarna svart...hade varit riktigt snyggt tror jag..... gäller bara o mörka det för frugan :D

Du har väl körkort iaf!!!!:)

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Tjena tjena!

Vad bra! Då ljög jag i alla fall inte.
Hör av dig om du vill köra en runda när du fått kortet, du vet ju var jag bor (och mitt alias här) ;-)

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Tackar så mycket :)

blir köp hoss stibix Borås fick ett leo vince för 3000:- samt att man kan ha det på vid besiktning godkänd låter som ett kanon pris,slipper man beställa från ebay

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Någon som har bytt handtag och styrändar här?

Jag köpte mig Rizoma handtag och styrändar, men idag när jag gick ut för att skruva av dom gräsligt fula originalstyrändarna så har dom 18mm gänga i styret, och till styrändarna jag har köpt är det 16mm. Och originalbulten går inte igenom hålet på dom nya ändarna.

Någon som har något hum om detta?

sisus

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
kawasaki er6f
Luftfilter

Var köper jag luftfilter till bra pris? Jag kan även tänka mig tvättbara om det är till humant pris.

Ps Jag vet inte om det finns något som heter tvättbar det är bara nått jag har hört.

Mvh sisus

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Var köper jag luftfilter till bra pris? Jag kan även tänka mig tvättbara om det är till humant pris.

Ps Jag vet inte om det finns något som heter tvättbar det är bara nått jag har hört.

Mvh sisus

Köpte mitt på Örby Mc, en original återförsäljare till Kawwa, jag köpte ett luftfilter för 300 nånting. Jag frågade om K&N filter (tvättbart) men de fanns inte till min er6-08.

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Någon som skulle kunna mäta hur lång/hög Kawasaki-texten på tanken är?
Hojen är omlackad och jag ska beställa nya dekaler..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin